Снимка: iStock
Тази седмица сезонът на печалбите ще се ускори, предлагайки на инвеститорите нов набор от данни за силата на корпоративните печалби в лицето на повишения инфлационен натиск.
Две от основните имена, докладващи тази седмица, ще включват Netflix (NFLX) и Tesla (TSLA), предлагайки ранен поглед върху това как се представиха някои от технологичните компании с мега капитализация в началото на годината.
Другите имена, които ще бъдат докладвани тази седмица, ще обхващат редица индустрии, като се разширят от доминираните от банките резултати от миналата седмица. Компании, включително United Airlines (UAL), American Express (AXP), Johnson & Johnson (JNJ) и Kimberly-Clark (KMB), са на палубата, за да докладват през следващите дни.
За сезона на печалбите досега резултатите са смесени, макар и силно изкривени към множеството финансови имена, докладвали миналата седмица, включително JPMorgan Chase (JPM) и Goldman Sachs (GS).
Около 7% от компонентите на индекса на S&P 500 са докладвали действителни резултати за първото тримесечие досега, а 77% от тях са надхвърлили оценките на Wall Street за печалба на акция (EPS), отговаряйки на средния процент за пет години, според данни от FactSet.
Прогнозният темп на нарастване на печалбите за индекса в момента възлиза на 5,1%, което, ако се пренесе през останалата част от сезона, би означавало най-ниския темп на растеж на печалбата за индекса от четвъртото тримесечие на 2020 г.
Печалба на Netflix
Netflix трябва да докладва резултатите във вторник, като инвеститорите внимателно следят за по-нататъшни признаци на забавяне на растежа на стрийминг гиганта след скока в броя на абонатите от ерата на пандемията.
Консенсусните оценки на анализаторите очакват Netflix да е добавил около 2,51 милиона абонати за първото тримесечие, което би било най-малкото от второто тримесечие на 2021 г. Това би довело общия брой абонати на Netflix до малко под 225 милиона. През същото тримесечие на миналата година абонатите са нараснали с близо 4 милиона.
Въпреки че Netflix вече отбеляза рязко забавяне на растежа на абонатите от пика на ерата на пандемията, излизането на стрийминг гиганта от Русия в началото на март също ще допринесе за забавянето. Базираната в Лос Гатос, Калифорния компания преустанови операциите си в Русия на 6 март заради инвазията на страната в Украйна и оттогава анализаторите допълнително намалиха своите оценки за абонатите.
„Сега очакваме платени нетни добавки от 1,45 милиона, под ориентировъчните 2,5 милиона, предвид спирането на Русия (~1 мм абонати)“, пише анализаторът на Cowen Джон Блекледж в бележка миналата седмица. Фирмата също така понижи целевата си цена за Netflix до 590 долара за акция от $600 преди това, поради по-ниската прогноза за ръст на абонатите.
Други анализатори също предполагат, че отливът на Netflix или загубите на абонати може да се увеличи през тримесечието, след като компанията обяви увеличение на цените за абонати в САЩ и Канада през януари. Но приходите, извлечени от тези увеличения на цените, могат също да бъдат използвани, за да помогнат на Netflix да изгради по-голямо съдържание и да стимулира растежа на по-малко наситените пазари в международен план, посочват други.
„Изглежда, че Netflix наближава тавана на абонатите на UCAN (САЩ и Канада) и дърпа нови лостове за намаляване на оттока“, пише анализаторът от Wedbush Майкъл Пачтър в бележка. „Увеличаването на цените на абонамента на Запад трябва да стимулира производството на допълнително съдържание и растежа в други региони и нашата надежда е, че паричният поток ще стане положителен през 2022 г. и след това, както очакват от ръководството. Въпреки това ръстът на абонатите вероятно ще се случи предимно в по-слабо развитите региони на по-ниски абонаментни цени, като западните абонати плащат по-високи ставки за финансиране на ново съдържание."
„Дъмпингите на съдържание, при които всички епизоди на нов сезон се доставят в един и същи момент, вероятно ще продължат да вървят високо, тъй като потребителите, които съзнават цената, могат да излязат от Netflix и да преминат към конкурентна услуга, след като видят съдържанието, което желаят“, добави той. „Устойчивият растеж на печалбата трябва да продължи, докато Netflix е в състояние да продължи да повишава цените на абонамента, но конкуренцията може да ограничи бъдещите увеличения на цените.“
Като цяло се очаква Netflix да отчете печалба от GAAP от $2,91 на акция при приходи от $7,95 милиарда, което на първо място би представлявало увеличение от само 11% спрямо миналата година. През същото тримесечие на 2021 г. приходите са нараснали с 24%.
Акциите на Netflix са паднали с 43% за годината до момента през 2022 г., като се представят по-слабо спрямо спад от 7,8% на S&P 500 за същия период.
Печалбата на Tesla
Междувременно друга голяма компания, която ще обяви резултатите тази седмица, ще бъде Tesla.
Производителят на електрически превозни средства трябва да публикува своя тримесечен отчет в сряда след затварянето на пазара. Преди тези резултати Tesla обяви рекордни доставки от над 310 000 през първите три месеца на тази година. Това представлява скок от 68% спрямо миналогодишните доставки. Tesla се стреми да постигне среден ръст от 50% в годишните доставки на превозни средства.
Производството обаче леко се понижи на база тримесечие на тримесечие, като производството достигна 305 407 за първото тримесечие в сравнение с 305 840 през последните три месеца на 2021 г. Tesla, подобно на много други производители на автомобили, продължи да се бори с изоставащите доставки предизвикателствата на веригата и нарастващите разходи за влагане, което накара главния изпълнителен директор Илон Мъск да предположи, че компанията може да започне да добива собствен литий за батерии, тъй като цените на металите се покачват.
„В момента Tesla има проблем от висок клас на търсенето, което изпреварва предлагането, като този проблем сега се превръща в около 5-6 месеца забавяне за Model Y, някои Model 3s в различни части на земното кълбо“, пише анализаторът от Wedbush Дан Айвс в бележка. „Ключът към облекчаването на тези проблеми е съсредоточен около ключовите отваряния на Giga в Остин и Берлин, които ще облекчат тесните места в производството на Tesla в световен мащаб“.
Точно по-рано този месец Tesla официално започна да доставя първите си автомобили, произведени в Тексас от новата си гигафабрика в Остин. На партито за стартиране на Cyber Rodeo на Tesla на 7 април Мъск каза, че съоръжението се стреми да започне изграждането на Tesla Cybertruck от 2023 г. и има за цел да произвежда 500 000 единици Model Y годишно.
Новосъздадената Gigafactory в САЩ се очаква да бъде от ключово значение в подпомагането на Tesla за по-нататъшно увеличаване на производството и за посрещане на търсенето на вътрешния пазар, особено като се имат предвид шумовете в международен план, тъй като Gigafactory на Tesla в Шанхай беше затворен за седмици поради огнище на COVID в региона.
„Вярваме, че до края на 2022 г. Tesla ще има капацитет за работа за общо около 2 милиона единици годишно от приблизително 1 милион днес“, добави Айвс. „Докато политиката на Китай за нулев COVID причинява спиране на работа в Шанхай за Tesla (и други) и остава тревожна тенденция, ако продължи, виждайки гората през дърветата с Остин и Берлин сега вече в аксплоатация, Musk & Co. ще продължи да се показва своите разпределителни мускули в пейзажа на EV, докато много други автомобилни производители се борят да извадят нещата от земята."
Докато акциите на Tesla надминаха S&P 500 за годината до момента, акциите бяха подложени на натиск в четвъртък, след като Мъск разкри, че е направил предложение за закупуване на компанията за социални медии Twitter (TWTR) за $54,20 на акция, или около $43 милиарда в брой . Мнозина отбелязаха, че Мъск вероятно ще трябва да продаде акции на Tesla, за да финансира сделката, ако тя бъде осъществена.
В резултатите на Tesla за първото тримесечие, Wall Street търси компанията да публикува коригирана печалба от $2,27 на акция при приходи от $17,85 милиарда, което би представляваро ръст на продажбите от 65%.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 860.10 | ▼0.94% |
Ethereum | 3 341.06 | ▼1.67% |
Ripple | 1.41 | ▼3.80% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |