Снимка: BGNES
Миналата година акциите авиокомпаниите бяха засегнати поради ограниченията за пътуване, причинени от новата пандемия на коронавирус. Съвсем наскоро повишаването на цените на реактивното гориво, предизвикано от руската инвазия в Украйна, доведе до увеличаване на оперативните разходи на авиокомпаниите, което от своя страна доведе до повишаване на тарифите за самолетни пътувания.
Секторът обаче се възстановява, тъй като вариантът омикрон изглежда отслабва. Освен това търсенето на пътувания преди лятната ваканция нараства бързо и няколко компании току-що са премахнали изискването за маски за своите полети, отбелязва анализатор на InvestorPlace. С това се очаква сега въздушните превозвачи да се върнат към рентабилността. От своя страна това осигурява надежден катализатор за акциите авиокомпаниите, които са готови да достигнат нивата на търговия преди Covid.
Авиационната индустрия обаче вече започна този ход. Борсово търгуваният фонд U.S. Global Jets ETF (NYSEARCA:JETS), който проследява представянето на авиационния сектор, е нараснал с повече от 5% от началото на годината. В същото време по-широкият пазар, измерен от SPDR S&P 500 Trust ETF (NYSEARCA:SPY), е намалял с близо 7% през същия период.
Имайки това предвид, нека се задълбочим и разгледаме по-отблизо акциите седемте авиокомпании, които вероятно ще продължат да нарастват.
Air Transport Services Group (ATSG)
Air Transport Services Group (NASDAQ: ATSG) е най-големият наемодател на товарни самолети в света и се занимава с осигуряване на полети на авиокомпании и обслужване на въздухоплавателни средства в областта на доставката на товари и колети. Като цяло ATSG акциите са се увеличили с 11.4% до момента, въпреки че през четвъртото тримесечие на 2021 г. прогнозата за печалба на акция (EPS) е спаднала с 2 цента до 52 цента на акция.
Освен това се очаква въздушният транспорт да продължи да се възползва от бързо променящото се търсене на товари. ATSG наскоро направи поръчка за 29 модернизирани самолета A330-300P2F. Майк Бергер, главен търговски директор на ATSG, каза, че тези самолети „...вече имат депозити от клиенти за бъдещи наеми за половината от тези 29 преобразувани товарни кораба“, показвайки плодородно търсене в карго индустрията.
Колективно ATSG се счита за една от най-печелившите акции на авиокомпаниите. Докато нетните продажби се очаква да се ускорят през 2022 г. до 2.01 милиарда долара, то по отношение на печалбата се очаква тя да се свие бързо тази година, намалявайки с 28.2% на годишна база до 176 милиона долара. Въпреки това рязко забавяне, ATSG се очаква да осигури силна рентабилност от 8.88% през 2022 г.
Освен това ASTG има подходяща финансова структура. С прогнозен нетен дълг от 1.23 милиарда долара през 2022 г., Air Transport има нисък коефициент на ливъридж от 1.93 пъти, което ѝ оставя достатъчно място да търси нови възможности. В допълнение, компанията има ниска оценка, търгувайки само 5.7 пъти форуърдната стойност на предприятието (EV) на печалба преди данъци, амортизации и обезценяване (EBITDA), но е по-малко привлекателна по отношение на цените и печалбите за 2022 г., със съотношение (P/ E) за 2022 г. от 16.2 пъти.
COPA Holdings (CPA)
Акциите на COPA Holdings (NYSE:CPA) се понижиха умерено до момента, като загубиха 1.6% от началото на годината. Базираната в Панама компания е международен въздушен превозвач, предлагащ услуги за превоз на пътници, товари и поща в Латинска Америка.
CPA акциите отчетоха намаляващи месечни данни за трафика през март 2022 г. Пътническият трафик, измерен чрез приходи от пътнически мили (RPM), е намалял с 6.8% в сравнение с март 2019 г. И все пак коефициентът на натоварване на COPA се повиши със 150 базисни точки в сравнение с нивата преди пандемията до 84.8%.
Очаква се ръстът на приходите да се ускори значително тази година до 2.52 милиарда долара. И тъй като проблемите, свързани с пандемията Covid-19, изглежда са зад гърба ни, печалбите на COPA се очаква да нараснат до 20 милиона долара тази година с марж от 7.95%.
Докато нетният дълг се очаква да нарасне умерено през 2022 г. – 12.6% на годишна база до 661 милиона долара – нивото на дълг на COPA е контролирано, с малък коефициент на ливъриджа от 1.09 пъти. По този начин акциите на COPA имат атрактивни финансови показатели в сравнение със своите аналози, което ги прави страхотна инвестиция пред подскачащото търсене на летни пътувания.
Allegiant Air (ALGT)
В основата си Allegiant Air (NASDAQ:ALGT) предоставя на своите клиенти нискотарифни въздушни пътувания и свързани туристически услуги. И подобно на други авиокомпании, ALGT акциите се борят от началото на годината, като паднаха с около 12%.
Резервациите на Allegiant обаче набраха известна скорост напоследък. След приключване на февруари 2022 г. с коефициент на натоварване от 77.8%, който имаше тенденция на покачване през март, „с няколко седмици, надвишаващи 90% резервирани товари, това е първият път, когато [Allegiant] отчита заетост на това ниво от началото на пандемията“. Тази положителна перспектива би трябвало да осигури попътен вятър за авиокомпания, която изостава от авиационната индустрия.
Освен това се изчислява, че приходите на фирмата ще се покачат бързо тази година. Очаква се те да нараснат с 41.9% до 2.25 милиарда долара. От друга страна, сред очакваните резултати е, че нетната печалба ще намалее с 30.26% до 118 милиона долара през 2022 г., но превозвачът трябва да продължи да поддържа положителна възвръщаемост в размер на 4.71% в рамките на една година.
Анализаторите очакват бързо нарастване на нетния дълг през 2022 г. с ръст от 90.2% до 1.06 милиарда тази година, което ще повиши коефициента на ливъридж на Allegiant до 2.67 пъти. В същото време бързо развиващата се авиокомпания ще се сблъска с по-високи оперативни разходи и разходи за гориво, което ще доведе до отрицателен свободен паричен поток.
Въпреки спада на ALGT акциите с повече от 10% от началото на годината, бързо развиващата се авиокомпания търгува с премия над подобни компании, търгувайки на 10.2 пъти за 2022 EV към EBITDA и 29.3 пъти при форуърдно съотношение P/E.
Alaska Air Group (ALK)
Alaska Air Group (NYSE:ALK) предлага нискотарифни транспортни услуги в САЩ и обслужва над 120 дестинации. А що се отнася до ALK акциите, книжата са скочили с 12.8% от началото на годината.
Alaska Air претърпя отмяна на полети в началото на април поради недостиг на налични пилоти за полети по редовни маршрути. Тези анулации обаче не засегнаха особено ALK акциите.
Като се има предвид, че тези сътресения са зад нас, се очаква нетните продажби на Alaska Air да нараснат бързо, като се увеличат с 48.3% през 2022 г. до 9.15 милиарда долара. От друга страна, се очаква нетният доход да намалее с 18.6% през годината до 389 милиона долара, което въпреки това осигурява атрактивна възвръщаемост на инвестициите за авиационната индустрия от 4.24% годишно.
По-важното е, че Alaska Air има силен баланс. Въпреки прогнозирания ръст на нетния дълг до 1.55 милиарда долара през 2022 г., очакваното съотношение на ливъридж на превозвача е 1.19 пъти. Бюджетната авиокомпания има справедлива оценка от 6.6 пъти за 2022 EV към EBITDA.
Така че, имайки предвид всичко това, считайте Alaska Air за една от най-добрите авиокомпании за закупуване в момента.
Southwest Airlines (LUV)
Southwest Airlines (NYSE:LUV) е един от най-големите пътнически превозвачи в САЩ с общ пазарен дял от 20%. LUV акциите нараснаха с близо 11% от началото на годината, тъй като книжата се възстановиха и завършиха положително през пет от последните шест търговски сесии.
Предвид това, LUV са настроени за допълнителни печалби, след като компанията обяви, че е добавила допълнителни полети, започващи в началото на юни, за да се справи с нарастващото търсене на почивки. На този положителен фон се очаква нетните продажби на LUV да нараснат значително през тази година, увеличавайки се с 48.6% до 21.8 милиарда долара, осигурявайки подкрепа за акциите си. Въпреки това крайният резултат на компанията се очаква да се влоши тази година, тъй като нетната печалба може да намалее с 25.4% до 729 милиона долара.
Въпреки това забавяне, очакваната парична позиция на LUV акциите през 2022 г. ще бъде 2.4 милиарда долара, една от най-силните финансови структури в бранша. LUV акциите трябва да продължат да се възползват от водещата си позиция на туристическите пазари в САЩ. Освен това Southwest има сравнително ниско съотношение EV/EBITDA от 9.21 пъти, но търгува с разтегнато съотношение цена/печалба за 2022 г. от 35.6 пъти.
Delta Air Lines (DAL)
Delta Air Lines (NYSE:DAL) се повиши умерено за годината, като отчете 4.02-процентов ръст до 41.95 долара за акция. Delta Air Lines е международен пътнически и товарен превозвач, заемащ водеща позиция в трансатлантическите полети.
Компанията наскоро публикува финансовите си резултати за първото тримесечие на 2022 г., отчитайки оперативна загуба от 783 милиона долара и нетна загуба от 940 милиона долара за тримесечието поради нарастващите оперативни разходи и увеличените разходи за гориво. Въпреки това, компанията е оптимистична по отношение на перспективите си, като посочва, че въпреки по-високите тарифи, търсенето в туристическия сектор остава силно.
Консенсусът на анализаторите очаква нетните продажби на DAL да скочат с 55.2% през 2022 г. до 46.4 милиарда, докато маржовете на печалбата се очаква да се подобрят от 0.94% миналата година до 2.75% през 2022 г., което ще осигури допълнително увеличение на акциите. Предвижда се свободният паричен поток на Delta да отслабне до 427 милиона долара тази година в сравнение с 1.25 милиарда долара миналата година, докато нетният дълг се очаква да нарасне бързо – с 39.4% на годишна база до 21.7 милиарда долара.
С това рязко ускорение се очаква ливъриджът на авиокомпаниите да достигне 4.14 пъти, което е високо в условията на нарастваща доходност. Освен това DAL акциите се търгуват с премия над подобни по-малки авиокомпании, отчитайки EV/EBITDA за 2022 г. от 9.11 пъти и форуърдно съотношение P/E от 23.5 пъти.
SkyWest (SKYW)
Акциите на SkyWest (NASDAQ:SKYW) до голяма степен изоставаха от представянето на авиационния сектор до момента, като паднаха с 26.79%. Тази корекция обаче може да бъде възможност за инвеститорите, които искат да закупят печеливш авиопревозвач, който също ще се възползва от съживяването на търсенето на пътувания.
Очаква се приходите на Sky West да спаднат умерено с 4.5% до 2.59 милиарда долара тази година, докато нетният доход се очаква да спадне до 3.53 милиона долара спрямо 112 милиона долара през 2021 година. Освен това консенсусът на анализаторите очаква нетният дълг на SKYW да се увеличи с 25.2% до 2.81 милиарда долара, което съответства на висок коефициент на ливъридж от 4.55 пъти.
Въпреки отслабването на финансовите резултати на SKYW, компанията надмина очакванията на анализаторите през последните три тримесечия, което показва силно представяне. Освен това, с очакваното увеличение на търсенето на почивка през следващите месеци, SKYW може да скъси изоставането, което се наблюдава от началото на годината.
Рязкото обезценяване на SKYW акциите е възможност за инвеститорите, които търсят евтини акции на авиокомпании. SkyWest има форуърдно съотношение EV/EBITDA от 6.96 пъти и търгува с 40% под балансовата стойност за 2022 г., като цената към счетоводната стойност е 0.6 пъти.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Как Фед подкопава ключовата подкрепа за американските акции?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.04% |
USDJPY | 155.00 | ▲0.23% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.01% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.13% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.11% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 966.00 | ▼0.20% |
S&P 500 | 6 001.62 | ▼0.10% |
Nasdaq 100 | 21 145.20 | ▼0.07% |
DAX 30 | 19 116.80 | ▼0.15% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 87 744.80 | ▼0.21% |
Ethereum | 3 178.86 | ▼2.04% |
Ripple | 0.67 | ▼4.52% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.46 | ▲0.80% |
Петрол - брент | 72.38 | ▲0.86% |
Злато | 2 609.02 | ▲0.39% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 548.62 | ▼0.57% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.46 | ▲0.05% |
Germany Bund 10 Year | 131.81 | ▲0.03% |
UK Long Gilt Future | 93.47 | ▲0.15% |