Снимка: iStock
Пространството за електрически превозни средства е с разумни оценки, благодарение на корекцията, наблюдавана на фона на настоящите геополитически и макроикономически турбуленции. След като достигна връх от 57.71 долара на 22 ноември 2021 г., iShares Self-Driving EV and Tech ETF (NYSEARCA:IDRV) се оттегли значително назад към най-ниското си ниво от около година – година и половина.
Очевидно има несъответствие между оценките и перспективите за EV. Не може да се отрече фактът, че настоящето е напрегнато за индустрията. Компонентите са в недостиг и локдауните заради ковид в Китай не помагат на ситуацията. Картината на търсенето също не е много окуражаваща, тъй като инфлацията и растящата среда на лихвените проценти са накарали да се говори за унищожаване на търсенето, коментира анализатор от InvestorPlace.
За тези, които искат да погледнат отвъд настоящите шумове, наградите могат да бъдат непропорционални. Най-големите автомобилни пазари в света, а именно Европейският съюз, САЩ и Китай, ще се стремят значително да разширят капацитета на електрическите автомобили до 2035 г., изчислява компанията за консултантски услуги в областта на управлението McKinsey. Ако целта за пълна електрификация за годината бъде постигната, само си представете каква потенциална възможност има пред производителите на електромобили.
Разпродажбата, следователно, представлява възможност да потопите пръстите си в индустрията на електромобилите. Ето няколко акции, които можете да вземете като изгодни покупки. Умишлено са избягвани начинаещите и тези, които са изправени пред проблеми.
BYD (BYDDF)
Базираната в Шенжен, Китай, BYD (OTCMKTS:BYDDF) е една от EV акциите, която изненада със своята устойчивост. Тази компания, подкрепена от Уорън Бъфет, последователно дава резултати въпреки всички шансове, дори когато това е трудно за индустрията като цяло.
Априлските доставки, докладвани по-рано този месец, са свидетелство за този факт. Когато световният лидер на пазара на електромобили Tesla (NASDAQ:TSLA) продава само 1512 автомобила в Китай, компанията доставя 57 403 броя електромобили, което е с 270% повече на годишна база. Въпреки ограниченията и предизвикателствата пред доставките, компанията произвежда 57 593 BEV.
От март компанията спира производството на двигатели с вътрешно горене (ДВГ).
BYD активно изнася за чуждестранни клиенти, особено в Латинска Америка и Африка. Освен процъфтяващия си бизнес с електромобили, компанията се занимава и с производство на батерии за електромобили. BYD заема трето място сред производителите на батерии, което е около 12% от общия пазар.
От началото на годината борсовата търговия на BYD е намаляла с около 16%.
Nio (NIO)
Nio (NYSE:NIO) може да е тествала търпението на своята база от лоялни инвеститори, но това е една стабилна инвестиционна търговия на по-ниски нива. Компанията имаше разочароваща 2021 г., когато не пусна нито един нов продукт. През 2022 г. анализатори и инвеститори започнаха да възлагат надеждите си на отскок на обема, благодарение на три нови модела, планирани за годината.
Външните рискове обаче се стовариха върху компанията като гръм от ясно небе. Войната в Украйна притисна веригата за доставки и изпрати цените на суровините спираловидно нагоре. Дори преди нещата да се стабилизират на този фронт, повторното избухване на ковид в Китай удари местните производители на електромобили, включително и Nio.
Nio заяви в актуализацията си за доставките през април, че доставките на компоненти, производството и логистиката са пострадали поради въведените ограничения за локдаун. Освен това Nio трябваше да се бори с премахването на опасенията в САЩ, тъй като беше сред компаниите, временно идентифицирани от Комисията за борси за ценни книжа за неспазване на изискването за преглед на одита.
Компанията бързо предприе стъпки за намаляване на този риск, като ускори регистрацията си в Сингапур.
Акциите на Nio са намалели с около 50% на годишна база. Средната ценова цел на анализаторите за Nio, според TipRanks, е 40.61 долара, което предполага приблизително 179% повишение спрямо настоящите нива.
XPeng (XPEV)
XPeng (NYSE:XPEV) беше по-добра през 2021 г., дори когато по-големият съперник Nio беше в затруднение. Компанията е достатъчно пъргава, за да се адаптира към променящите се потребителски предпочитания и да усвои нови технологии и пазари.
XPeng със седалище в Гуанджоу се втурна да улови по-голямата част от пост-пандемичното търсене в Китай през 2021 г., като пусна нов семеен седан, наречен Р5. Тя също така представи модернизирана версия на своя SUV G3. Общо са доставени 98 155 автомобила през 2021 г. Продуктовата гама за 2022 г. включва SUV G9, превозно средство, разработено както за китайски, така и за международни пазари.
XPeng навлиза в Норвегия преди XPeng влезе в Норвегия преди сънародника си Nio, отбелязвайки първия си набег в чужбина. Сега има присъствие в Швеция и Холандия.
Подобно на Nio, XPeng може да бъде в състояние на силно отскачане, когато външните рискове се смекчат.
От началото на годината акциите са загубили около 53%. Анализаторите средно очакват акциите да се удвоят до 48.31 долара.
Li Auto (LI)
Li Auto (NASDAQ:LI), която закръгля китайското трио за електромобили, регистрирано в САЩ, се представя като по-малко бляскава компания. Тя не провежда рекламни кампании около Уолстрийт и избира да остави числата да говорят за нейното представяне.
Последните тримесечни резултати на компанията показват по-малка загуба и 168% ръст на приходите на годишна база. Брутният марж беше похвалните 22.6%. Локдауните покрай ковид обаче накараха компанията да публикува заглушени прогнози за производство и приходи за второто тримесечие.
Компанията планира скоро да пусне своя SUV с разширен обхват L9 и още два SUV-а през 2023 г.
Акциите на Li Auto се понижиха с около 26% през периода от началото на годината. Средната ценова цел на анализаторите от 37.06 долара предполага 56% повишение от текущите нива.
Tesla (TSLA)
Всяко портфолио от EV би било непълно без Tesla (NASDAQ:TSLA) като част от холдингите. Компанията е истински световен играч. В момента компанията има производствени мощности в САЩ, Китай и Европа и продава електромобили по целия свят. Компанията е ръководена от лидер визионер, който ръководи от фронта.
Въпреки разрастващата се конкуренция, Tesla успява да остане напред. Нейните противници често наричат акциите надценени и те може да не са напълно извън марката с оценката си. Акциите на Tesla се търгуват при съотношение цена/продажби от 14.05 пъти, значително по-високо от традиционните автомобилни производители и някои от EV колегите ѝ.
Оценката на премията е оправдана, твърдят анализаторите. Актуализираната ценова цел, обявена от Кати Ууд, показва, че компанията очаква акциите на Tesla да достигнат 4600 долара до 2026 г. Около 60% от стойността и над половината от EBITDA ще дойдат от планирания бизнес с роботаксита.
И след това има обещание за разделяне на акциите. Компанията заяви в 8-К декларация в края на март, че ще търси одобрение от акционерите за увеличаване на уставния си капитал, за да може да приложи разделяне на акциите. Когато Tesla за последен път раздели акциите си през август 2020 г., те се повишиха рязко след събитието.
Акциите на Tesla са се понижили с 29% на годишна база и обещават над 30% ръст, въз основа на средната ценова цел на анализаторите от 976.22 долара.
Lucid (LCID)
Lucid (NASDAQ:LCID) се премести в светлината на прожекторите с твърдения, че нейният седан Air има обхват, по-добър от този на Tesla. Компанията започна доставките на своя Lucid Air Dream Edition в края на октомври и продаде 125 автомобила на клиенти през четвъртото тримесечие. Те са продали още 360 автомобила през 1-во тримесечие на 2022 г.
Резервациите на клиентите в края на първото тримесечие възлизат на 30 000 бройки, което ги прави резервации на стойност 2.9 милиарда долара. Компанията повтори ръководството си за производство на 12 000 – 14 000 бройки през 2022 г. Lucid обяви през април сделка за доставка на Саудитското правителство със 100 000 превозни средства за период от 10 години. Компанията потвърди по-рано тази година, че планира да построи завод за електромобили в Саудитска Арабия.
Компанията трябва да бъде фокусирана върху изпълнението и управлението на веригата си за доставки. С неотдавнашните повишения на цените, обявени в САЩ и Канада, по-луксозните модели седани Air станаха малко по-скъпи.
Акциите на Lucid загубиха инерция и са надолу с около 54%. Средната целева цена на анализаторите от 30.25 долара предполага 72% повишение.
Ford (F)
Сред старите производители на автомобили Ford (NYSE:F) постигна голям успех със своята стратегия за преход към електромобили благодарение на проактивната си позиция. Планът Ford+, обявен през май 2021 г., и решението на компанията да създаде отделни автомобилни единици, са доказателство за ангажимента ѝ за по-бърз преход от превозни средства с двигател с вътрешно горене.
Компанията се надява да произведе 2 милиона електромобила до 2030 г., а до 2035 г. очаква електромобилите да представляват половината от световните продажби на автомобили. EV серията на Dearborn включва Mustang Mach E, микробуса E-transit и наскоро пуснатия на пазара камион F-150 Lightning EV.
Продажбата също не е пощадила акциите на Ford. Акциите са спаднали с около 35.5%. Средната цел на анализаторите за цената на акциите на Ford е 18.40 долара, което сочи над 37% нагоре.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.30% |
USDJPY | 153.94 | ▼0.29% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.11% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.17% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.09% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 856.00 | ▲0.30% |
S&P 500 | 6 010.62 | ▲0.30% |
Nasdaq 100 | 20 917.40 | ▲0.42% |
DAX 30 | 19 346.10 | ▼0.45% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 793.00 | ▲1.88% |
Ethereum | 3 437.09 | ▲0.77% |
Ripple | 1.44 | ▲2.03% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.04 | ▲0.60% |
Петрол - брент | 72.52 | ▼0.06% |
Злато | 2 621.88 | ▲0.44% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.00 | ▲0.03% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.38 | ▲0.02% |
Germany Bund 10 Year | 135.19 | ▲0.47% |
UK Long Gilt Future | 94.98 | ▲0.49% |