Снимка: iStock
Медийните акции бяха несправедливо наказани, според анализатор от InvestorPlace. Те са видели огромен тласък в търсенето, благодарение на пандемията. С други думи, избухването на Ковид-19 накара хората да влязат в домовете си, като в резултат на това стриймингът на видео съдържание скочи до небето. По ирония на съдбата обаче този „ковид-тласък“ вероятно е причината тези акции да са под натиск сега, въпреки че тези платформи продължават да се справят добре.
Не може да се пренебрегне факта, че мечият пазар тероризира инвеститорите и разрушава цените на акциите. Но имаше ясно намерение да се продават грубо „ковид акции“, които се възползваха най-много по време на епидемията.
Честно ли е? Не. Представлява ли това възможност? Да.
Медийните акции продължават да набират скорост в бизнеса си, въпреки че много части на света се върнаха към нормалното. И все пак те все още се радват на милиони клиенти и продължават да добавят повече всяко тримесечие. Това е новият начин на медийно потребление, какъвто беше и случаят преди пандемията.
В постпандемичен свят потребителите няма да спрат да стриймват видео съдържание – въпреки че това е начинът, по който акциите действат сега. Нека да разгледаме няколко медийни акции за покупка при скорошния спад.
Disney (DIS)
Disney (NYSE:DIS) наскоро отчете смесени тримесечни резултати, липсващи печалби и очаквания за приходи. Имаше обаче няколко положителни страни. Първо, бизнесът с парковете и приказните преживявания се справя по-добре от очакваното, тъй като приходите през последното тримесечие надминаха очакванията на анализаторите.
Но какво общо има това с медиите?
Въпреки че бизнесът на Disney с парковете се справя добре – което показва, че потребителите са навън и се „връщат към нормалното“ – нейните стрийминг платформи стават хит.
Disney+ е добавила 7.9 милиона нови абонати през последното тримесечие, много преди прогнозите за 2 милиона. В момента има над 137.7 милиона абонати. Когато се комбинира с другите си платформи – като Hulu и ESPN+ – общият брой на абонатите нараства до повече от 200 милиона.
Това е една от основните теми на медийното отразяване и не трябва да се пренебрегва. Акциите на Disney наскоро паднаха с около 51% от най-високото си ниво за всички времена, което даде на инвеститорите страхотна „продажна цена“, за да започнат да натрупват акциите.
Warner Bros. Discovery (WBD)
Warner Bros. Discovery (NASDAQ:WBD) е малко по-уникална, като се има предвид, че току-що беше отделена от AT&T (NYSE:T) миналия месец. Това беше дългоочакван ход от акционерите на компанията с надеждата, че ще създаде стойност, тъй като мнозина смятаха, че стрийминг активите на компанията са подценени.
В сравнение с други имена за стрийминг, това изглежда е така –но пазарът не възнаграждава транзакцията. От началото на второто тримесечие на 4 април, WBD акциите достигнаха връх от 27.50 долара и дъно от 16.51 долара. Така че отдръпването всъщност е по-близо до 40% от 50%. Ако консервативните инвеститори искат да изчакат потенциален „следващ ход надолу“, тогава те вероятно могат да намерят този с 50% отстъпка от цената, ако скорошната пазарна тенденция продължи да се задържа.
През последното тримесечие НВО и НВО Max добавиха 3 милиона абонати, увеличавайки общия си брой до 76.8 милиона. Това са 12.8 милиона абонати годишно.
Очаква се компанията да реализира над 45 милиарда долара продажби тази година и над 50 милиарда долара през следващата година. Докато анализаторите очакват печалба от едва 64 цента на акция тази година, прогнозите сочат за 1.90 долара на акция през следващата година. Ако случаят е такъв, тази акция се търгува с по-малко от 10 пъти печалбата за 2023 г. Това е доста евтино, като се имат предвид активите в този сценарий.
Netflix (NFLX)
Netflix (NASDAQ:NFLX) със сигурност е най-противоречивото име в този списък. Това е, тъй като акциите ѝ са били заличени. Въпреки 52-седмичния връх от ноември от 700.99 долара, акциите са надолу с невероятните 73.5% в момента. На последното дъно, акциите на Netflix паднаха с около 77%.
Това бележи зашеметяващ спад от благодатта, тъй като само преди шест месеца тази акция изглеждаше фантастично. Въпреки това, Netflix има някои насрещни ветрове. Той няма ниската оценка и обширен каталог от класики, които HBO има. Тя няма големия каталог, който Disney има, заедно с други стрийминг платформи и различни бизнеси. Вместо това, тя трябва да произвежда или да придобива собствено съдържание и тук и сега, това е процес, който става все по-скъп.
И все пак това, което има, е приблизително 222 милиона абонати и короната в стрийминг видео съдържанието. Ако смятате, че компанията ще се справи със споделянето на пароли, ще добави реклама или ще намери друг начин да реши проблемите си, тогава има по-лоши медийни акции за закупуване от Netflix, когато загуби 70% до 80% от стойността си от върховете.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Трябва ли да се купуват акциите на Amazon след сплита им на 6-ти юни?
3 страхотни причини да купите Alphabet, докато се разпродава
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▲0.29% |
USDJPY | 151.92 | ▼0.23% |
GBPUSD | 1.30 | ▲0.35% |
USDCHF | 0.86 | ▼0.13% |
USDCAD | 1.39 | ▼0.25% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 41 986.00 | ▲0.07% |
S&P 500 | 5 752.12 | ▲0.16% |
Nasdaq 100 | 20 141.90 | ▲0.27% |
DAX 30 | 19 246.90 | ▲0.19% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 68 879.70 | ▲1.56% |
Ethereum | 2 444.24 | ▲1.98% |
Ripple | 0.51 | ▲0.91% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 72.22 | ▲1.08% |
Петрол - брент | 75.76 | ▲0.74% |
Злато | 2 744.80 | ▲0.32% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 573.62 | ▲0.91% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.26 | ▼0.19% |
Germany Bund 10 Year | 131.52 | ▼0.15% |
UK Long Gilt Future | 93.62 | ▼0.32% |