Снимка: Pixabay
Ноември 2021 г. изглежда много отдавна. Това е, когато технологичните акции бяха на върха на ралито, което продължи по-голямата част от два месеца. През същия месец президентът Джо Байдън подписа двупартийния законопроект за инфраструктурата на стойност 1.2 трилиона долара. Към 17 май обаче са отпуснати само 110 милиарда долара, или по-малко от 10% от средствата. Следователно много инфраструктурни акции все още са на път да получат огромен тласък от законодателството през следващите месеци и години, съобщава InvestorPlace.
Законът отпуска много пари за пътища и мостове, по-специално 111 милиарда долара. Но по-малко известно на много инвеститори е, че законът също така разпределя 66 милиарда долара за железопътни линии, 8.3 милиарда долара за „Западна водна инфраструктура“ и 9.5 милиарда долара за проекти за почистване на водородния отпечатък.
За да се възползват от значителните разпределения на федералното правителство, инвеститорите трябва да закупят следните инфраструктурни акции:
Caterpillar (CAT)
Базирана в Илинойс, Caterpillar (NYSE:CAT) е водещият производител на строителна техника в света. Тя е изключително добре позиционирана, за да се възползва от Закона за инфраструктурата. Разбира се, строителното оборудване на компанията, като асфалтови покрития и багери, може да се използва за създаване на всичко от железопътни линии, язовири, пътища, мостове и писти. Законът предвижда 25 милиарда долара за развитието на летищата.
Освен това, като се има предвид разпоредбата на закона „Купете Америка“, Caterpillar няма да трябва да се тревожи много за конкуренцията от своите основни чуждестранни колеги, като японската Komatsu (OTCMKTS:KMTUY).
Caterpillar е водещ продавач на минно оборудване и също така предлага множество продукти за компании за проучване на нефт и газ. Като се има предвид високата цена на много стоки, особено петрол и газ, тези предприятия би трябвало да се справят изключително добре.
Форуърдното съотношение цена/печалба на CAT акциите е много разумно – 15.95.
Plug Power (PLUG)
Подобно на Caterpillar и всички имена в този списък, базираната в Ню Йорк Plug Power (NASDAQ: PLUG) ще се възползва от изискването „Купете Америка“ на закона за инфраструктурата. И с превръщането на компанията в световен лидер в продажбата на зелен водород и електролизерите, използвани за производството на гориво, Plug е готова да получи голямо увеличение от 9.5 милиарда долара, които Вашингтон планира да похарчи за водород.
Но прогнозата става още по-добра за Plug. Това е така, защото 8 милиарда долара от средствата, отпуснати за водород, ще бъдат използвани за субсидиране на „водородни центрове“. Plug вече е член на водещ водороден център. В прессъобщение от февруари Белият дом обясни, че „регионалните центрове за чист водород [...] ще създадат работни места за разширяване на използването на чист водород в индустриалния сектор и извън него“.
За щастие на Plug Power и притежателите на PLUG акции, компанията вече е член с добро състояние на водороден съюз с голям потенциал. По-конкретно, Plug се обединява с редица други компании и щатите Ню Йорк, Ню Джърси, Кънектикът и Масачузетс. Като се има предвид значителният размер на тези щати и огромното влияние, което те колективно имат в Демократическата партия, партньорите трябва да получат значителна част от 8-те милиарда долара, разпределени за регионалните групи.
Много други големи правителства и компании възприемат зеления водород, оставяйки PLUG акциите добре позиционирани, за да се възползват от тенденцията.
Evoqua Water Technologies (AQUA)
Агенцията за опазване на околната среда на Съединените щати планира да даде на щатите 9.6 милиарда долара за проекти за водна инфраструктура. През настоящата фискална година щатите ще получат общо 3.2 милиарда долара за такива проекти.
Evoqua Water Technologies (NYSE:AQUA) „предоставя системи и технологии за пречистване на вода и отпадни води, както и мобилни и аварийни решения за водоснабдяване и договорни услуги за промишлени, търговски и общински пазари за пречистване на вода в Съединените щати“. Компанията е базирана в Питсбърг, което ѝ позволява да изпълни критериите „Купи Америка“ на Закона за инфраструктурата.
Освен това, Evoqua се разраства бързо и е печеливша. През фискалното второ тримесечие приходите на компанията са се увеличили с 23% на годишна база до 426.7 милиона долара, а нетните приходи са скочили с 45% на годишна база до 7.4 милиона долара. EBITDA на Evoqua за второто тримесечие, с изключение на някои позиции, възлиза на 73.2 милиона долара. Форуърдното съотношение цена/печалба на фирмата е донякъде повишено на 40.16, но нейната корпоративна стойност/EBITDA е по-разумно – 23.8.
Също така е важно, че анализаторите вероятно подценяват печалбите, които компанията ще генерира от проекти, финансирани от правителствата. Следователно действителните оценки на Evoqua са по-привлекателни от числата, изброени по-горе, тъй като тези оценки се основават на средните оценки на анализаторите.
Westinghouse Air Brake Technologies (WAB)
Както стана дума по-рано, според съобщенията Законът за инфраструктурата разпределя 66 милиарда долара за железопътния транспорт. Дори в днешната епоха на огромни разходи от страна на правителството на САЩ, това са много пари. Според друг доклад, от застъпническа организация, наречена „Транспорт за Америка“, общата сума всъщност е много по-висока: 102 милиарда долара.
„Транспорт за Америка“ заяви, че „41.5 милиарда долара от 102 милиарда долара от закона за железопътен транспорт ще отидат за Amtrak“. Това е късмет за Westinghouse Air Brake Technologies (NYSE:WAB), по-известна като Wabtec, и нейните акционери. Това е така, защото преди десет години компанията подписа сделка за предоставяне на „130 нови леки автомобили [...] за Amtrak“. В резултат на това има голям шанс Wabtec да е била основният изпълнител на Amtrak за железопътни вагони и все още да поддържа този статут.
Освен това през 2014 г. General Electric (NYSE:GE) съобщава, че „повечето пътнически влакове на дълги разстояния днес се задвижват от локомотиви, проектирани по поръчка за железопътната линия“. Тъй като Wabtec придоби локомотивния бизнес на GE през 2019 г., Wabtec е в много добра позиция да предоставя локомотиви за многото нови влакове, които Amtrak несъмнено ще закупи.
Разбира се, Wabtec може да доставя леки автомобили и локомотиви на много други влакови системи в САЩ, които вероятно ще получат десетки милиони долари в резултат на Закона за инфраструктурата.
Освен това, форуърдното съотношение цена/печалба на WAB акциите е доста ниско – 17.27.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.03% |
USDJPY | 156.44 | ▲0.46% |
GBPUSD | 1.23 | ▼0.23% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.04% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.40% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 348.70 | ▲0.24% |
S&P 500 | 6 117.58 | ▲0.35% |
Nasdaq 100 | 21 971.50 | ▲0.75% |
DAX 30 | 21 366.00 | ▲0.57% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 103 689.00 | ▼2.33% |
Ethereum | 3 224.21 | ▼3.12% |
Ripple | 3.16 | ▼0.51% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.24 | ▼0.65% |
Петрол - брент | 78.14 | ▼0.45% |
Злато | 2 755.50 | ▲0.41% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 553.62 | ▼0.88% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.50 | ▼0.18% |
Germany Bund 10 Year | 131.75 | ▼0.15% |
UK Long Gilt Future | 91.81 | ▼0.37% |