Снимка: iStock
Акциите на Snap бяха жестоко разпродадени. Акциите на компанията за социални медии/камери, които се търгуваха при 83.11 долара през септември 2021 г., паднаха оттогава на фона на нарастващата инфлация, войната в Украйна и промените в поверителността на Apple.
Акциите на Snap се сринаха със зашеметяващите 74.5% от началото на годината към понеделник, падайки до 12 долара преди затварянето на пазарите в Ню Йорк.
Snap предположи, че болката може да продължи, като предупреди в подаване на Комисията по ценни книжа и борси миналия месец, че вероятно няма да успее да отговори на своите насоки за второто тримесечие, когато отчете текущите си приходи за тримесечието.
Snap – който има 332 милиона активни потребители дневно – е далеч по-малък от конкурентите си като Instagram, който продължава да обезсмисля безбройните функции на ефимерното приложение за съобщения, и TikTok, който вече има повече от 1 милиард потребители. Докато акциите на технологични компании, разчитащи на реклами, се понижават, Snap изглежда понася най-бруталната загуба.
Google също получава удари, но акциите му паднаха само с 22.9% от началото на годината, падайки под по-широкия S&P 500, но все пак се справят по-добре от Snap. Дори родителят на Facebook и Instagram Meta (META) – загубил невероятните 47.8% от началото на годината – изпреварва Snap.
Това не означава, че Snap не се справя добре на фундаментално ниво. В отчета си за приходите за първото тримесечие на 2022 г. Snap отбеляза 18% годишно увеличение на ежедневните активни потребители (DAU) и 38% годишен скок на приходите до 1.06 милиарда долара.
Все пак този вид растеж беше по-бавен от представянето му през първото тримесечие на 2021 г., когато Snap видя, че DAU нарасна с 22% на годишна база и приходите скочиха с 66%.
Главният изпълнителен директор Евън Шпигел призна забавянето през първото тримесечие на 2022 г., като похвали компанията, че продължава да расте въпреки предизвикателната макро среда.
Snap се сблъсква със същите напрежения като другите играчи в индустрията, включително войната в Украйна, инфлацията, призрака от нарастващи лихвени проценти и промените в поверителността на Apple в iOS.
Наречена прозрачност за проследяване на приложения или ATT, тази промяна от Apple позволява на потребителите да се откажат от позволяването на приложенията да проследяват движението им в различни приложения и уебсайтове. Като не позволява на приложенията да проследяват потребителите в мрежата, ATT прави по-трудно насочването към потребители с конкретни реклами. В резултат на това рекламодателите вече нямат ясно разбиране кой вижда рекламите им и колко ефективни са кампаниите им.
Докато оперативният директор на Snap Джеръми Горман каза на инвеститорите по време на обаждането за приходите на компанията за първото тримесечие, че работи за подобряване на насочването на рекламите, процесът ще отнеме време. От своя страна инвеститорите на Snap може да избягат рано или късно.
Още по темата:
Сривът от 30% в акциите на Snap повлякоха технологичните акции надолу
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.02% |
USDJPY | 156.46 | ▲0.47% |
GBPUSD | 1.23 | ▼0.24% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.04% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.43% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 348.50 | ▲0.24% |
S&P 500 | 6 116.38 | ▲0.33% |
Nasdaq 100 | 21 962.40 | ▲0.71% |
DAX 30 | 21 366.00 | ▲0.57% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 103 967.00 | ▼2.07% |
Ethereum | 3 239.12 | ▼2.67% |
Ripple | 3.17 | ▲0.05% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.24 | ▼0.67% |
Петрол - брент | 78.14 | ▼0.45% |
Злато | 2 755.16 | ▲0.41% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 553.62 | ▼0.88% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.50 | ▼0.18% |
Germany Bund 10 Year | 131.75 | ▼0.15% |
UK Long Gilt Future | 91.81 | ▼0.37% |