Снимка: Istock
Уорън Бъфет казва, че човек трябва да се страхува, когато другите са алчни, и да бъде алчен, когато другите се страхуват. В момента има много страх около акциите, с 18% загуба от началото на годината за индекса S&P 500 – и това е след ръст от 3% през последните търговски сесии.
Това означава ли, че е време да станем алчни? Може би да, според намек от Опенхаймер. Фирмата е по-малко песимистично настроена от повечето и в скорошна бележка главният инвестиционен стратег Джон Щолцфус излага бичи аргументи за печалби в средносрочен план.
Щолцфус не отстъпва от настоящите насрещни ветрове. Той признава инфлацията, продължаващите трудности от блокиране на COVID и прекъсвания на доставките, както и рецесионния натиск, предизвикан от преминаването на Федералния резерв към антиинфлационен режим на повишаване на лихвените проценти.
Но според мнението на експерта, „Дори в лицето на несигурността и осезаемите рискове от рецесия, нашите дългосрочни перспективи за икономиката на САЩ и фондовия пазар остават определено възходящи. Вярваме, че икономическите основи на САЩ остават на стабилна основа. Растежът на САЩ трябва да остане добре подкрепен от потребителското търсене, бизнес инвестициите и държавните разходи“.
Щолцфус вижда ръст от 23% на S&P 500 до края на годината от сегашното му ниво от близо до 3900 пункта. Печалба от такъв мащаб би поставила индекса на 4800 пункта.
На този фон използвахме базата данни TipRanks, за да извлечем подробности за две акции, които анализаторите на Oppenheimer са посочили като най-добри за 2022 г. и след това. Това ли са правилните акции за вашето портфолио? Нека да разгледаме по-отблизо.
American Express (AXP)
На първо място е едно от най-разпознаваемите имена във финансите, American Express. Тази базирана в Ню Йорк компания има световен обхват и репутация за предлагане на финансови услуги на клиентела от по-висок клас. Продуктите на компанията включват достъп до кредит и финансиране, които клиентите могат да използват чрез кредитни карти и карти за плащане, бизнес и корпоративни разплащателни сметки и кредитни програми и бизнес кредитни линии.
Въпреки че пандемията от коронавируса намали потребителските разходи през 2020 г., Amex все още отбеляза над 8 милиарда долара приходи в разгара на кризата през 2Q20. Оттогава печалбата на компанията като цяло се е увеличила, достигайки 12.44 милиарда долара през 4Q21.
Последният тримесечен отчет за 1Q22 показа приходи от 11.7 милиарда долара, които въпреки последователния спад от 6% все още са с 29% повече от година по-рано. Печалбите на компанията бяха в съответствие с първото тримесечие на предходната година, на 2.73 долара, но с 12% над прогнозите на анализаторите.
Тази акция получава статут на „най-добър избор“ от Oppenheimer, като анализаторът Доминик Габриеле обяснява защо: „Виждаме, че попътните ветрове все още се увеличават при AXP спрямо конкурентите, като се има предвид връщането на разходите и задържаното търсене сред заможните потребители. Ръстът на заемите вероятно ще остане висок в сравнение с индустрията и AXP не вижда никакви инфлационни въздействия върху дискреционните разходи сред тяхната клиентска база. Смятаме, че средният размер на кредита може да продължи да се увеличава в AXP и да бъде от полза за обемите през следващото тримесечие в сравнение с конкурентите“.
За тази цел Габриеле определя количествено позицията си с наднормено тегло (т.е. покупка) заедно с целева цена от 212 долара. Инвеститорите очакват печалба от 50%, ако всичко върви по план през следващите 12 месеца.
Като цяло, акциите имат 14 скорошни прегледа на анализатори, разделени по средата на купува спрямо задържане за умерена консенсусна оценка за купуване. Акциите са на цена от 141.03 долара, а тяхната средна целева цена от 185.15 долара предполага ръст от 31% през следващите 12 месеца.
Chipotle Mexican Grill (CMG)
Следващият най-добър избор, който разглеждаме, е Chipotle Mexican Grill, разпознаваема марка в индустрията за бързо хранене. Chipotle разширява мрежата си през последните няколко години и за 12 месеца между 31 март 2021 г. и 31 март 2022 г. веригата нарасна от 2803 локации до 3014. Отваряните нови локации на тримесечие варират от 40 до 78; 51 нови отваряния през 1Q22 бяха в рамките на този диапазон.
В други положителни показатели приходите на Chipotle от 2 милиарда долара през първото тримесечие са се увеличили с 16% на годишна база. Задълбочавайки се, откриваме няколко положителни данни, подкрепящи тази печалба, включително 9% увеличение на продажбите и 33% увеличение на продажбите в ресторантите. Дигиталните продажби на компанията достигнаха близо 42% от храните и напитките. Стигайки до крайния ред, коригираната печалба достигна 5.70 долара на акция, което е с почти 6% повече от тримесечието на миналата година.
Ръководството на Chipotle беше особено доволно от 51 нови локации, открити през първото тримесечие. От тях 42 включват Drive-thru Chipotlane, функция, която според компанията е показала солидно представяне от началото на пандемичната криза.
Покривайки тази верига ресторанти за Oppenheimer, 5-звездният анализатор Брайън Битнър пише: „CMG остава най-добрият избор благодарение на уникалната си ценова сила, стабилни двигатели на трафика и продължаващ път нагоре на маржа/EPS. Ние също вярваме, че неговият ускоряващ се дялов растеж (до диапазона от 10%) с Chipotlanes с по-висока възвръщаемост е недооценен“.
Битнър също така погледна по-широко сектора на бързото хранене като цяло и продължава да поставя Chipotle на върха спрямо конкурентите. От тази по-широка гледна точка Битнър погледна последната циклична рецесия и каза за Chipotle: „С инвеститорите, фокусирани върху потенциална рецесия, ние внимателно анализирахме данни за цялата индустрия и за компанията по време на икономическия спад '08/'09. С две думи, продажбите в ресторантьорската индустрия бяха изненадващо устойчиви (въпреки 8,6 милиона загубени работни места) и значително надминаха общите тенденции в продажбите на дребно. На базата отдолу нагоре, CMG и MCD бяха единствените марки в нашето покритие, при които тримесечните продажби никога не стават отрицателни“.
В съответствие с оптимистичния си възглед за CMG, Битнър оценява акциите като Outperform (т.е. Купете) и определя целева цена от 1925 долара, което показва неговата увереност в 42% растеж в бъдеще.
Общо взето, тази верига ресторанти е получила 20 прегледа на анализатори през последните месеци и те включват 16 покупки срещу 4 задържания, за консенсусна оценка за умерена покупка. Целевата средна цена от 1777 долара и промяната предполага 12-месечен потенциал нагоре от близо 32% от текущата търговска цена. (Вижте прогнозата за акциите на CMG в TipRanks)
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 253.50 | ▲0.49% |
Ethereum | 3 425.16 | ▲0.82% |
Ripple | 1.47 | ▲0.14% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |