Снимка: iStock
Като цяло, сините чипове са тези, които се считат за най-ценните и надеждни на фондовия пазар. От своя страна инвестирането в акции със сини чипове е популярен начин за печелене на пари.
Има много причини за това, една от тях е, че те са били наоколо от дълго време и са се представяли добре. Те също така са склонни да бъдат по-стабилни от други акции, защото са много по-малко волатилни от други компании.
Въпреки това, най-важният аспект на тези акции е, че те могат да издържат на всяка финансова буря и да продължат да осигуряват стабилна възвръщаемост за инвеститорите, отбелязва InvestorPlace.
Освен това сините чипове традиционно се считат за акции с висока пазарна капитализация, силни финансови резултати и стабилни темпове на растеж.
Така че предвид всичко това тук са седем акции на сини чипове, които не се представиха добре през юни. Но докато един месец в тежки пазарни условия може да бъде страшен, тези компании имат голям рекорд и са склонни да се връщат много бързо.
Нека се потопим в и да разгледаме по-отблизо всеки един от тях.
Home Depot (HD)
Home Depot (NYSE:HD) е магазин за подобряване на дома на дребно, който предлага голямо разнообразие от продукти. Компанията е основана през 1978 г. и е един от най-големите магазини за търговия на дребно в САЩ.
Home Depot има повече от 2300 магазина в цяла Северна Америка и има повече от 500 000 сътрудници. Освен това компанията генерира повече от 150 милиарда долара приходи в световен мащаб през миналата година, което е добре за 14% увеличение на годишна база. Този растеж идва, тъй като бизнесът за подобряване на дома расте и ще продължи да расте с неотдавнашното нарастване на работните места от дома.
Разбира се, неотдавнашният песимизъм около ипотечните проценти обаче намали цената на акциите. Несъмнено Home Depot се сблъсква с трудни годишни конкуренти и нарастващите лихвени проценти не помагат. Но компанията показа основите, за да издържи на тежки икономически условия.
Тя отчете последните тримесечни резултати и увеличение на приходите с 3.8%. Нетните приходи също отбелязаха ръст от 2.07%. Въпреки че компанията може да има трудна година в приходите, инвеститорите трябва да очакват тези цифри, защото нещата се връщат към нормалното. Хората не прекарват толкова време извън домовете си; ще бъдат няколко тримесечия, преди нещата да са в баланс.
Междувременно тя изплаща дивиденти повече от 30 години и не е намалила дивидентната си ставка през тези три десетилетия. Това от своя страна ще държи инвеститорите щастливи, докато чакат приходите да се върнат.
Accenture (ACN)
Accenture е една от най-уважаваните глобални компании за управленско консултиране, технологични услуги и аутсорсинг компании с дълга история. Компанията предоставя различни решения с добавена стойност за бизнеса за подобряване на ефективността и иновациите.
Тя е една от най-големите консултантски фирми в света и има 710 000 служители. Компанията предлага широка гама от услуги, за да помогне на организациите да подобрят ефективността си и да създадат конкурентно предимство.
Accenture предоставя услуги за дигитална трансформация на различни компании по целия свят. Тя използва своята платформа, задвижвана от изкуствен интелект, за да помогне на компаниите с техните маркетингови стратегии за съдържание.
Освен това, Accenture е компания с много добри качества, като бързо адаптиране към променящите се тенденции на пазара и показване на висока последователност в постигането на добри резултати. Тя също така има отличен балансов отчет, свидетелство за фискалната дисциплина на ръководството.
Приходите през последното тримесечие са били 16.2 милиарда долара, далеч над очакванията на анализаторите. С това Accenture прогнозира приходи от долара 15 милиарда до долара 15.5 милиарда за текущото тримесечие.
Като цяло, Accenture предлага много страхотни услуги, които са от решаващо значение за днешния свят. И въпреки че компанията се справя добре сега, тя само ще продължи да разширява услугите си – което я прави чудесен избор за бъдещето.
McDonald’s (MCD)
McDonald’s (NYSE:MCD) е американска верига ресторанти за бързо хранене със световно присъствие.
Историята на компанията започва през 1940 г., когато първият ресторант на McDonald’s е открит в Сан Бернардино, Калифорния. Основателят на компанията, Рей Крок, е търговец от Илинойс, който е станал успешен в ресторантьорския бизнес. Той се отправя към Калифорния и открива, че няма ресторанти, в които да се сервират висококачествени бургери и пържени картофи на ниска цена. Крок скоро разбира, че може да използва опита си, за да отвори своя ресторант, който ще има някои от функциите, на които се възхищавал в ресторантите, които бил видял по време на едно от пътуванията си до Южна Калифорния.
McDonald’s е една от най-успешните компании в съвременната история и е една от любимите марки на Америка. Успехът на McDonald’s до голяма степен се дължи на способността ѝ да се адаптира към промените в обществото и културата. Компанията създаде нови продукти, като същевременно запази основните си продукти, като Биг Мак и пържени картофи.
McDonald’s е успешна през последните 50 години, защото успява да бъде в крак с променящите се времена. Последните инвестиции в технологии, като мобилни поръчки и доставки, позволяват на компанията да се съсредоточи върху подобряването на своите цифрови предложения.
Нарастващата популярност на цифровите поръчки по време на пандемията не може да бъде пренебрегната от McDonald’s и трябва да намери начини да се справи. Дигиталните продажби са се увеличили с 60% през 2021 г., което е от съществено значение за бъдещия им успех. Освен това, марката говори сама за себе си.
Disney (DIS)
Disney (NYSE:DIS) е световноизвестна компания, която съществува от десетилетия. Тя е известен със своите филми, тематични паркове и др.
Walt Disney се превърна в една от най-мощните медийни и развлекателни компании в света. Само някои от големите ѝ постижения включват ABC и ESPN. Притежава много други важни холдинги като Disney World, Disney+, Hulu и др.
Disney е една от най-диверсифицираните компании в света. Тя има портфолио, което включва тематични паркове, телевизионни мрежи, лицензиране на стоки, видео игри и филмови студия.
Във всеки един момент Disney ще има една дивизия, която се справя особено добре. По време на Ковид-19, стриймингът се вдигна, защото хората не излизаха от вкъщи. Walt Disney Company съобщи, че нейната развлекателна и технологична платформа, Disney+, има 137.7 милиона абонати по целия свят към Q2. Има причини да бъдете щастливи – Disney Plus обяви, че е спечелила 7.9 милиона нови абонати през второто тримесечие. Във време, когато Netflix (NASDAQ:NFLX) губи абонати, това е музика за ушите на инвеститорите.
В същото време не можете да пренебрегнете тематичните паркове на Disney, курортните хотели и круизните кораби. Този бизнес сегмент ще се завърне тази година, осигурявайки допълнителна възглавница за крайния резултат.
American Airlines (AAL)
American Airlines (NASDAQ:AAL) е американска авиокомпания, основана през 1930 г. Седалището на компанията се намира във Форт Уърт, Тексас.
American Airlines е най-голямата авиокомпания в света, с флот от над 900 самолета. От гледна точка на приходите, тя също е ненадмината.
American Airlines изпитваше затруднения по време на пандемията, както и останалата част от авиационния сектор. Въпреки това, нещата са започнали да се връщат към нормалното, и можете да видите това в числата на контролно-пропускателния пункт на TSA . AAL се възползва от тенденцията, а март беше първият месец, откакто ковид премина през нивата от 2019 г. Авиокомпанията изпълнява почти всички полети от своя график за второто тримесечие на 2019 г. Тя се справя по-добре от Delta и United Airlines.
Въпреки това AAL, една от най-големите авиокомпании в света, имаше трудно тримесечие. Въпреки удвояването на приходите от същия период на миналата година, компанията отчете нетна загуба. American Airlines заявиха, че са платили 2.80 долара за галон за гориво през Q1, което е голям скок от 65% на годишна база. Така че не е като AAL да е напълно извън коловоза. Тя обаче е в много по-добра позиция, отколкото беше само преди няколко години.
Shell (SHEL)
Shell (NYSE:SHEL) е мултинационална нефтена и газова компания в индустрията повече от 100 години.
В допълнение към проучването и производството на суров нефт и природен газ, Шел произвежда продукти като втечнен природен газ (ВПГ), бензин, дизелово гориво, самолетно гориво, нефтохимикали, водород и електричество.
Интересното е, че тъй като Shell се отдалечава от изкопаемите горива, сега инвестира във възобновяеми енергийни източници и улавяне на въглерод. Това изисква огромни капиталови инвестиции. Ето защо оценката на Shell ще бъде подложена на натиск в обозримо бъдеще. Но в дългосрочен план това ще помогне на суперголямата енергийна компания, защото общата тенденция е към въглеродно неутрално бъдеще.
Повече от 100 държави подписаха новоформирания глобален алианс за нулеви емисии до 2050 г. Това е най-голямата коалиция в тази област досега и важна стъпка в работата за постигане на нулеви нетни емисии до 2050 г.
Компаниите, които се придържат към тези цели, ще бъдат по-добре позиционирани за бъдещето. Shell е добър пример за това.
Monday.com (MNDY)
Monday.com (NASDAQ:MNDY) е софтуер за управление на проекти за екипи от всякакъв размер. Тя е предназначена да помогне на екипите да работят заедно по-ефективно и да свършат повече работа за по-малко време. Платформата помага за сътрудничество и комуникация, което улеснява екипите да планират, управляват и проследяват напредъка по всеки проект или инициатива.
С Monday.com можете да създадете персонализирани шаблони, които ви позволяват да се съсредоточите върху нещата, които са най-важни за вашия екип, като оставите понеделник да се погрижи за останалото. Потребителите могат да си сътрудничат с членовете на екипа си в реално време на различни устройства и да работят безпроблемно с клиенти, доставчици и партньори чрез сигурен достъп без никакви ИТ главоболия.
Monday.com е софтуер за управление на проекти, който помага на екипите да си сътрудничат и да управляват проекти. Предоставя софтуер за задачи и управление на времето, диаграми на Гант, табла Kanban, интегриране на календар и др.
На 16 май компанията за управление на проекти обяви здравословно увеличение на приходите с 84%. Приходите на най-добрите клиенти са се увеличили 2 пъти, докато нетното задържане на долари (NDR) е нараснало със 150% на годишна база сред клиентите с повече от 50 000 долара.
За финансовата 2022 година, Monday.com очаква се общите приходи да бъдат между 488 милиона и 492 милиона долара. Това представлява годишен ръст от 58% до 60%.
Monday.com е една от най-бързо развиващите се B2B марки, тъй като едва е изчерпала потенциала си на марка, генерираща приходи. Компанията очаква адресируем размер на пазара от 87.6 милиарда долара до 2024 г., което я прави чудесен избор за бъдещето.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.03% |
USDJPY | 157.36 | ▲0.16% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.05% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.02% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.01% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 643.40 | ▲0.06% |
S&P 500 | 6 104.88 | ▲0.13% |
Nasdaq 100 | 22 105.60 | ▲0.21% |
DAX 30 | 20 077.30 | ▲0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 903.30 | ▼0.46% |
Ethereum | 3 458.94 | ▼1.01% |
Ripple | 2.28 | ▼0.89% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.42 | ▲0.28% |
Петрол - брент | 73.46 | ▲0.33% |
Злато | 2 626.52 | ▲0.32% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.25 | ▼1.04% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.40 | ▼0.10% |
Germany Bund 10 Year | 133.68 | ▼0.27% |
UK Long Gilt Future | 92.12 | ▼0.40% |