Снимка: iStock
Резките разпродажби на американските пазари се чувстваха безмилостни през първата половина и дори най-добрите азиатски акции бяха уловени от вълната.
Въпреки че вече попадат в територия на мечи пазар, американските индекси все още се търгуват над справедливата стойност. Когато се има предвид, че лихвените проценти са се повишили допълнително, тъй като Федералният резерв се бори с необузданата инфлация, инвеститорите трябва да диверсифицират географски. А най-добрите азиатски акции, които вече са с дълбока отстъпка, също имат силни перспективи за растеж, пише InvestorPlace.
В световен мащаб всички, с изключение на една от централните банки, повишават лихвените проценти. Централната банка на Китай е изключение. Това показва, че страната е готова да продължи да провежда нерестриктивна парична политика. Тя иска да стимулира икономическия растеж, докато светът затяга условията за кредитиране.
Технологичните акции имат най-добри перспективи в Азия. В Китай Alibaba (NYSE:BABA) е сред най-широко следваните фирми за електронна търговия. JD.com (NASDAQ:JD) също е солидно управлявана онлайн фирма за търговия на дребно. В сегмента на борсовата търговия, базираната в Хонконг Futu Holdings (NASDAQ:FUTU) е потенциално разрастваща се фирма. В Сингапур онлайн търговец на дребно и игрална фирма Sea (NYSE:SE) е популярна.
В Южна Корея бизнесът за електронна търговия на Coupang (NYSE:CPNG) се разширява в доставката на храни, докато платформата за микроблогинг Weibo (NASDAQ:WB) и компанията за споделяне на видео Bilibili (NASDAQ:BILI) са фокусирани върху млада и нарастваща аудитория.
Weibo и Alibaba отбелязват най-добрите резултати. Според Stock Rover, сайт за количествено оценяване, Alibaba има най-добри перспективи за растеж. Обратно, Sea, Bilibili и Coupang имат резултати, които могат да се подобрят.
Но техните перспективи да направят тези подобрения са това, което ги поставя в този списък на най-добрите азиатски акции.
Alibaba Group Holding (BABA)
След дълъг период, когато регулаторите не бяха склонни да одобрят нови мобилни игри, тъй като правителството засили контрола си срещу игралните фирми, Китай най-накрая одобри 60 местни игри. Това е повратна точка. Инвеститорите реагираха, като купиха акции на Alibaba, която има игрови сегмент.
През четвъртото тримесечие Alibaba отчете 9% ръст на приходите до 32.19 милиарда долара. Нейният бизнес се възползва от 29% ръст на годишна база в местното звено за потребителски услуги. Компанията добавя 28.3 милиона активни клиенти годишно към 1.31 милиарда потребители. Компанията обърна загубите си и отчете приходи от операции в размер на 11 милиарда долара.
По време на блокадата на Ковид през март и април потребителските изисквания се промениха. Хората се снабдяваха с необходимото, като купуваха на едро. Alibaba е предлагала доставка по заявка и в срок, дори и за покупки на едро, на клиентите през този период. Тъй като търсенето на насипни продукти се увеличава, инвеститорите трябва да очакват приходите на клиент да растат.
През втората половина на годината Alibaba се нуждае от устойчива и стабилна верига на доставки. Ако тя получи логистиката си на място, нейните търговци могат да посрещнат нарастващия отскок на потреблението.
Bilibili (BILI)
Bilibili е доставчик на видео услуги за млада аудитория в Китай. Компанията отчете загуби за първото тримесечие от 66 цента на акция. Приходите са нараснали с 30% на годишна база до 797.3 милиона долара.
Инвеститорите трябва да обмислят BILI акциите, защото увеличават месечните си активни потребители. Например, месечните надхвърлиха 293.6 милиона, което е с 31% повече на година.
След като Китай отмени блокадата, свързана с Ковид, служителите в Шанхай, които работеха от вкъщи, се върнаха на работа. Това ще помогне на компанията да поднови инерцията си в разрастването на електронната търговия и рекламата.
По време на блокадата рекламният ѝ бизнес пострада. Рекламодателите отложиха плановете си за разходи. С прекъсването клиентите в Шанхай трябва бавно да подновят желанието си да харчат. Те също така ще увеличат зависимостта си от услугите за доставка.
BILI акциите може да не се представят добре, тъй като блокадата се влачи в текущото тримесечие. Но след това компанията ще монетизира растящите си месечни и дневни активни потребители Например, платените клиенти достигнаха рекорден връх от 95 минути, прекарани на платформата.
Coupang (CPNG)
Coupang (NYSE:CPNG) все още не е рентабилна. За да стигне до там, тя трябва да разшири пазара си, да увеличи приходите си и да увеличи оперативните маржове.
През последното тримесечие Coupang отчете ръст на приходите от 32% на годишна база. Главният изпълнителен директор Бон Ким е уверен, че компанията ще увеличи приходите си от електронна търговия по-бързо от пазара. Например, нейните активни клиенти са нараснали до над 18 милиона, което е с 13% повече на годишна база. Изпълнителният директор Ким приписва растежа на несравнимото клиентско изживяване, което води до по-голяма ангажираност.
Coupang подобрява оперативната си ефективност, особено по отношение на процесите и технологиите. През следващите няколко години маржовете на EBITDA ще се разширят отвъд диапазона от 7% до 10%. Освен това ще разшири Coupang WOW, абонаментна услуга, подобна на тази на Amazon (NASDAQ: AMZN) Prime.
Coupang ще разшири предлагането на храна, услуга за доставка на храна. След подобряване на оперативния ливъридж, следващата фаза на хранене е разширяване на предлагането. Все пак тя няма да разчита много на купони и отстъпки, за да стимулира растежа.
Futu Holdings (FUTU)
Futu Holdings управлява дигитализирана платформа за брокерство и управление на богатството. Компанията изглежда привлекателна, тъй като печели пазарен дял от по-слаби, по-малки брокери.
Повишаването на лихвените проценти на Федералния резерв ще увеличи нетния лихвен доход на Futu. Клиентите седят на празни пари, които ще печелят бъдещи безрискови печалби.
Експанзията на Futu в САЩ също може да наруши брокерската индустрия. Компании като Robinhood (NASDAQ:HOOD) имат клиенти с по-ниски управлявани активи. Там има възможност за Futu.
През последното тримесечие Futu заяви, че се възползва от подобряването на качеството и количеството на клиентите в Сингапур. В САЩ броят на клиентите им нараства. Тъй като средният размер на активите падна, Futu ще се съсредоточи върху повишаване на качеството на клиентите. Компанията ще промени програмата си за стимулиране на клиентите, за да привлече клиенти с повече активи. Това би трябвало да доведе до по-надеждни тримесечни печалби.
Компанията обучава своите клиенти как да търгуват с по-нискорискови активи. Например, тя не насърчава клиентите да търгуват с деривати. Въпреки това търговията с деривати представлява 30% от комисионните приходи на компанията.
Очаквайте здравословните разходи на компанията за научноизследователска и развойна дейност да повишат качеството на продукта и да привлекат по-добри клиенти.
JD.com (JD)
JD.com се занимава с последиците поради локдауните покрай ковид. Тя разбра въздействието на по-преносимия вариант Омикрон върху бизнеса си. При първата епидемия преди две години електронната търговия и интернет активността нараснаха. Този път блокирането и проблемите с веригата за доставки нараниха складовете и станциите за доставка на JD.
JD се адаптира за увеличено време за изпълнение. Това води до по-висок процент на анулиране на поръчки. През април този процент се е увеличил, въпреки че през май се е подобрил. Нивата все още са високи, но тъй като се нормализират, акциите на JD трябва да реагират благоприятно.
По време на 618, годишно събитие за търговия на дребно, JD активно участва в голяма промоция. Въпреки че растежът беше по-бавен от преди, той все още беше 10% водещ до събитието. Инвеститорите трябва да очакват компанията да публикува по-силни тримесечни резултати.
През останалата част от годината ще се увеличат приходите на JD. Компанията коригира инвестиционните си нива. С подобряването на макро средата JD ще управлява паричния си поток и рентабилността си. Тя ще инвестира в области, които подобряват нейната дейност.
Sea (SE)
Sea (NYSE:SE) управлява Shopee и SeaMoney. През първото тримесечие компанията подчерта повишаването на ефективността поради мащаба. Ако може да запази това, тя ще завладее пазарен дял, ще укрепи позицията си и ще се възползва от оперативния ливъридж. Например, тя постигна синергия за двата си бизнеса в Югоизточна Азия и Тайван.
В игралния сегмент Garena се представя по-слабо, тъй като растежът се забавя след ковид. Sea компенсира слабостта, като подобри ангажираността на потребителите в популярната си игра Free Fire. Месечните потребителски тенденции се стабилизират. В дългосрочен план инвеститорите ще трябва да наблюдават инерцията на потребителя, без да се възползват от блокирането, свързано с ковид.
Увеличаването на ангажираността на потребителите е приоритет на Sea. В момента тя е насочена към увеличаване на продължителността на Free Fire чрез добавяне на по-разнообразно съдържание, включително повече режими на игра. Потребителите ще получат и инструменти за генерирано от потребителите съдържание.
През първото тримесечие компанията отчете загуба от 80% на акция. Приходите са нараснали с 64.4% до 2.9 милиарда долара. Акциите са непривлекателни за предпазливите инвеститори. Инвеститорите могат да обмислят позиция от тук, преди компанията да достигне рентабилност.
Weibo (WB)
Weibo е китайски сайт за микроблогове. Ако инвеститорите са готови да поемат риска от изваждането на Weibo от борсата в САЩ, WB акциите може да се окажат една от най-добрите азиатски акции за покупка.
През първото тримесечие Weibo печалба на акция извън GAAP от 56 цента. Приходите нарастват с 5.6% на годишна база до 484.6 милиона долара. Компанията е добавила 51 милиона потребители. Тя е имала 582 милиона активни потребители месечно през март 2022 г., а 95% от потребителите ѝ са мобилни.
Възстановяването на Weibo зависи от разхлабването на блокадата на Китай. Когато това се случи, възходящият тренд на Weibo ще се ускори. В допълнение, локдаунът не навреди на игралната индустрия. Това предполага, че когато Weibo получи одобрение за игрите, бизнесът ѝ ще се разшири.
Половината от бизнеса на Weibo се фокусира върху луксозни продукти, автомобили и бързооборотни потребителски стоки. По време на блокадата Пекин отмени Автомобилното изложение в Пекин. Weibo ще се приспособи към бъдещи събития, като пусне нови модели онлайн и увеличи бюджета си за популяризиране на онлайн събитието.
С по-добро овладяване на Ковид-19, Weibo може да отскочи добре в бъдещи тримесечия.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.14% |
USDJPY | 156.64 | ▲0.07% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.09% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.21% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.06% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 354.20 | ▼0.16% |
S&P 500 | 6 017.25 | ▼0.06% |
Nasdaq 100 | 21 657.00 | ▲0.01% |
DAX 30 | 20 066.20 | ▲0.08% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 853.30 | ▲0.78% |
Ethereum | 3 329.61 | ▲1.57% |
Ripple | 2.21 | ▲0.10% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.89 | ▲0.46% |
Петрол - брент | 72.94 | ▲0.45% |
Злато | 2 627.98 | ▲0.17% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 537.12 | ▲0.78% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.86 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 133.75 | ▼0.22% |
UK Long Gilt Future | 92.51 | ▼0.48% |