Снимка: iStock
Компанията-майка на Snapchat, Snap (SNAP), отчете печалбите си за второто тримесечие след края на борсовата търговия в четвъртък, която не оправда очакванията на Уолстрийт и накара акциите да се сринат с 23% в следработната търговия.
Ето как се представи компанията през тримесечието в сравнение с очакванията на анализаторите, събрани от Bloomberg.
Приходи: 1,11 милиарда долара срещу очаквани 1,14 милиарда долара
Коригиран EPS: -$0,02 срещу -$0,05 очаквани
Ежедневно активни потребители: 347 милиона срещу 343,2 милиона очаквани
Средният приход на потребител на Snap падна с 4,5% на годишна база и компанията каза, че не предоставя насоки за Q3 предвид текущия финансов климат.
„Въпреки че продължаващият растеж на нашата общност увеличава дългосрочните възможности за нашия бизнес, нашите финансови резултати за второто тримесечие не отразяват нашата амбиция“, каза изпълнителният директор Еван Шпигел в съобщение.
„Ние развиваме нашия бизнес и стратегия, за да ускорим отново растежа на приходите, включително иновации в нашите продукти, инвестирайки сериозно в нашия рекламен бизнес с директен отговор и култивирайки нови източници на приходи, за да помогнем за разнообразяване на растежа на нашите основни категории.“
Печалбите на Snap следват съобщението на компанията през май, че ще пропусне предишната си прогноза за приходите за тримесечието.
„Макроикономическата среда се влоши допълнително и по-бързо от очакваното“, каза компанията в писмо, подадено до SEC.
Акциите на технологичните компании бяха разбити тази година, като акциите на Amazon се понижиха с повече от 25%, а акциите на майката на Facebook Meta - с 45% от началото на годината. Но дори сред провалените технологични акции, Snap е изоставащ. Акциите паднаха с бруталните 65% от началото на годината, което го поставя до рядката компания на Netflix, която е надолу с 63%.
Не помага, че Snap се справя с плеядата от негативни новини, включително продължаващите щети, причинени от прозрачността за проследяване на приложения на Apple, която намалява колко данни могат да събират приложенията за потребителите; по-широко забавяне на рекламното пространство; и насрещни ветрове от COVID и войната в Украйна.
„Пропускането на приходите със сигурност беше разочароващо и мисля, че донякъде потвърди... разходите за реклама се забавят“, каза анализаторът на Hargreaves Lansdown Лаура Хой пред Yahoo Finance Live.
В опит да увеличи приходите, Snap обяви абонаментна услуга Snapchat+ през юни. На цена от $3,99, Snapchat+ обещава на потребителите достъп до „изключителни, експериментални и предварителни функции“.
Този месец компанията също обяви, че въвежда Snapchat на настолни компютри. Това трябва да позволи на потребителите да имат достъп до разговорите си, без да се налага да изваждат телефоните си, докато седят на бюрата.
Печалбите на Snap могат да послужат като добър индикатор за здравето на пазара на дигитални реклами като цяло и да подготвят почвата за отчети за приходите от Meta и Alphabet следващата седмица.
Още по темата:
Социалните медии заличиха 147 млрд. долара капитализация, след лошите новини от Snap
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.02% |
USDJPY | 154.33 | ▼1.39% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.48% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.24% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.19% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 574.80 | ▼0.65% |
S&P 500 | 5 897.88 | ▼1.17% |
Nasdaq 100 | 20 507.10 | ▼2.12% |
DAX 30 | 19 304.00 | ▲0.13% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 91 342.50 | ▲4.65% |
Ethereum | 3 092.61 | ▲1.08% |
Ripple | 0.87 | ▲13.04% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 66.96 | ▼2.12% |
Петрол - брент | 71.12 | ▼1.77% |
Злато | 2 562.38 | ▼0.17% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 536.62 | ▲1.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.42 | ▲0.13% |
Germany Bund 10 Year | 132.28 | ▲0.13% |
UK Long Gilt Future | 93.92 | ▲0.15% |