Снимка: iStock
Компанията майка на Facebook Meta (META) отчете печалбите си за второто тримесечие на 2022 г. след затварянето на пазара в сряда, като се размина с очакванията на анализаторите и изостана с голяма разлика от прогнозите си за приходи за третото тримесечие. Тримесечието отбеляза и първия годишен спад на приходите за компанията за социални медии. Нетният доход също спадна с 36% на годишна база.
Ето най-важните цифри от доклада спрямо това, което анализаторите очакваха, съставен от Bloomberg.
Приходи: 28,8 милиарда долара срещу очаквани 28,9 милиарда долара
Печалба на акция: $2,46 срещу $2,54 очаквани
Ежедневно активни потребители на Facebook: 1,97 милиарда срещу 1,95 милиарда очаквани
Прогнозата за приходите на Meta за третото тримесечие не отговори на очакванията на анализаторите, достигайки между 26 и 28,5 милиарда долара. Уолстрийт търсеше 30,32 милиарда долара.
И докато дневните активни потребители на Facebook са се увеличили с 8 милиона потребители на тримесечие, месечните активни потребители са намалели с 2 милиона потребители на тримесечие. Изпълнителният директор Марк Закърбърг обвини за спада интернет блокировките, свързани с войната в Украйна.
Семейството от приложения на компанията, което включва харесванията на Instagram и WhatsApp, отбеляза увеличение на тримесечие спрямо тримесечие както на ежедневните, така и на месечните активни потребители.
Акциите на компанията паднаха с повече от 4% след доклада.
Преди печалбите на Meta, Федералната търговска комисия обяви, че иска разпореждане за блокиране на придобиването от компанията за социални медии на Within, производител на приложението за виртуална реалност Supernatural.
„Meta вече притежава най-продаваното фитнес приложение за виртуална реалност и имаше възможностите да се конкурира още по-тясно с популярното приложение Supernatural на Within“, каза в изявление заместник-директорът на FTC Bureau of Competition Джон Нюман.
„Но Meta избра да купи пазарна позиция, вместо да я спечели въз основа на заслугите. Това е незаконно придобиване и ние ще търсим всички подходящи средства да се възпротивим.“
Федералната търговска комисия води отделен антитръстов иск, който се стреми да разбие Meta.
Печалбите на Meta идват, когато по-широката дигитална рекламна индустрия изпитва забавяне на фона на инфлацията, нарастващите лихвени проценти и войната в Украйна.
Компаниите не се справят само с инфлацията, лихвените проценти или войната и COVID. App Tracking Transparency на Apple, функция за поверителност, която не позволява на приложения като Facebook да проследяват активността на потребителите в мрежата и приложенията, възпрепятства способността на Meta да предоставя на рекламодателите точно потребителско поведение.
Като доказателство за проблемите на рекламния пазар на Meta, компанията съобщи, че средната цена на реклама е спаднала с 14% на годишна база.
След това има TikTok, който Meta и подобните на него виждат като екзистенциална заплаха. Малкото видео приложение твърди, че има 1 милиард активни потребители месечно към септември 2021 г.
За да се бори със заплахата от TikTok, Meta се фокусира повече върху своя продукт Reels, функция за кратки видеоклипове в стил TikTok. Нещо повече, компанията представи ново оформление за основното си приложение във Facebook, допълнено с нова начална емисия, която напомня усещането на страницата с препоръки „За вас“ на TikTok.
Всичко това идва в момент, когато Meta се опитва да премине от компания за социални мрежи към бизнес, който е първи в метавселената, фокусиран върху AR/VR изживявания.
Вътрешно служителите на Meta се борят с по-строгите изисквания на главния изпълнителен директор Марк Закърбърг да изпълняват или да се насочат към изхода и предупрежденията, че компанията може да е изправена пред пагубен спад, според Reuters.
Главният продуктов директор Крис Кокс също каза на работниците, че компанията трябва да „приоритизира по-безмилостно“, според Reuters, който цитира вътрешна бележка.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.30% |
USDJPY | 155.92 | ▲0.12% |
GBPUSD | 1.24 | ▲0.13% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.16% |
USDCAD | 1.43 | ▲0.03% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 366.90 | ▲0.28% |
S&P 500 | 6 113.38 | ▲0.28% |
Nasdaq 100 | 21 908.60 | ▲0.46% |
DAX 30 | 21 428.10 | ▲0.87% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 105 316.00 | ▼0.80% |
Ethereum | 3 314.02 | ▼0.42% |
Ripple | 3.23 | ▲1.94% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.85 | ▲0.16% |
Петрол - брент | 78.44 | ▼0.06% |
Злато | 2 757.52 | ▲0.48% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 559.62 | ▲0.21% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.74 | ▲0.05% |
Germany Bund 10 Year | 131.95 | ▲0.02% |
UK Long Gilt Future | 92.23 | ▲0.09% |