Снимка: iStock
Онзи се случи нещо голямо, за което вероятно може да не сте чули. И все пак, то може да е ключът към това да забогатеете в революцията на електромобилите.
Производителят на електрически камиони Nikola (NKLA) придоби разбития производител на електрически батерии Romeo Power (RMO) за 144 милиона долара.
На пръв поглед това заглавие изглежда някак безсмислено. Nikola не е много сериозен играч в електрическата индустрия. Romeo е паднал ангел в света на батериите. Особено след като цената от 144 милиона долара е грешка в закръгляване за титан в индустрията като Tesla (TSLA), коментира Люк Ланго, старши инвестиционен анализатор в InvestorPlace.
И все пак придобиването е значително, защото дава началото на голямата консолидация на електрическите автомобили.
В него броят на компаниите в сектора на електрическите превозни средства ще намалее драстично през следващите няколко години. Днес ще преминем от стотици малки компании за електромобили към вероятно шепа гиганти за електромобили до 2025 г.
А инвестиционните последици са огромни.
Ако перифразираме Чарлз Дикенс, това ще бъде най-доброто и най-лошото време. Ще има много фалити и придобивания. Ще има загуби и растеж. Едни инвеститори ще загубят всичко. Други ще забогатеят.
От коя страна на тази консолидация ще попаднете?
За да застанете на правилната страна – и да си дадете шанс да направите огромни печалби – трябва да купите правилните акции за електромобили днес, коментира анализаторът. И критично, отървете се от слабо представящите се, безнадеждни акции за електрически автомобили.
Урок по автомобилна история
Неговата велика консолидационна теза се корени в исторически прецедент. Така че, за момент, нека се върнем към зората на бензиновия автомобил.
През 1893 г. велосипедни механици (и братя) Дж. Франк и Чарлз Дюриа от Спрингфийлд, Масачузетс, проектират първия успешен американски бензинов автомобил. Избухва автомобилна златна треска.
Десетилетие по-късно 485 компании навлизат в автомобилния бизнес. Всички се надяват да забогатеят, тъй като бензиновият автомобил предефинира света на транспорта.
Това е бил „бум на бензиновите автомобили“ – много подобен на „бума на електрическите превозни средства“ днес.
Какво става после?
Колата на газ продължи да предефинира света. Всяка година се продават около 70 милиона нови леки автомобила.
Но почти нито една от тези 485 компании, които са се появили в началото на 1900-те години, не се е превърнала в история на успеха.
По-малко от 50 са все още в експлоатация до 1930 г. И само три представляват 80% от пазара.
Въпреки че автомобилите, задвижвани с газ, предефинираха света, 9 от всеки 10 компании, захранвани с газ, които са се появили, не са оцелели, за да го видят. Всъщност по-малко от 1 на 100 са се превърнали в титани на автомобилната индустрия.
Революцията на електромобилите ще се разиграе по същия начин, смята Ланго.
Индустрията на електромобилите е твърде пренаселена
Днес в света има стотици производители на електромобили, които се надяват да забогатеят, докато електромобилите предефинират транспорта.
Всички правят правилния залог. Електромобилите ще завладеят света през следващите 20 години, точно както газовите автомобили в началото на 1900-те години.
И подобно на газовия бум, бумът на електромобилите от 2020-те и 30-те години ще включва няколко топ играчи. Те ще се разграничат от опаковката по отношение на някаква основна добавена стойност, независимо дали става въпрос за цена, дизайн, производителност или брандиране. Тези титани ще привлекат цялото потребителско търсене и ще извлекат всички ползи от революцията на електромобилите. И те ще изтласкат останалите 90% от компаниите в индустрията.
Така че, когато се погледна пейзажа на електрическите автомобили днес, то се вижда гробище с няколко блестящи звезди.
Ключът към намирането на злато в революцията на електромобилите е да се намерят тези блестящи звезди. И трябва да се избягват компаниите, обречени на това, което скоро ще бъде претъпкано гробище за електромобили.
Как да намерим блестящи звезди в голямата консолидация на електромобилите?
Според анализатора има два начина да забогатете от голямата консолидация на електромобилите.
Първо, можете да закупите водещи акции на електрически превозни средства, които се проектират като бъдещите титани на индустрията за електрически превозни средства. През следващите няколко години тези акции ще консумират конкуренцията, поради което те са фантастични дългосрочни залози.
Второ, можете да си купите малки, износени, но висококачествени акции за електромобили, които ще бъдат изкупени от бъдещите титани на индустрията. Това са фантастични краткосрочни залози. Виждате какво стана с акциите на Romeo Power вчера. Те са скочили с 27% и сега са с близо 40% само за пет дни.
С други думи, има фантастични дългосрочни инвестиции и краткосрочни сделки, за да играят голямата консолидация на електромобилите. Ето защо мнозина обичат този пазарен феномен.
Искате да направите 40% или 50% за една седмица? Можете да го направите, твърди анализаторът.
Искате да направите 5х за пет години? И това може да се направи.
Можете да направите краткосрочни и дългосрочни пари на всеки пазар. Но трябва да купите правилните EV акции.
Последната дума за консолидацията на електромобилите
Придобиването на Romeo от Nikola вчера е само началото. Поглеждайки назад, хората ще го запомнят като изкупуването, което постави началото на голямата консолидация на електромобилите. Находчивите инвеститори, които играят правилно картите си, могат да направят състояние в бързината.
За щастие, налица са най-добрите акции за електромобили, за да играете тази консолидационна мегатенденция.
Всъщност най-голямата компания в света – Apple (AAPL) – влиза в EV играта. Компанията строи автомобил, който мнозина очакват да бъде обявен през следващата година.
Тази кола ще бъде огромен успех, точно както айфона преди нея, и макинтош преди това. Както Apple е правила много пъти, тя може да използва част от огромните си парични резерви, за да купи пътя си към успеха. Ето защо, поради своята водеща на пазара технология и „ДНК“ на Apple, тази EV акция може да се окаже на бюрото на застраховател в Apple Park.
Помислете за това. Малката Nikola плати 30% премия, за да купи Romeo. Ако гигантската Apple реши да извади този малък актив от електромобили, премията може да бъде много, много по-голяма.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Анализатор: Време е да се подготвим за следващия голям продукт на Apple
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.28% |
USDJPY | 155.71 | ▼0.02% |
GBPUSD | 1.24 | ▲0.12% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.15% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 313.00 | ▲0.15% |
S&P 500 | 6 110.62 | ▲0.24% |
Nasdaq 100 | 21 883.10 | ▲0.34% |
DAX 30 | 21 376.40 | ▲0.62% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 105 063.00 | ▼1.03% |
Ethereum | 3 300.05 | ▼0.84% |
Ripple | 3.17 | ▼0.18% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 76.14 | ▲0.53% |
Петрол - брент | 78.62 | ▲0.17% |
Злато | 2 759.98 | ▲0.57% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 560.00 | ▲0.30% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.82 | ▲0.12% |
Germany Bund 10 Year | 132.08 | ▲0.11% |
UK Long Gilt Future | 92.40 | ▲0.28% |