Снимка: iStock
На събранието на акционерите на Tesla през 2022 г. главният изпълнителен директор Илон Мъск засегна различни теми, включително макроикономика и възможността за обратно изкупуване на акции.
Той също така каза, че Tesla има за цел да произвежда 20 милиона автомобила годишно до 2030 г. и смята, че това ще отнеме приблизително дузина фабрики, като всяка фабрика ще произвежда от 1.5 милиона до 2 милиона единици годишно.
Cybertruck все още е планиран за следващата година, но няма да има същите спецификации и цени, които първоначално бяха дадени, когато компанията представи експерименталния пикап през 2019 г., каза Мъск.
На събранието на акционерите на Tesla 2022 в четвъртък инвеститорите попитаха изпълнителния директор Илон Мъск как компанията планира да харчи парите си през следващите години и за неговите глобални икономически перспективи.
Мъск се пошегува, че „правенето на макроикономически прогнози е рецепта за катастрофа“, но въпреки това оцени, че „преминахме пика на инфлацията“ и вероятно ще видим „сравнително лека рецесия“, която ще продължи около 18 месеца.
Главният изпълнителен директор базира икономическия си анализ на цените на стоките, които Tesla трябва да плати за материали, необходими за производството на електрически превозни средства.
„Ние наистина получаваме доста представа за това къде се движат цените на нещата с течение на времето, защото когато правите милиони коли, трябва да купувате стоки много месеци преди момента, в който са необходими“, каза той.
През второто тримесечие на 2022 г. войната на Русия срещу Украйна и продължаващата пандемия на Covid в Китай възпрепятстваха фабриката на Tesla в Шанхай и влошиха захранването на веригата за доставки, недостига на части и проблемите с работната сила в цялата автомобилна индустрия.
Мъск също беше попитан как Tesla планира да използва капитала си през следващите години. Изпълнителният директор каза, че Tesla ще увеличи предимно капиталовите си разходи и разходите за научноизследователска и развойна дейност „толкова бързо, колкото можем да го направим, без да ги губим“. Той добави, че „е възможно обратно изкупуване на акции“ в зависимост от това как изглежда бъдещият паричен поток на Tesla.
Мъск, който е и главен изпълнителен директор на SpaceX, каза, че все още „не би искал да се ангажира“ с обратно изкупуване на акции на Tesla и че форсмажорно събитие някъде може да промени уравнението. Той обаче повтори, че ако бъдещият паричен поток на Tesla изглежда солиден и светът е „сравнително стабилен“, тогава „обратно изкупуване на акции е на масата“.
20 милиона автомобила годишно в около 12 завода до 2030 г
Като цяло Tesla има за цел да произвежда 20 милиона превозни средства годишно до 2030 г., висока цел и Мъск каза, че смята, че това ще отнеме приблизително дузина фабрики, като всяка фабрика ще произвежда 1.5 милиона до 2 милиона единици годишно.
В момента Tesla управлява заводи за сглобяване на автомобили в Шанхай; Фремонт, Калифорния; Остин, Тексас; и извън Берлин в Германия. Освен това произвежда батерии във фабрика в Спаркс, Невада, която управлява съвместно с Panasonic.
Tesla наскоро произведе своя 3-милионен автомобил, каза Мъск в четвъртък, и се надява да обяви ново местоположение на фабрика по-късно тази година.
В същото време компанията рециклира само 50 акумулаторни батерии за превозни средства на седмица в Невада, разкри Мъск в четвъртък, обяснявайки, че броят им е толкова малък, защото повечето акумулаторни батерии от автомобили Tesla все още се използват в превозни средства, които са в движение.
По време на събранието на акционерите главният изпълнителен директор също повтори обещанията, които е дал в миналото, включително че Tesla се приближава към целта за „разрешаване на автономността“ и доставяне на самоуправляващо се превозно средство, което може да работи като роботикси без шофьор зад волана.
Той зарадва акционерите, като потърси тяхното мнение къде да бъде създадена следващата фабрика на Tesla (мнозина извикаха „Канада“) и като каза на стаята, изглежда пълна с инвеститори на дребно, че разбират компанията по-добре от финансовите професионалисти, включително анализатори от Уолстрийт.
Но той също така съобщи някои разочароващи новини на акционерите, като повтори, че Tesla се стреми да произведе Cybertruck в средата на 2023 г., но няма да може да го продаде със същите спецификации и цени, които първоначално бяха дадени, когато компанията представи експерименталния пикап през 2019 г.
Относно очакваната по-висока цена на Cybertruck, Мъск каза: „Мисля, че няма начин да се предвиди инфлацията, която видяхме“. Tesla ще „инсталира производствено оборудване, инструменти и всичко останало, като започне през следващите няколко месеца“ в своята фабрика в Остин, Тексас, където събранието на акционерите се проведе в четвъртък.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.30% |
USDJPY | 155.71 | ▼0.02% |
GBPUSD | 1.24 | ▲0.14% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.18% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.06% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 314.50 | ▲0.16% |
S&P 500 | 6 111.12 | ▲0.24% |
Nasdaq 100 | 21 884.10 | ▲0.35% |
DAX 30 | 21 376.00 | ▲0.62% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 996.00 | ▼1.10% |
Ethereum | 3 299.58 | ▼0.86% |
Ripple | 3.17 | ▼0.12% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 76.21 | ▲0.63% |
Петрол - брент | 78.68 | ▲0.23% |
Злато | 2 758.61 | ▲0.52% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 558.88 | ▲0.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.82 | ▲0.12% |
Germany Bund 10 Year | 132.05 | ▲0.09% |
UK Long Gilt Future | 92.40 | ▲0.28% |