Снимка: iStock
Ако наистина искате да проучите вътрешното функциониране на автомобилна компания, няма по-добър начин от това да стигнете до завода. Точно това направи Джордж Джанарикас от Canaccord, когато се опита да види под капака на Tesla (TSLA), пише TipRanks.
Анализаторът направи обиколка на фабриката във Фримонт и беше „хипнотизиран от хаотичната симфония на фабриката и морала на служителите“.
И като се има предвид ограниченият му размер в сравнение с другите местоположения на компанията, способността на Tesla да „избутва границите“ на това, което първото му местоположение може да произведе, накара Джанарикас да посочи хвалебствия за лидера на EV.
„Въпреки че макроикономическите фактори и скорошните увеличения на цените със сигурност могат да повлияят на нивата на поръчките, ние оценяваме, че инерцията на EV на Tesla и конкурентната преднина – от производството, до доставките на материали, до автономността – са осигурени за известно време“, каза анализаторът. „С допълнителни предложения в областта на слънчевата енергия, съхранението на енергия и други предстоящи, Tesla остава гигантът за устойчивост.“
Джанарикас вече беше твърдял, че това, което отличава Tesla от своите технологични колеги и други OEM производители на автомобили, е нейната „производствена компетентност“. Tesla е с години пред конкурентите си по отношение на „разработването на идиосинкразиите при изграждането на електромобили срещу ICE, докато управлява нова реалност на веригата за доставки“.
И Tesla продължава да натиска педалите. През последното тримесечие годишният капацитет на Фримонт беше увеличен от 600 000 на 650 000, което го прави най-производителното съоръжение за производство на автомобили в САЩ.
В същото време разходите за производство на превозно средство са се увеличили в обратната посока; от 2017 г. цената на произведен автомобил е спаднала с ~57%. „Имайте предвид, че цената на батерията е намаляла незначително през този период“, отбелязва анализаторът, „което прави това подобрение най-вече функция на подобрен дизайн и процес.“
Освен това, с внедряването на платформата robotaxi през следващите години, Джанарикас очаква, че разходите за производство и процес ще намалеят още повече.
Можете също така да очаквате много по-голяма продукция през следващите години. По време на срещата на акционерите миналата седмица главният изпълнителен директор Илон Мъск каза, че се надява да построи между 10-12 фабрики, като всяко съоръжение може да се похвали с производствен капацитет от 1,5-2 милиона автомобила – което възлиза на около 20 милиона общ годишен капацитет за превозни средства.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.12% |
USDJPY | 155.90 | ▲0.11% |
GBPUSD | 1.23 | ▼0.13% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.06% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.04% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 243.00 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 101.62 | ▲0.09% |
Nasdaq 100 | 21 862.40 | ▲0.25% |
DAX 30 | 21 279.00 | ▲0.17% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 105 178.00 | ▼0.93% |
Ethereum | 3 290.52 | ▼1.13% |
Ripple | 3.15 | ▼0.62% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.36 | ▼0.49% |
Петрол - брент | 78.04 | ▼0.59% |
Злато | 2 751.77 | ▲0.27% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 555.38 | ▼0.56% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.70 | ▲0.01% |
Germany Bund 10 Year | 131.89 | ▼0.04% |
UK Long Gilt Future | 92.15 | ▲0.62% |