Снимка: iStock
Разпоредбите за климата и енергията в рамките на бюджета, наскоро приет от Конгреса, раздвижиха сектора на електрическите превозни средства (EV). Ясно е, че някои производители на електромобили ще спечелят от законодателството, а други ще загубят, така че инвеститорите трябва да имат надлежна проверка, когато инвестират в акции на електромобили.
Двете очевидни цели на законопроекта са да направи електромобилите по-достъпни и да ограничи покупките на производители на електромобили на доставки от китайски компании, пише InvestorPlace. Експерти от автомобилната индустрия са загрижени, че предложените данъчни кредити от 7500 долара за купувачите на EV идват с твърде много изисквания.
Въпреки това има някои ясни победители от пакета. Първо, производителите на електромобили, които се фокусират върху камиони и тежкотоварни превозни средства, ще имат огромна полза. Освен това доставчиците на EV инфраструктура, базирани в САЩ също ще се възползват от стимулите за закупуване на доставки от местни компании.
Освен това някои автомобилни експерти смятат, че новите стимули могат да стимулират бърз преход към електромобили от търговския сектор. Да разгледаме някои EV имена, които потенциално биха могли да бъдат увеличени от законодателството.
Fisker (FSR)
Базираната в САЩ компания Fisker (NASDAQ:FSR) е стартъп производител на електромобили, който в момента е в предпроизводствена фаза. С над 50 000 резервации за своя водещ модел Ocean и близо 1 милиард долара финансиране, Fisker е една от най-обещаващите фирми в пространството. Тя има бизнес модел с леки активи и използва партньорства за бърз растеж.
Компанията скоро ще започне да произвежда първия си модел Ocean SUV. Fisker очаква значително да увеличи производството си от 50 000 EV през 2023 г. до 150 000 EV през 2024 г.
Стратегията ѝ за дистрибуция директно към потребителите трябва да ѝ помогне да ограничи разходите си и да ускори производството си. Освен това Fisker вярва, че потребителите, които са поръчали предварително неговите електромобили, могат да се класират за изтичащия данъчен кредит от 7500 долара, като превърнат своите резервации в обвързващи договори за продажба.
Като се имат предвид тези точки, FSR остава един от най-завладяващите залози в EV пространството и определено си заслужава да бъде разгледан.
ChargePoint (CHPT)
ChargePoint (NYSE:CHPT) е водещият оператор на зарядни устройства за EV с 188 000 активирани порта и други 320 000, които са достъпни чрез роуминг. Проникването му в САЩ и Европа е ненадмината. Освен своя хардуерен бизнес, той генерира много приходи чрез своите софтуерни продукти, които предоставят няколко предимства за клиентите на флота и търговските му клиенти.
CHPT се утвърди като водещ играч в своята ниша и продажбите му скочиха с 65% през 2021 г. до 242 милиона долара.
За компанията всичко е да се разрасне достатъчно, за да стане печеливша. Разпространението на електромобили ще помогне на CHPT да излезе на печалба през следващите няколко години, а последните развития, включително Закона за намаляване на инфлацията, ще помогнат за значително ускоряване на процеса.
Според Precedence Research, световният пазар на зареждане на EV може да нарасне с невероятен среден годишен темп на растеж от 28% между 2022 г. и 2030 г.
Blink Charging (BLNK)
Blink Charging (NASDAQ:BLNK) е вторият по големина оператор на зарядни устройства за EV след CHPT. Подобно на колегите си, той остава в режим на хиперрастеж и подкрепата, която ще получи от САЩ правителството ще се окаже основен положителен катализатор за CHPT акциите.
През последните тримесечия продажбите на компанията се увеличават с трицифрени проценти на годишна база, изпреварвайки комфортно растежа на своите конкуренти. Освен това, със среден 34% брутен марж на печалба за период от пет години, BLNK се справи много по-добре от своите колеги, когато става въпрос за този показател.
Blink изглежда се справя много по-добре по отношение на основите си от CHPT. Приходите му растат значително по-бързо от конкурента му, тъй като горната линия на Blink скочи със 163% на годишна база през Q2. Нарастващото приемане на EV допълнително ще укрепи бизнеса му и ще му позволи да постигне рентабилност.
Workhorse (WKHS)
Workhorse (NASDAQ:WKHS) проектира и произвежда камиони за доставка на последната миля. Освен това предлага облачна телематична система за наблюдение за търговски флотове
WKHS акциите се търгуват с над 80% под пиковата си оценка и се оценяват по-атрактивно от всякога. Те претърпяха удар, след като беше обявено, че федералните власти разследват проблемите с безопасността на неговия електрически ван C1000. Компанията се съобрази с исканията на правителството и се стреми да увеличи производството на микробуса.
Workhorse има обширна стратегическа пътна карта: ще се стреми да продаде 250 автомобила тази година и да генерира приходи от долара 25 милиона. Освен това може да се похвали с паричен баланс от 167 милиона долара с баланс без дългове.
Daimler Truck Holding (DTRUY)
Daimler Truck Holding (OTCMKTS:DTRUY) е немска компания, която произвежда електрически камиони и електрически автобуси. Фирмата беше отделена от Daimler AG, компанията зад марката Mercedes Benz. Компанията иска Daimler Truck да се фокусира върху технологиите с нулеви емисии и софтуерния бизнес.
Продажбите на производителя на камиони и автобуси се покачиха с 18% на годишна база до 12.1 милиарда евро през второто тримесечие, надхвърляйки средната оценка на анализаторите от 11.8 милиарда евро. EBIT на Daimler Truck, с изключение на някои позиции, се покачи с 15% на годишна база до 1.01 милиарда евро.
Продажбите на електрически камиони продължават да растат с изключителни темпове. Освен това Daimler Truck ще се възползва изключително много от предложените правителствени стимули за производителите на електрически камиони за компании.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Инвеститорите е по-добре да избягват FOMO-ефекта
Защо оперативният ливъридж се превърна в проблем за пазарите?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.13% |
USDJPY | 155.83 | ▲0.07% |
GBPUSD | 1.23 | ▲0.04% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.01% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 266.00 | ▲0.05% |
S&P 500 | 6 104.50 | ▲0.14% |
Nasdaq 100 | 21 872.20 | ▲0.29% |
DAX 30 | 21 276.00 | ▲0.15% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 105 494.00 | ▼0.63% |
Ethereum | 3 320.75 | ▼0.22% |
Ripple | 3.15 | ▼0.60% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.82 | ▲0.15% |
Петрол - брент | 78.46 | ▼0.04% |
Злато | 2 751.78 | ▲0.27% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 556.62 | ▼0.34% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.64 | ▼0.06% |
Germany Bund 10 Year | 131.94 | ▲0.15% |
UK Long Gilt Future | 92.15 | ▲0.62% |