Снимка: iStock
Zoom Video Communications Inc. се бори да убеди хората да плащат за нейната услуга за видеоконферентна връзка през третата година от пандемията COVID-19, което допринася за намалената прогноза и падането на цената на акциите в понеделник.
Ръководителите намалиха печалбите и насоките си за приходите за фискалната година в понеделник следобед, а главният финансов директор на Zoom Кели Стекелбърг обвини по-силния щатски долар – проблем, който много световни технологични компании изтъкнаха в последните отчети за печалбите – но също и спад в „онлайн бизнеса“ или по-обикновения потребител на Zoom.
„Нашите приходи бяха повлияни от укрепването на щатския долар, представянето на онлайн бизнеса и в по-малка степен продажбите, претеглени към края на тримесечието“, каза Стекелбърг в изявление, включено в резултатите.
В интервю за MarketWatch и конферентен разговор в понеделник следобед Стекелбърг призна, че хората и малките предприятия са променили навиците си. Мнозина не се стичат към услугата толкова често или толкова дълго, колкото по време на пика на пандемията, когато много американци работеха почти изключително от вкъщи и общуваха с приятели в услугата.
Увеличаването на личните срещи, ваканциите и хибридните работни графици промениха следпандемичния бизнес цикъл за Zoom, признават ръководителите, и че е по-трудно да накарат потребителите да плащат.
„Голямото предизвикателство е добавянето на нови клиенти“, каза тя.
Zoom наскоро инсталира 40-минутен лимит за потребители с основен или безплатен абонамент, което анализаторът на Mizuho Securities Сити Паниграхи каза, че може да бъде начин да накарате повече потребители да станат плащащи абонати. Стекелбърг каза пред MarketWatch, че ограничението на времето е имало „значително положително въздействие“ досега, но призна в конферентния разговор, че „не е достатъчно за преодоляване на макродинамиката“.
Новините не бяха лоши – корпоративният бизнес на Zoom, който продава абонаменти на по-големи организации, нарасна с 27% до 599 милиона долара. Корпоративните клиенти се подобриха с 18% до 204 100 през последната година чрез договори с UCLA, Warner Bros. Discovery Inc. и други, както и по-дълги сделки. Лицензите за Zoom Phone достигнаха рекорд от близо 4 милиона, което е повече от 100% ръст преди година.
„Това беше смесено тримесечие, като предприятието се оказа силно“, каза Стекелберг пред MarketWatch.
Продължаващото търкане между служители, които желаят да продължат да работят от вкъщи, и работодатели като Apple, GOOGL на Alphabet и компанията майка на Facebook Meta Platforms - всички те седят на акри неизползвани търговски имоти и молят работниците да идват поне два пъти седмично - може да има дълбоко въздействие върху Zoom. Група служители на Apple пуснаха в понеделник петиция, с която искат от главния изпълнителен директор Тим Кук по-гъвкава работна политика.
Компанията също така е изправена пред силна конкуренция от Microsoft, Cisco Systems, Google и много други.
Софтуерният анализатор на M Science Чарлз Роджърс вярва, че потребителите не преминават към други платформи, а съкращават услугата поради инфлацията и по-спокойните насоки за пандемията. Той също така отбеляза по-притеснителни резултати в международен план, отколкото в САЩ, с втори пореден тримесечен спад в европейския регион и последователно стабилни продажби в азиатско-тихоокеанския квадрант.
Zoom отчете нетни приходи за второто фискално тримесечие от 45,7 милиона долара, или 15 цента на акция, при приходи от 1,1 милиарда долара спрямо 1,02 милиарда долара преди година. След корекция за компенсация на акциите и други ефекти, Zoom отчете печалба от $1,05 на акция, спад от $1,36 на акция миналата година. Анкетираните от FactSet анализатори очакваха коригиран нетен доход от 94 цента на акция при приходи от 1,12 милиарда долара.
Ръководителите на Zoom казаха, че сега очакват коригирана печалба за цялата година от 3,66 до 3,69 долара на акция при приходи от приблизително 4,39 милиарда долара, спад от 3,70 до 3,77 долара на акция при продажби от 4,53 до 4,55 милиарда долара. За третото тримесечие те очакват 82 до 83 цента на акция при приходи от около 1,1 милиарда долара, докато анализаторите прогнозираха средно 92 цента на акция при продажби от 1,15 милиарда долара, според FactSet.
Акциите на Zoom се понижиха с близо 9% в следборсовата търговия след публикуването на резултатите, след като затвориха с 2,1% спад при $97,44. Акциите на Zoom са намалели с 47% досега през 2022 г. По-широкият индекс S&P 500, се понижи с 13% тази година.
Още по темата:
К. Ууд: Акциите на Zoom могат да поскъпнат с 1 263% до 2026 г.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.12% |
USDJPY | 155.83 | ▲0.06% |
GBPUSD | 1.23 | ▲0.01% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.01% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 246.60 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 100.88 | ▲0.08% |
Nasdaq 100 | 21 852.80 | ▲0.20% |
DAX 30 | 21 260.50 | ▲0.08% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 105 656.00 | ▼0.48% |
Ethereum | 3 328.77 | ▲0.03% |
Ripple | 3.17 | ▲0.07% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.82 | ▲0.12% |
Петрол - брент | 78.46 | ▼0.06% |
Злато | 2 751.49 | ▲0.26% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 556.12 | ▼0.43% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.64 | ▼0.06% |
Germany Bund 10 Year | 131.94 | ▲0.15% |
UK Long Gilt Future | 92.15 | ▲0.62% |