Снимка: iStock
Tesla преоценява начина, по който продава електрически автомобили в Китай, вторият по големина пазар, и обмисля затварянето на някои шоуруми в лъскави молове в градове като Пекин, където трафикът спадна по време на COVID ограниченията, казаха източници, запознати с плановете, цитирани от "Ройтерс".
Промяната ще постави повече акцент върху магазините в по-евтини крайградски локации, които също могат да осигурят ремонти, тъй като компанията работи за постигане на целта на Илон Мъск за подобряване на обслужването за съществуващи клиенти, много от които се оплакват от дълги закъснения, казаха те.
Като част от този натиск, Tesla се стреми да увеличи наемането на техници и друг персонал за сервизни работи в Китай, каза един от хората. Уебсайтът за набиране на персонал на Tesla в Китай показа повече от 300 работни места за услуги към четвъртък.
Мъск каза миналата седмица в Twitter, в отговор на собственик на Tesla в Тексас, който се оплака, че е чакал цял месец, за да поправи автомобила си, че е превърнал „усъвършенстването на услугата на Tesla, за да я направи страхотна“ основен приоритет.
За разлика от основните производители на автомобили, Tesla притежава всичките си собствени магазини, вместо да разчита на дилъри. Освен това продава колите си онлайн. Това му позволи повече свобода за коригиране на стратегия за търговия на дребно, която първоначално беше моделирана по модела на магазините на Apple.
Американският автомобилен производител е продал 400 000 произведени в Китай автомобила Model 3 и Model Y през първите осем месеца на годината, като 60% от тях са продадени на местно ниво, според Китайската асоциация за леки автомобили. Това е с 67% повече, отколкото преди година.
Промяната в подхода на Tesla в Китай, където тя се превърна във втората по големина марка за EV след BYD, би отразила осъзнаването, че трябва да изгради лоялност на клиентите сега, след като е установила марката си на най-големия автомобилен пазар в света, каза един анализатор.
„Не е необходимо да се отварят шоуруми в скъпи търговски центрове, особено когато ремонтният бизнес е станал доходоносен. По-разумно е да запазите само един или два шоурума в центъра, за да запазите позицията на марката, но да се преместите повече в предградията“, каза Йейл Джан, управляващ директор на базираната в Шанхай консултантска компания Automotive Foresight.
Tesla отвори първия си магазин в центъра на Пекин през 2013 г. и сега има над 200 търговски обекта в цялата страна, които показват модели и организират тестови шофиране за потенциални купувачи. Повече от половината магазини обаче не предлагат поддръжка, тъй като са на места с високи наеми, където пространството е ограничено. Това включва първия магазин на Tesla в Пекин и първия магазин в Шанхай.
Повече от половината от шоурумите на Tesla в седем от най-големите градове в Китай, включително Шенжен и Чънду, сега са в централните части.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.24% |
USDJPY | 154.85 | ▲0.14% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.05% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.25% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 450.10 | ▼0.25% |
S&P 500 | 5 896.42 | ▼0.13% |
Nasdaq 100 | 20 558.00 | ▼0.04% |
DAX 30 | 19 251.00 | ▼0.27% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 91 792.50 | ▲2.14% |
Ethereum | 3 109.24 | ▲1.08% |
Ripple | 1.14 | ▲7.97% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 67.44 | ▲1.09% |
Петрол - брент | 71.34 | ▲0.44% |
Злато | 2 593.67 | ▲0.87% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 540.62 | ▲0.77% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.40 | ▼0.02% |
Germany Bund 10 Year | 131.68 | ▼0.46% |
UK Long Gilt Future | 93.56 | ▼0.39% |