Снимка: iStock
Компанията-майка на Google Alphabet (GOOG, GOOGL) отчете печалбите си за третото тримесечие във вторник, които не отговарипа на очакванията на анализаторите в най-горния и крайния ред, тъй като приходите от реклама в YouTube бяха с $400 милиона под прогнозите.
Това са най-важните числа от доклада в сравнение с това, което Wall Street очакваше от компанията, съставен от Bloomberg.
Приходи: $57,27 милиарда срещу $58,2 милиарда очаквани.
Печалба на акция: $1,06 срещу $1,25 очаквани.
Акциите на Alphabet паднаха с близо 6% след съобщението.
Пазарът на дигитална реклама беше засегнат от забавяне на разходите през последните няколко тримесечия, тъй като компаниите намаляват бюджетите си на фона на нарастващата инфлация и лихвените проценти.
Компаниите за социални медии бяха особено ударени от съкращенията, като Snap отчете нетна загуба от $360 милиона и ръст на приходите от само 6%, най-ниския досега.
Facebook на Meta се сблъска с подобни насрещни ветрове, като компанията отчете първия си годишен спад на приходите през Q2. Meta трябва да отчете приходите си за третото тримесечие на 26-ти октомври.
Но Snap и Meta също се справят с вторичните трусове от промените в поверителността на iOS на Apple, които ограничават способността им да събират потребителски данни в мрежата, които след това да използват за продажба на реклами. Alphabet обаче все още може да събира много потребителски данни чрез своето приложение за търсене и YouTube, предоставяйки на рекламодателите сигурно убежище от промените в поверителността на Apple.
Alphabet все още не е имунизиран от въздействието на икономическото забавяне. Според Bloomberg гигантът за търсене е съкратил проекти в своя инкубатор Area 120 и е изискал работниците в групата да кандидатстват отново за работа другаде в компанията.
И според CNBC главният изпълнителен директор Сундар Пичай е бил принуден да отговори на въпроси от служители, които са обвинили фирмата в съкращаване на разходите, когато Alphabet отбелязва рекордни печалби.
В отделен доклад вчера, Microsoft също изнесе слаби резултати. Microsoft Corp. даде слаба прогноза за ръста на продажбите в своя бизнес с облачни изчислителни услуги Azure, внимателно наблюдавана мярка за корпоративното търсене, което накара акциите да се разклатят в края на търговията.
Ръстът на приходите за Azure, който позволява на компаниите да управляват и съхраняват софтуерни приложения, ще спадне с пет процентни пункта през текущия период спрямо предходното тримесечие, каза главният финансов директор Ейми Худ по време на конферентен разговор във вторник. Продажбите на Azure са нараснали с 42% през първото фискално тримесечие, като се изключи влиянието на обменните курсове на чуждестранната валута, което предполага печалба от 37% за второто тримесечие, което приключва през декември.
По-рано Microsoft отчете най-слабия си тримесечен ръст на продажбите от пет години, забавен от скока на щатския долар, спадащото търсене на компютри и колебливите приходи от реклама. Тъй като глобалната икономика се люлее на ръба на рецесията, продажбите на софтуер за Windows на производителите на персонални компютри паднаха с 15% през последния период, а Худ прогнозира продължаващи предизвикателства на пазарите за компютри и реклами до края на фискалната година.
По време на разговора Худ каза, че търсенето на Azure и новите подписвания на договори остават силни сред големите клиенти, но производителят на софтуер помага на клиентите да изпълняват приложения и задачи по-ефективно и на по-ниска цена. Това разпали нови опасения, че търсенето може да намалее още повече за Azure, което стимулира възраждането на Microsoft като технологична мощ през последните години.
„Тонът определено се промени“, каза Дан Морган, старши портфолио мениджър в Synovus Trust Co. „Започнахме да правим голяма промяна в проучванията за разходите за софтуер – има общ консенсус за „хей, знаете ли, икономиката се забавя и ние наблюдаваме нашите разходи.“
Акциите паднаха с цели 8,1% до $230,39 в разширена търговия след прогнозата на компанията. Те се повишиха до $250,66 при затварянето в Ню Йорк. Докато акциите скочиха с 51% през 2021 г., те паднаха с 25% досега тази година на фона на поражението на големите технологични акции. През последното тримесечие акциите на компанията се понижиха с 9,3%, докато индексът Standard & Poor's 500 се понижи с 5,3%.
Коментарът на Azure засегна особено силно акционерите, които гледат на този бизнес като на барометър за бъдещите перспективи за растеж на Microsoft. Преди няколко години подразделението удвояваше продажбите на всяко тримесечие. Темповете на растеж се забавиха, тъй като общите приходи станаха достатъчно големи, за да направят печалбите от такъв мащаб по-предизвикателни, а Худ каза, че компанията се свързва „проактивно с клиентите и се уверява, че им помагаме да оптимизират работните си натоварвания“, особено след като отслабващата икономика кара клиентите да се притеснявате за харченето.
Маржовете на печалбата също се влошават поради нарастващите разходи за енергия, особено в Европа, които намаляват печалбите от облачни изчисления. Microsoft ще похарчи допълнителни 800 милиона долара тази година, за да покрие по-високите разходи за захранване на центрове за данни, особено в Европа, каза Худ. А слабостта на Windows означава по-малко приходи от това, което остава част от портфолиото на Microsoft с много висок марж.
Базираната в Редмънд, Вашингтон компания ще продължи да инвестира в ключови стратегически приоритети, казаха Худ и главният изпълнителен директор Сатя Надела. Но Microsoft също ще се стреми да ограничи разходите, особено около наемането на работа. Увеличенията на броя на служителите в прогнозата на Худ ще бъдат минимални през текущото тримесечие. Компанията вече имаше два малки кръга съкращения на работни места и елиминира много отворени позиции в опит да забави наемането.
Продажбите през първото тримесечие, което приключи на 30 септември, са нараснали с 11% до 50,1 милиарда долара. Нетната печалба е 17,6 милиарда долара, или 2,35 долара на акция. Според проучване на Bloomberg анализаторите са изчислили продажбите за фискалното първо тримесечие на 49,6 милиарда долара и печалба от 2,29 долара на акция. Търсенето остава силно за облачни услуги, като продажбите на Office 365 за бизнеса се представят малко по-добре от очакваното и по-голямата част от големите клиенти, които са се регистрирали за лицензи за Microsoft 365, избират версията от по-висок клас, каза Худ.
„Въпреки че не сме имунизирани, разбира се, от макроикономически въздействия, ние наистина се чувстваме добре за бизнеса, в който инвестираме, силния темп на растеж, позицията на пазара“, каза Худ.
Още по темата:
Microsoft заплашен от забавящите се продажби на компютри и силния долар
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.01% |
USDJPY | 157.39 | ▲0.18% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.01% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.06% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 629.70 | ▲0.03% |
S&P 500 | 6 101.38 | ▲0.07% |
Nasdaq 100 | 22 077.90 | ▲0.09% |
DAX 30 | 20 077.30 | ▲0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 154.60 | ▼1.22% |
Ethereum | 3 432.55 | ▼1.77% |
Ripple | 2.25 | ▼2.27% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.10 | ▼0.19% |
Петрол - брент | 73.14 | ▼0.11% |
Злато | 2 626.30 | ▲0.31% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.25 | ▼1.04% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.36 | ▼0.13% |
Germany Bund 10 Year | 133.68 | ▼0.27% |
UK Long Gilt Future | 92.12 | ▼0.40% |