Снимка: iStock
Nio (NIO) е най-известният китайски производител на електромобили. Но доста инвеститори биха се затруднили да назоват няколко. Евентуално биха се сетили и за XPeng (XPEV). Но всъщност има много китайски акции, от които инвеститорите мога да избират.
Всъщност, неотдавнашна статия от New York Times поставя броя на китайските производители на електромобили над 300. Според Уикипедия в САЩ има по-малко от 90, пише InvestorPlace.
Освен това инвеститорите могат да бъдат изненадани да научат, че Китай е най-големият и най-бързо развиващият се пазар на електрически автомобили в света. 57% от електрическите автомобили, продадени в световен мащаб, се продават в Китай. По този начин има смисъл, че Китай ще има повече производители, които да се борят, за да задоволят това по-голямо търсене.
Нека да разгледаме някои от най-добрите китайски акции, които са по петите на пазарния дял на Nio в момента.
Li Auto (LI)
На първо място в този списък на китайските акции за електромобили е Li Auto, един от най-силните конкуренти на Nio. Също така е сред най-големите имена в китайското пространство за електромобили.
От една страна, Nio е по-голяма от Li Auto, измерено чрез пазарната капитализация. Nio се гордее с пазарна капитализация от около 17 милиарда долара. Междувременно пазарната капитализация на Li Auto е малко по-малка – около 16 милиарда долара.
Като се има предвид това малко несъответствие в размера, е ясно, че Li Auto е сериозен конкурент на Nio. При оценката на продажбите на автомобили тази истина става все по-ясна.
В края на септември Li Auto обяви, че очаква да достави 25 500 автомобила през 3-то тримесечие. Компанията произвежда само джипове, като и двата са 6-местни превозни средства. Грубо казано, тогава Li Auto трябва да доставя около 8500 превозни средства на месец през Q3.
Компанията съобщи, че е доставила 10 677 автомобила през август. 7 551 от тях са джипове/кросоувъри със седани, които отчитат баланса.
Идеята тук е следната: Li Auto продава малко повече джипове, отколкото Nio на месечна база. Компанията няма същата разпознаваемост на марката, но има шанс да си изгради име като предпочитан електрически джип на Китай.
Niu Technologies (NIU)
Niu Technologies представлява компания, която възприема различен подход от Nio към електрическите превозни средства. Базираната в Пекин фирма предлага решения за градска мобилност. С други думи, електрически скутери, мотоциклети и електрически велосипеди.
Една от причините Niu Technologies да е интересна китайска фирма за електромобили е, че тя все още се бори с продажбения микс и решенията за ценообразуване. Продажбите намаляха с 12.4% през последното тримесечие, падайки до еквивалента на 114.12 милиона долара по текущите валутни курсове.
В суров вид тези приходи са далеч по-ниски от 1.536 милиарда долара, публикувани през 2-то тримесечие. Трудно е да се каже, че двете са сравними.
Но ето къде е проблемът: електрическите мотоциклети представляват по-голям по обе пазар в Китай от електрическите автомобили. 41 милиона мотоциклета са продадени в Китай през 2021 г. За сравнение, само 3.6 милиона електромобила са продадени в Китай до август тази година.
Със сигурност двете не са пряко съпоставими. Но NIU акциите имат значителен потенциал за повишение поради огромния пазар на двуколесни електромобили в Китай. Това се отразява в акциите на компанията, които имат 20 пъти потенциал, въз основа на целевата йм цена.
BYD (BYDDF)
BYD завършва този списък на китайските EV акции. Масивна, диверсифицирана китайска компания, която произвежда електромобили и много други продукти, BYD е най-известна като холдинг на Уорън Бъфет. Всъщност, всяка акция, с която Бъфет се захваща, е тази, на която инвеститорите трябва да обърнат внимание.
Компанията е разделена на четири оперативни сегмента: автомобили, железопътен транспорт, възобновяема енергия и електроника. Интересното е, че в този бизнес работят повече от 288 000 души.
Автомобилната й линия е сравнително подобна на тази на Nio. BYD се гордее с три електрически превозни средства – малък джип, наречен Atto 3, седан, наречен Han, и голям джип, Tang. И трите превозни средства на BYD се захранват от платформата на компанията BYD Blade Battery.
Името на BYD може да не е същото като това на Nio. Въпреки това, това, което й липсва като признание, се компенсира с обема на продажбите. Причината е, че тя продава много повече автомобили, отколкото Nio. Само през септември компанията продаде над 200 000 от своите електромобили. Това число представлява увеличение от 187% на годишна база и 26 996 повече продадени превозни средства, отколкото през август.
В момента BYD акциите се търгуват над 21 долара и носят ценова цел от 40 долара. Това не е компания за чиста EV игра като Nio, което може да обясни защо е по-малко известна. Но BYD продава много повече превозни средства и може да бъде големият победител на пазарния дял, когато всичко бъде казано и направено.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
3-те най-добри казино акции – от най-добрите до най-лошите
3-те най-добри сини чипове под 20 долара, които да купите сега
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.19% |
USDJPY | 151.74 | ▲0.26% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.09% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.16% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.15% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 889.00 | ▲0.04% |
S&P 500 | 6 024.38 | ▲0.08% |
Nasdaq 100 | 20 864.20 | ▲0.20% |
DAX 30 | 19 405.00 | ▲0.44% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 302.00 | ▼0.70% |
Ethereum | 3 604.43 | ▼1.44% |
Ripple | 1.46 | ▼0.76% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.06 | ▲0.41% |
Петрол - брент | 72.70 | ▲0.46% |
Злато | 2 643.10 | ▲0.24% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.66 | ▲0.09% |
Germany Bund 10 Year | 135.78 | ▲0.15% |
UK Long Gilt Future | 95.40 | ▼0.17% |