Снимка: iStock
Годината на китайския фондов пазар бавно се затваря. Въпреки че много инвеститори вярваха, че нещата могат да се насочат в правилната посока след трудната 2021 г., повечето остават горчиво разочаровани. Въпреки това инвеститорите в стойност може да не бъдат обезпокоени от тазгодишното представяне, търсейки китайски акции за 2023 г.
Китайските акции са сред най-добре представящите се в света по отношение на растежа, пише InvestorPlace. Това означава, че 2023 г. има потенциала да се превърне в знаменателна година за тази група акции. Инвеститорите с право са недоволни от начина, по който се развиха нещата през 2022 г., тъй като агресивната стратегия на китайското правителство за нулев ковид сериозно навреди на вътрешния и световния пазар. Сега обаче има признаци, че Китай облекчава ограниченията, за да стимулира икономическия растеж. Въпреки увеличаването на потвърдените случаи, протестите в Китай най-накрая имат ефект.
След като проблемите с Ковид-19 отшумят, това отново ще бъде бизнес, както обикновено за Китай. Това го прави чудесно време за завръщане на китайските акции през следващата година. Китай е страната с най-голяма средна класа в света. И преди пандемията, страната беше една от малкото, които растяха с бързи темпове. Не е трудно да се разбере защо. По този начин, за тези, които искат да се възползват от ситуацията, това е идеалното време да погледнете китайските акции за 2023 година.
Всъщност китайските акции трябва да бъдат на радара на всеки инвеститор, който иска да направи пари през 2023 г. Ето няколко от тях, готови за големи печалби през следващата година.
Alibaba (BABA)
Alibaba, водещата китайска компания за електронна търговия, е регистрирала транзакции на стойност 1.3 трилион долара през 2022 г. Но въпреки това впечатляващо представяне, акциите се намират в застой. Акциите на Alibaba рядко се търгуват с толкова голяма отстъпка. Съответно, с надеждата за икономически обрат през следващата година, това е една от най-добрите китайски акции за 2023 г.
През второто тримесечие гигантът на електронната търговия отчете приходи от 29.12 милиарда долара, което е увеличение с 3% спрямо предходния период, като не отчита прогнозите на анализаторите за 490 милиона долара. Коригираният нетен доход на компанията от 4.8 милиарда долара е нараснал с 19% на годишна база и изпреварва консенсусната прогноза с 0.17 долара на акция. Въпреки това, поради намаляването на справедливата стойност на инвестициите си, Alibaba отчете нетна загуба от 2.9 милиарда долара (20.6 милиарда юана), което е спад от нетния доход от 5.4 милиарда юана през предходната година.
Ръстът на брутния и оперативния марж на компанията намалява, като разходите й се увеличават до 63% от приходите й. Разходите за инвентаризация и логистика също се увеличиха. В резултат на това разходите за продажби и маркетинг се увеличиха с два процентни пункта.
За щастие на инвеститорите, на 16 ноември компанията обяви още 15 милиарда долара одобрение за програмата си за обратно изкупуване на акции, която ще приключи през 2025 г. Това е допълнение към текущата програма за обратно изкупуване на акции на компанията на стойност 25 милиарда долара, която вече е получила обратно изкупуване на акции на стойност 18 милиарда долара от 16 ноември.
Освен това, облачният бизнес на Alibaba се справя много добре. Компанията е домакин на над 37% от базираните в Китай уебсайтове, което помага за смекчаване на повече от 800 милиона атаки всеки ден. В съчетание със силната електронна търговия и финтех бизнеса, това допринася за по-добра перспектива, тъй като потребителските разходи отиват онлайн.
Като цяло акциите на Alibaba изглеждат като примамлива игра за 2023 г.
Baidu (BIDU)
Китайските пазари все още са в смут, а технологичните компании продължават да усещат темпото. Една такава акция, която беше силно засегната напоследък, е тази на Baidu, която е спаднала с двуцифрени стойности тази година. Въпреки това, има причини за оптимистично настроевние за бъдещето на компанията.
Baidu често е наричана „китайския гугъл“. Освен силната си позиция на китайския пазар за търсене, Baidu прави значителни инвестиции в нови области като самоуправляващи се автомобили и изкуствен интелект.
Компанията иска да раздвижи нещата в три основни бизнес сфери. Тя е добавила много бизнес страници на сайта си. По този начин фирмите могат да се справят с всичките си маркетингови нужди в екосистемата на Baidu, независимо от това как намират клиенти. В допълнение, мобилното приложение на Baidu се разшири до нещо, което включва многофункционални „мини програми“ като WeChat. С 1.24 милиарда потребители, приложението е едно от най-големите в света. Това означава не само, че Baidu се фокусира върху цифровите медии, но и че компанията добавя нови функции, които са приспособими към нуждите на потребителите. И накрая, тя разширява своята облачна платформа Baidu AI Cloud, която стимулира растежа на приходите от „не-онлайн маркетинг“. Този сегмент представлява 9% от китайския пазар през 2-то тримесечие на 2022 г., което го поставя на четвърто място сред конкурентите. Въпреки това, той се разраства бързо, което го прави един от най-обсъжданите сегменти на компанията.
Мечките вярват, че растежът на Baidu е плосък. Въпреки това, голяма част от скорошното забавяне на растежа се дължи на цялостната среда на Ковид-19. Тъй като тази ситуация се подобрява през следващата година поради неотдавнашните действия на китайското правителство, очаква се скоро да се види завръщане на BIDU акциите.
Trip.com Group (TCOM)
Един от водещите доставчици на туристически услуги в света, Trip.com Group , оперира на територията на Китай и в международен план. Компанията предлага широк спектър от услуги, включително продажба на самолетни билети и хотелско настаняване. Освен това, Trip.com предоставя много други услуги, свързани с пътуването, като планиране на пътуването и информация за дестинацията. Уебсайтът на компанията е достъпен на китайски и английски език, което улеснява пътуващите по целия свят да използват услугите й.
Trip.com е основана през 1999 г. и бързо завладява китайското пространство за пътуване. Всичко обаче се срина, когато пандемията силно я удари. Туристическият сектор в Китай продължава да страда заради агресивните ограничения за ковид. Нещата обаче бавно се връщат към нормалното, както и други части на света.
Тъй като глобалната туристическа индустрия също започва да набира обороти, Trip.com Group отново ще започне да расте. Следователно, компанията е в добра позиция за нарастване през 2023 г. Вече можем да видим това, което се случва с акциите на авиокомпаниите, които се покачват след няколко трудни години. Само шепа китайски акции са се повишили тази година и TCOM акциите са сред малкото от тях.
TAL Education Group (TAL)
TAL Education Group е водеща образователна компания в Китай. Основана през 2003 г., TAL предоставя качествени академични уроци на ученици от детска градина до 12 клас, предлагайки както онлайн, така и офлайн уроци. TAL също така управлява своите училища, които осигуряват цялостна образователна програма, която включва редовни академици, езикови курсове и извънкласни дейности. В допълнение към своите академични предложения, TAL предоставя услуги за подготовка на тестове за студенти, които ще се явяват на приемния изпит в китайски колеж. Чрез своите иновативни и ефективни методи на преподаване, TAL помага да се оформи бъдещето на образованието в Китай.
По време на пандемията, TAL Education Group се справи изключително добре. Онлайн уроците преживяха огромен скок, когато хората бяха затворени вкъщи. Това помогна на компанията да расте с експлозивни темпове. От 2012 г. до 2022 г. приходите са скочили до приблизително 4.4 милиарда долара от само 177.52 милиона долара.
Въпреки предизвикателствата, породени от пандемията, TAL Education Group продължава да се представя добре, отчасти благодарение на силното си онлайн присъствие. Уолстрийт е впечатлена, поради което е една от малкото китайски акции на черно тази година. Освен това TAL Education Group продължава да се представя добре в някои категории, въпреки общия спад в приходите. В резултат на това комапнията е една от най-добрите китайски акции за 2023 г. Силното онлайн присъствие на компанията и впечатляващото представяне на печалбата вероятно ще продължат да бъдат от полза за TAL Education Group и през следващата година.
Yum China Holdings (YUMC)
Yum China Holdings е публично търгувана ресторантска компания, базирана в Китай. Тя е една от най-големите ресторантски компании в Китай по продажби. В края на септември Yum China управлява 12 409 ресторанта в повече от 1700 града в Китай. Портфолиото на Yum China от ресторантски марки включва KFC, Pizza Hut, Taco Bell и Little Sheep. Съответно, Yum China има значителни обещания за тези, които искат да инвестират в темата за повторно отваряне.
Въпреки макро насрещните ветрове, Yum China Holdings отчита увеличение на общите приходи от 5% и 206 милиона долара оперативна печалба, което е с 98% повече спрямо миналата година. Освен това коригираната печалба на акция с разредена стойност нарасна със 123% до 0.49 долара от 0.22 долара през предходната година, всичко това благодарение на устойчивия бизнес модел и подобряването на условията след юли и август.
Yum China се възползва от възможността да възнагради акционерите. Компанията изкупи обратно около 0.27 милиона от акциите си за 13 милиона долара при средна цена от 48.05 долара на акция. Към 30 септември около 1.2 милиарда долара остават по тази програма за обратно изкупуване, предвидена за бъдещо обратно изкупуване. В същото време бордът обяви дивидент от 0.12 долара на акция, което даде доходност от 0.87%. През годината до 30 септември Yum China върна 565 милиона долара на акционерите чрез комбинация от обратно изкупуване и дивиденти.
Определена част от инвеститорите ценят стабилността, когато търсят китайски акции за 2023 г. За такива инвеститори Yum China Holdings изглежда много примамливо. Марките, които компанията има в портфолиото си, притежават световно признание. И тъй като Китай се опитва да разхлаби регулаторната си хватка, сега е моментът да инвестирате в тази.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Експерт: Енергийният сектор може да поскъпва дори въпреки цената на петрола
Китай разхлабва още рестрикциите си, повежда азиатските пазари нагоре
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.28% |
USDJPY | 156.72 | ▲0.12% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.05% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.24% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.20% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 326.00 | ▼0.23% |
S&P 500 | 6 013.25 | ▼0.13% |
Nasdaq 100 | 21 646.00 | ▼0.06% |
DAX 30 | 20 065.90 | ▲0.08% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 129.80 | ▲1.07% |
Ethereum | 3 345.82 | ▲2.07% |
Ripple | 2.22 | ▲0.55% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.40 | ▼0.26% |
Петрол - брент | 72.50 | ▼0.17% |
Злато | 2 623.40 | ▼0.02% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.38 | ▲1.01% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.90 | ▼0.08% |
Germany Bund 10 Year | 133.93 | ▼0.09% |
UK Long Gilt Future | 92.64 | ▼0.33% |