Снимка: iStock
Amazon (AMZN) започна да пуска кратка видео и фото емисия в своето приложение. Въпреки че функцията, наречена Inspire, веднага предизвика сравнения с TikTok, Оливър Месинджър, директор на Amazon Shopping, каза пред Yahoo Finance Live, че не успехът на TikTok е насърчил компанията да изгради Inspire – а обратната връзка с клиентите.
„Прекарваме много време в изслушване на клиентите“, каза Месинджър. „Имаме сесии за проучване, имаме лаборатории за използваемост, а също така има начини в рамките на приложението и уебсайта, които се поддават на действително изпращане на обратна връзка. Това беше нещо, което забелязахме, че хората искат многократно“.
Разбира се, интерфейсът на приложението със сигурност изглежда като TikTok. И фактът, че Amazon навлиза в кратка форма със сигурност отразява колко популярен е станал форматът.
Inspire на Amazon обаче е различен проект от самия TikTok по ключови начини, според компанията. От една страна, Amazon Inspire се стреми да реши дългогодишната проблемна точка на пазара на Amazon – че това е място, където е лесно да намерите това, което знаете, че искате, но е трудно да намерите нещо, което не сте знаели, че искате.
Amazon предприема стъпки за разрешаване на това, особено чрез своята програма Amazon Influencer, която позволява на създателите на съдържание да преглеждат и одобряват продукти в Amazon. Inspire надгражда върху това, каза Месинджър.
„Клиентите, от една страна, искаха този случаен, по-отворен начин за пазаруване“, каза той. „Имаме този страхотен раздел от [влиятелни личности] съдържание, в който също продължаваме да влизаме. Някак обединихме двете и го направихме персонализирано и съобразено“.
Inspire се стреми да подсили и надгради съществуващото съдържание на Amazon за влиятелни лица, което обхваща продукти от фитнес през мода до готвене. Ако, да речем, търсите тиган, Amazon иска да ви помогне, с помощта на своето инфлуенсър съдържание, да намерите правилния за вас.
Amazon не е единственото име на Big Tech, което иска да се възползва от успеха на TikTok. YouTube, собственост на Google (GOOG, GOOGL), стартира YouTube Shorts, за да се конкурира с TikTok. През февруари Meta (META) разкри глобално своята функция Instagram Shorts.
Целта на Amazon: Inspire в крайна сметка ще помогне за създаването на „по-завладяващо“ пазаруване в приложението на Amazon, в което откриването е вградено. Компанията се надява, че това може да направи приложението Amazon Shopping някъде, където можете просто да излизате повече. Например, ако търсите обеци, Amazon иска да бъде мястото, където не само купувате обеци, но и където ще разберете кои искате.
„Опростено е в смисъл, че е съобразено с вас и вашите интереси“, каза Месинджър. „Когато стартирате Inspire, ние ви питаме: Какво ви интересува? Какво искате да видите? Можете да създавате, да цитирате вашите хобита или видове неща, които ви харесват - и вашата емисия ще се поучи от това“.
За да започнат, клиентите в приложението Amazon Shopping ще докоснат икона „електрическа крушка“ и след това ще изберат своите интереси, за да формират своя канал.
„Също така умишлено не е рационализирано в смисъл, че ще ви покажем съдържание, което може би не сте очаквали от набор от марки, творци и клиенти в съответствие с тези интереси, но това е съдържание, което може да не сте... търсили в себе си“, добави Месинджър.
В момента Amazon Inspire се предлага само за избрани клиенти; стартирането му започна в началото на декември. Функцията ще бъде достъпна за всички клиенти на Amazon някъде през следващата година, а текущата цел е Q1, според Месинджър.
Inspire, разбира се, ще оперира във все по-претъпкания пазар на къси видеоклипове; TikTok, собственост на базираната в Пекин ByteDance, досега остава платформата за побеждаване, тъй като става по-умела не само в улесняването на ангажираността, но и в оптимизирането на рекламата, според Insider Intelligence.
Акциите на Amazon са намалели с около 44% от началото на годината, считано от отварянето на пазара в четвъртък.
Още по темата:
Болка за Big Tech и през 2023 г., но най-лошото може да е приключило
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.13% |
USDJPY | 152.29 | ▼0.44% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.03% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.07% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.16% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 974.00 | ▼0.03% |
S&P 500 | 6 036.62 | ▼0.07% |
Nasdaq 100 | 20 963.50 | ▼0.12% |
DAX 30 | 19 343.00 | ▼0.12% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 703.70 | ▲0.85% |
Ethereum | 3 403.18 | ▲2.36% |
Ripple | 1.36 | ▼2.60% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.82 | ▼0.06% |
Петрол - брент | 72.38 | ▼0.06% |
Злато | 2 639.91 | ▲0.31% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 539.75 | ▲0.26% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.40 | ▲0.10% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |