Снимка: iStock
Tesla намали цените на електромобилите си в Китай за втори път за по-малко от три месеца в петък, подклаждайки ценова война на фона на помрачаваща се перспектива за търсене на най-големия автомобилен пазар в света, пише CNBC.
Последното намаление, заедно с намаление през октомври, както и различни стимули, които възлизат на до 10 000 юана, предоставени на китайски купувачи през последните три месеца, възлизат на 13% до 24% намаление на цените на Tesla от септември, според изчисления на "Ройтерс".
В петък американският производител на електрически превозни средства (EV) намали цените за всички версии на своите автомобили Model 3 и Model Y в Китай с между 6% и 13,5%, според изчисления на "Ройтерс", базирани на цените, показани на неговия уебсайт. Началната цена за Model 3, например, беше намалена на 229 900 юана (33 427 долара) от 265 900 юана.
„Коригирането на цените на Tesla е подкрепено от безброй инженерни иновации“, публикува Грейс Тао, вицепрезидент на Tesla, отговарящ за външните комуникации в Китай, в своя акаунт в социалните медии Weibo в петък. „Те отговарят на призива на правителството за насърчаване на икономическото развитие и насърчаване на потреблението.“
Този ход идва, след като декемврийските доставки на произведените в Китай автомобили на Tesla достигнаха най-ниското си ниво от пет месеца, а също и само дни след като Пекин прекрати програма за субсидиране, която помогна за изграждането на най-големия пазар на електромобили в света. Намаляването на търсенето принуди Tesla и нейните конкуренти да поемат тежестта на това решение.
China Merchants Bank International (CMBI), която предупреди през юли, че китайският EV сектор се насочва към ценова война, каза, че намалението на цените на Tesla потвърждава прогнозата и каза, че американската фирма може да трябва да направи повече, особено след като конкуренцията с китайските конкуренти се засилва.
Model 3 и Model Y са единствените модели, които Tesla доставя в Китай, въпреки че в петък обяви цените за Model S и Model X в Китай.
„Tesla трябва допълнително да намали цените и да разшири търговската си мрежа в по-ниските градове на Китай на фона на застаряващите модели“, каза анализаторът на CMBI Shi Ji.
„Очакваме новите производствени мощности на EV в Китай да изпреварят новото търсене през 2023 г. и използването на капацитета на Tesla Shanghai може да спадне до около или дори под 80% тази година, ако заводът в Берлин повиши капацитета си.“
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.07% |
USDJPY | 157.89 | ▲0.10% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.45% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.43% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 343.80 | ▼0.84% |
S&P 500 | 6 026.20 | ▼1.13% |
Nasdaq 100 | 21 698.10 | ▼1.39% |
DAX 30 | 20 109.50 | ▲0.17% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 226.00 | ▲1.12% |
Ethereum | 3 409.18 | ▲2.43% |
Ripple | 2.20 | ▲2.60% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.24 | ▲0.80% |
Петрол - брент | 73.42 | ▲0.75% |
Злато | 2 622.01 | ▼0.39% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.08 | ▲1.14% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.38 | ▼0.24% |
Germany Bund 10 Year | 132.81 | ▼0.66% |
UK Long Gilt Future | 91.70 | ▼0.46% |