Снимка: iStock
Amazon (AMZN) продължава да доминира в дигиталната търговия и електронната търговия. През 2019 г. компанията представлява 46.1% от всички продажби на електронна търговия в САЩ до 2021 г., като този дял се е увеличил до 56.7%, тъй като пандемията принуди потребителите да останат на закрито, давайки на компанията мощен катализатор.
Но в средата на 2022 г. числата се променят, пише InvestorPlace,тъй като търговците на дребно продължават да развиват своите платформи за електронна търговия, като постепенно намаляват господството на Amazon. В резултат на това пазарният дял на Amazon е бил 37.6% по това време.
Посланието е ясно: други компании за електронна търговия са готови и могат да си върнат пазарния дял от базирания в Сиатъл гигант. За инвеститорите има няколко много атрактивни акции за електронна търговия, които продължават да правят положителни крачки напред в тази конкуренция.
MercadoLibre (MELI)
Акциите на MercadoLibre са очевидният избор за инвеститорите, които искат да притежават дял от растежа на електронната търговия в Латинска Америка.
Всъщност изобщо не трябва да разглеждате MercadoLibre като акции, идващи за Amazon. MercadoLibre притежава много по-голям дял от латиноамериканския пай за електронна търговия, отколкото Amazon. Тя получава 667.7 милиона посетители месечно в сравнение със 169 милиона посетители на Amazon на месец.
Част от причината Amazon да изостава далеч зад MercadoLibre със сигурност е свързана с невероятното познаване на клиентската база като латиноамериканска фирма. Но това също произтича от сравнително малкия размер на пазара и навлизането на електронната търговия в Латинска Америка. Онлайн продажбите на дребно възлизат на около 84 милиарда долара годишно. Това е по-малко от много други региони. Освен това електронната търговия представлява по-малко от 6% от общите продажби на дребно в региона. Този процент е много по-висок в САЩ – 14%.
Чуждестранните фирми за електронна търговия искат част от тази база от приходи, за да бъдат сигурни. Но като се има предвид колко доминираща е MercadoLibre въз основа на броя на посетителите, изглежда, че вече си е осигурила неопровержимо място като „Amazon“ на Латинска Америка.
Alibaba (BABA)
Усилията на Alibaba да се конкурира с Amazon не минаха толкова гладко, колкото очакваше китайският титан на електронната търговия. Акциите й са паднали поради тази причина, наред с няколко други. Въпреки това Alibaba е насочила значителни ресурси към конкуренция с Amazon и нейната платформа бизнес-към-бизнес (В2В), обслужваща търговците на едро.
Alibaba направи това при стартирането на операциите на Alibaba.com в САЩ през 2019 г., с цел да регистрира търговци на едро в САЩ в платформата на Alibaba и да свърже тези продавачи с международни търговци. Отново, много наподобява една услуга, която предлага Amazon. Alibaba също имаше високата цел да подпише 1 милион местни фирми за годишната услуга от 3000 долара.
Но не мина по план. Alibaba се позова на увеличените разходи за почти всичко в САЩ, заявявайки, че не могат да привлекат доставчици и продавачи на борда. Тя намали целта си да регистрира 1 милион местни фирми до 2000. Голяма част от американските служители напуснаха, позовавайки се на тормоз и дълго работно време.
Неефективността на плана е голямо поражение за Alibaba в целта й да предизвика Amazon на глобалната сцена. Alibaba смята, че успешното предизвикване на Amazon в пространството за търговия на едро с В2В е важна първа стъпка в разширяването на обхвата й, въпреки че тя представлява само около 2% от общите приходи.
За момента това предполага, че Alibaba не е легитимен претендент за Amazon и мястото й на трона на електронната търговия.
Walmart (WMT)
Битката за доминиране на търговията между Walmart и Amazon е била тази на физическата търговия на дребно срещу електронната търговия. Но Walmart започна тежка кампания, за да се утвърди като легитимен конкурент преди няколко години с реален напредък.
През 2018 г. Walmart увеличи продажбите си за електронна търговия с 40% на годишна база. Бързо напред до третото тримесечие на фискалната 2023 г. и Walmart продължава да расте, макар и с по-бавни темпове. През този период приходите от електронна търговия в САЩ са нараснали с 16% на годишна база и с 24% на двугодишна база. Това е особено убедителен източник на растеж за Walmart , тъй като общите приходи са нараснали с 8.7% през същия период.
Walmart също така продължава бързо да развива международните си операции за електронна търговия. В своя международен бизнес сегмент електронната търговия допринася за 23% от общите продажби, което е с 4% повече на годишна база. Ръстът на електронната търговия на Walmart в Мексико, Канада и Китай на двегодишна натрупана база също е впечатляващ, нараствайки съответно с 44%, 34% и 159%. Walmart все още е един от най-големите търговци на дребно в света и ще продължи да използва електронната търговия за увеличаване на господстващата си позиция, като същевременно предизвиква Amazon за надмощие в електронната търговия.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Китайски акции за купуване, след като азиатският гигант отвори отново
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.04% |
USDJPY | 157.77 | ▲0.01% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.25% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.40% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.23% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 148.00 | ▼1.28% |
S&P 500 | 5 994.62 | ▼1.65% |
Nasdaq 100 | 21 551.50 | ▼2.06% |
DAX 30 | 20 086.60 | ▲0.05% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 801.20 | ▼1.97% |
Ethereum | 3 326.07 | ▼0.17% |
Ripple | 2.15 | ▼0.12% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.14 | ▲0.67% |
Петрол - брент | 73.34 | ▲0.64% |
Злато | 2 615.78 | ▼0.64% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.40 | ▲1.21% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.52 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 132.94 | ▼0.56% |
UK Long Gilt Future | 91.72 | ▼0.43% |