Снимка: iStock
Това беше влакче в увеселителен парк за авиокомпаниите през последните седмици. Най-забележителното е, че поражението на Southwest Airlines (LUV) накара инвеститорите да се замислят за други акции на авиокомпании, които да купуват.
На 11 януари FAA (Федералната авиационна администрация) заземи всички вътрешни полети, след като нейната система Notice to Air Missions се провали. Бъгът в системата задържа самолетите заземени почти пет часа, отбелязва анализатор от InvestorPlace.
Акциите на авиокомпаниите изглежда са невредими от глобите. U.S. Global Jets ETF (JETS), който е де факто прокси за акциите на авиокомпаниите, се повиши с близо 6% от 11 януари. Нещо повече, ETF-ът стартира бързо през 2023 г. През първата половина на януари той е нараснал с близо 19%.
Освен ако няма друга пандемия, акциите на авиокомпаниите изглежда са готови за полет. Ще видят ли самолетите същото увеличение от 133% от май 2020 г. до март 2021 г. през 2023 г.? Това е невъзможно да се знае.
Всеки, който мисли, че това е реална възможност, трябва да обмисли тези три акции на авиокомпаниите. За съжаление, Southwest не е една от тях.
Alaska Air Group (ALK)
Alaska Air Group е седмият по големина холдинг на JETS с тежест от 3.02%. През май 2018 г. анализаторът препоръча Alaska Air и Southwest като двете акции на авиокомпании, на които да залагате, ако смятате, че има вероятност да се възстановят през 2019 г. ALK стигна до 72 долара малко повече от година по-късно. След това, за съжаление, ковид удари в началото на 2020 г. и падна до 24 долара в рамките на един месец след новината.
Оттогава е като влакче на ужасите.
Alaska Air е привлекателна днес, защото бизнесът й става все по-силен с тримесечието. През октомври компанията отчете марж преди облагане с данъци от 15.6%, с 350 базисни пункта по-висок от година по-рано и с 280 базисни пункта по-добър от 3-то тримесечие на 2018 г.
На 10 януари Alaska обяви, че ще наеме 3500 нови служители през 2023 г. Повечето от тях ще бъдат разположени в Сиатъл и Портланд. Наемането винаги е добър знак.
Търгувайки с 4.19 пъти последния си 12-месечен паричен поток, това е почти половината от средното за пет години. Тя е евтина, но бизнесът й продължава да става все по-силен. Съответно, тази акция е привлекателна, особено под нивото от 50 долара.
Delta Air Lines (DAL)
Delta Air Lines е третият по големина холдинг на JETS с тежест от 10.96%.
През юли 2020 г. анализаторът препоръча на инвеститорите да купуват DAL акции, което предполага, че смелото блокиране на средната седалка на компанията ще възнагради търпеливите инвеститори. Тя е нагоре с 48% оттогава, но все още се търгува доста под най-високия си връх от 63.44 долара през юни 2019 г.
Delta беше последната авиокомпания, която разблокира средната седалка за редовна икономична класа на 1 май 2021 г. Alaska Air блокира средната седалка до 31 май 2021 г. Двете са единствените големи американски авиокомпании, които блокират средната седалка след 10 януари 2021 г.
Това поставя управленските екипи на двете компании в добра позиция, тъй като авиокомпаниите продължават да събират пара през 2023 г.
На 13 януари Delta обяви приходи за цялата година от 50.6 милиарда долара и оперативни приходи от 3.7 милиарда долара. За 2023 г. компанията очаква приходите й да нараснат със 17.5% в средата на курса до 59.5 милиарда долара. Оперативният марж от 11% ще доведе до 77% увеличение на оперативната печалба до 6.6 милиарда долара.
Това са много окуражаващи числа. Ако бъдат постигнати, те ще бъдат по-високи от резултатите й през 2019 г. Това говори нещо.
Има ли 63.44 долара в картите през 2023 г.? Вероятно не. Въпреки това, с малко късмет, може да се види и нивото от 50 долара.
Copa Holdings (CPA)
Последна в този списък с акции на авиокомпании за закупуване е Copa Holdings, 37-ият по големина холдинг на JETS с тежест от 0.50%. Макар че това е малка част от портфолиото на ETF-а, това не означава, че не трябва да смятате панамската авиокомпания за инвестиция.
В края на декември компанията обсъди колко далеч са латиноамериканските авиолинии от възстановяването. Международната асоциация за въздушен транспорт смята, че през 2022 г. Copa ще изостане само от Северна Америка по отношение на възстановяването на пътническия трафик от 2019 г. преди пандемията.
Базата на авиокомпанията в Панама Сити й осигурява изгодно местоположение между Северна и Южна Америка. Очаква се Copa да завърши годината с 97 Boeing 737, близо до броя на самолетите преди ковид, с 34 поръчани 737 Max.
Skift, най-доброто онлайн списание за туристическата индустрия, публикува статия през ноември, в която твърди, че Латинска Америка е бъдещето на авиационната индустрия.
„Латиноамериканската авиация има едно нещо на своя страна: потенциал за растеж“, каза сътрудникът на Skift Едуард Ръсел.
„Броят на полетите на глава от населението в повечето страни от Южна Америка е доста под този в Европа или Северна Америка, два зрели пазара на авиокомпании. Това, плюс продължаващото силно търсене на пътувания поне до края на годината, дава известна утеха на лидерите в индустрията в бъдеще“.
Рискът на Copa е по-висок от този на Delta или Alaska Air, но също така е и потенциалната награда.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.69% |
USDJPY | 156.42 | ▼0.76% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.04% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.63% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.16% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 313.00 | ▲1.27% |
S&P 500 | 5 998.12 | ▲1.08% |
Nasdaq 100 | 21 556.90 | ▲0.86% |
DAX 30 | 20 051.90 | ▼0.49% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 669.50 | ▼2.64% |
Ethereum | 3 261.43 | ▼2.27% |
Ripple | 2.19 | ▼1.96% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.56 | ▲0.53% |
Петрол - брент | 72.62 | ▲0.50% |
Злато | 2 623.56 | ▲1.19% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 533.12 | ▲0.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.98 | ▲0.26% |
Germany Bund 10 Year | 134.04 | ▲0.09% |
UK Long Gilt Future | 92.95 | ▲0.79% |