Снимка: iStock
Глобалната индустрия за електронна търговия може да получи до 6.3 трилиона долара приходи само тази година, според Shopify.com. До 2026 г. тя може да достигне до 8.1 трилиона долара. Това ни казва, че има много големи възможности за растеж на акциите за електронна търговия. И ясно е, че си струва да се обърне внимание на това – особено за компании като Amazon, Chewy и MercadoLibre, пише InvestorPlace. Всъщност, нека да разгледаме седем от най-интересните акции за електронна търговия, на които да обърнем много голямо внимание.
Chewy (CHWY)
Инвеститорите, които се интересуват от растежа в индустрията за домашни любимци, трябва да обмислят акции за електронна търговия, като Chewy. Компанията е водещ онлайн търговец на дребно на продукти за домашни любимци и предлага широка гама от продукти, свързани с домашни любимци, включително храни, играчки и здравни консумативи, чрез платформата си за електронна търговия. Chewy се разраства бързо през последните години и се утвърди като основен играч в индустрията за продукти за домашни любимци. Индустрията за грижа за домашни любимци се очаква да расте със скромен, но уважаван темп от 5.1% годишно до 2030 г. Този скромен растеж, съчетан с размера на пазара, измерен на 46.1 милиарда долара през 2021 г., прави Chewy логична инвестиция.
През 2023 г. CHWY акциите се подобриха от 35 долара до 45 долара, тъй като акциите на растежа се възстановиха от бичи очаквания. Битката срещу инфлацията далеч не е приключила, но признаците на подобрение помогнаха на Chewy и други акции за растеж досега. Компанията отчете 2.53 милиарда долара продажби в началото на декември, което е ръст от 14.5% на годишна база. Този растеж служи като силен аргумент в полза на Chewy като покупка за бъдещето на електронната търговия.
MercadoLibre (MELI)
MercadoLibre е водещият онлайн пазар в Латинска Америка. Компанията оперира в целия регион, предлагайки широка гама от продукти и услуги на потребителите и бизнеса. MercadoLibre се превърна в една от най-големите платформи за електронна търговия в региона, предоставяйки удобен и достъпен начин за хората да купуват и продават стоки онлайн. Компанията отбелязва значителен растеж през последните години и е в добра позиция да се възползва от продължаващия растеж на електронната търговия в Латинска Америка.
MELI акциите привлякоха доста внимание през 2023 г., като търсенето доведе до по-високи цени. Въпреки това, неотдавнашното затишие в цените отвори още една възможност за покупка с акции, които имат значително повишение. MercadoLibre заема доминираща позиция в латиноамериканската електронна търговия. Тя често се нарича Amazon от Латинска Америка с 45% ръст на продажбите през третото тримесечие, което показва защо инвеститорите остават заинтересовани. Финтех приходите на MercadoLibre изпреварват общия растеж, като служат като допълнителна атракция.
Pinduoduo (PDD)
Pinduoduo е водеща китайска платформа за електронна търговия, която позволява на потребителите да купуват продукти с отстъпка, като обединяват покупателната си способност. Компанията се разраства бързо, превръщайки се в една от най-големите платформи за електронна търговия в Китай. Тъй като Китай наскоро премахна ограниченията на Ковид, Pinduoduo трябва да привлече много повече интерес, тъй като икономиката на родната й страна се възстановява. Pinduoduo е разрастваща се компания в най-чистия смисъл на думата. Приходите й за 3-то тримесечие от 4.991 милиарда долара представляват увеличение от 65% на годишна база. Това ниво на растеж е изключително в компания с размерите на Pinduoduo. За щастие компанията отчете нетен доход от 1.488 милиарда долара и е много печеливша, което често не е така в много други акции на растеж.
Тъй като Китай продължава да се развива и икономиката й се подобрява, PDD акциите трябва да се повишат. Това е американска депозитарна разписка (ADR) и следователно е обект на геополитическия риск, присъщ на отношенията между САЩ и Китай. Това означава, че нейните плюсове са по-големи от тези негативи.
Carparts.com (PRTS)
Carparts.com е водещ онлайн търговец на дребно на автомобилни части и аксесоари в Съединените щати и Филипините. Компанията предлага широка гама от продукти за различни видове превозни средства чрез своята платформа за електронна търговия. Компанията е добре позиционирана, за да се възползва от продължаващия растеж на електронната търговия и автомобилния следпродажбен сектор. Тя също така се възползва от по-силния пазар на автомобилни части. Компанията отбеляза силен ръст през 2022 г. с рекордни приходи за 3-то тримесечие от 164.8 милиона долара, което е с 16% повече на годишна база. Тези силни продажби доведоха до брутна печалба, която се увеличи с 19% до 56.1 милиона долара. Компанията представлява една от многото нарастващи ниши за електронна търговия, които инвеститорският капитал ще продължи да следва за растежа си.
Farfetch (FTCH)
Farfetch е водеща глобална технологична платформа за луксозна мода. Компанията е основана през 2007 г. и управлява платформа за електронна търговия, която свързва потребителите с мрежа от над 1000 бутика и марки от цял свят. Farfetch предлага уникално и курирано пазаруване за любителите на луксозната мода, които трябва да се възползват от всеобхватните тенденции, движещи се напред.
Компанията е добре позиционирана, за да се възползва от продължаващия растеж на луксозната мода и електронната търговия, както и от нарастващото търсене на модни продукти от висок клас. Инвеститорите, които се интересуват от модния и технологичния сектор, може да искат да разгледат FTCH като потенциална инвестиционна възможност. Това е разумна инвестиция, която трябва да се обмисли въз основа на очаквания растеж на личния лукс между 3% – 8% тази година. Общата пазарна стойност се очаква да нарасне с 60% над нивата от 2022 г. до 2030 г. Резултатите от 3-то тримесечие на фирмата не бяха особено силни, което означава, че текущата дисконтова цена на акциите може да представлява силна входна точка, ако тези данни за растежа са верни и важат и за Farfetch.
Jumia Technologies (JMIA)
Jumia Technologies е платформа за електронна търговия, която оперира в цяла Африка. Компанията е основана през 2012 г. и оперира в 11 африкански страни, предлагайки широка гама от продукти и услуги, включително мода, електроника и стоки за дома. Jumia се утвърди като водещ играч на африканския пазар за електронна търговия и има нарастваща клиентска база.
Ако MercadoLibre е покупка на огромния потенциал за растеж на електронната търговия в Латинска Америка, тогава същото важи и за Jumia по отношение на африканската електронна търговия. Операциите на компанията в 11 милиона африкански държави обхващат 600 милиона клиенти, които представляват 70% от БВП на континента. Пазарът за електронна търговия в региона се очаква да има сложен годишен темп на растеж от 26.5% между 2023 и 2028 г. Jumia може много добре да представлява бъдещето на електронната търговия в Африка, което прави нейния потенциал много силен. През първите 9 месеца на 2022 г. приходите на Jumia нараснаха с 34.2%, достигайки 155.4 милиона долара. Силният растеж благоприятства акциите на компанията, но Jumia продължава да генерира загуби.
RumbleON (RMBL)
RumbleON е базирана в Тексас компания за електронна търговия, фокусирана върху продажбата на предварително притежавани превозни средства. Тя е добре позиционирана, за да се възползва от продължаващия растеж на електронната търговия и нарастващото търсене на онлайн решения на пазара на автомобили с предварително собственост. Инвеститорите, които се интересуват от технологичния и автомобилния сектор, може да искат да разгледат RMBL като потенциална инвестиционна възможност. RumbleON продава предимно електрически спортни автомобили. През последното тримесечие продажбите на предварително притежавани енергийни спортове представляват 92.4% от общите продажби на дялове и 81.9% от общите приходи.
Годишният растеж на RumbleON е впечатляващ. Продажбите на единици са се увеличили с 249% през 3-то тримесечие, като са продадени 19 908 единици. Приходите са се увеличили до 470.3 милиона долара, което е със 113% повече на годишна база. Това означава, че компанията е намаляла на последователна база след 546.1 милиона долара приходи през 2-то тримесечие. Окуражително, RumbleON беше на черно и през двата периода, като отчете съответни нетни приходи от 14 милиона долара и 3 милиона долара.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Акциите на Porsche ще продължат да "летят"?
Tesla отваря част от зарядните си станции и за други електромобили в САЩ
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.03% |
USDJPY | 157.12 | ▼0.03% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.07% |
USDCHF | 0.90 | ▼0.01% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.01% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 312.80 | ▼0.04% |
S&P 500 | 6 033.86 | ▼0.04% |
Nasdaq 100 | 21 739.30 | ▲0.02% |
DAX 30 | 20 077.30 | ▲0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 873.40 | ▼0.90% |
Ethereum | 3 370.68 | ▼1.36% |
Ripple | 2.23 | ▼1.44% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.56 | ▲0.14% |
Петрол - брент | 72.64 | ▼0.06% |
Злато | 2 618.92 | ▲0.14% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.88 | ▼0.39% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.60 | ▲0.05% |
Germany Bund 10 Year | 133.68 | ▼0.27% |
UK Long Gilt Future | 92.50 | ▼0.49% |