Снимка: iStock
От предпазни колани до въздушни възглавници и радиостанции до сензори за паркиране, днешните автомобили са пълни с иновации, които са преобразили превозните средства, които шофираме, пише CNBC.
Благодарение на нарастващите опасения относно емисиите от автомобилния транспорт, няколко големи икономики се подготвят за друга огромна промяна: масовото пускане на електрически превозни средства.
Обединеното кралство, например, иска да спре продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили и ванове до 2030 г. и ще изисква от 2035 г. всички нови автомобили и ванове да имат нулеви емисии от ауспуха.
Европейският съюз, който Обединеното кралство напусна на 31 януари 2020 г., преследва подобни цели. А в САЩ, Калифорния - най-населеният щат на Америка - забранява продажбата на нови бензинови автомобили до 2035 г.
Всички тези цели са след години, но малко по малко промените вече се виждат. Вземете Обединеното кралство, например. Според Асоциацията на производителите и търговците на автомобили през 2022 г. фабриките там са произвели 234 066 електрически, plug-in хибридни и хибридни електрически превозни средства, рекорден брой, който представлява 30,2% от общото производство на автомобили.
„Общото производство на BEV е нараснало с 4,8%, с хибридни обеми с 4,3% и увеличаването на производството на тези превозни средства ще бъде от решаващо значение за постигането на нетната нула, както за Обединеното кралство, така и за основните задгранични пазари“, казаха от индустрията.
Тъй като броят на електромобилите по нашите пътища се увеличава, ще е необходима работна сила с познания за ремонта и правилната им поддръжка. Съществуват опасения обаче, че в близко бъдеще може да възникне недостиг на умения, което да създаде голямо главоболие както за автомобилния сектор, така и за шофьорите.
През януари Институтът на автомобилната индустрия - професионална асоциация на заетите в сектора - каза, че приблизително 16% от техниците в Обединеното кралство имат съответните квалификации за работа по електрифицирани превозни средства.
„IMI прогнозира, че броят на квалифицираните техници на IMI TechSafe, необходими за работа с електрически превозни средства до 2030 г., е 77 000, увеличавайки се до 89 000 до 2032 г.“, се казва в съобщението.
„В съответствие с прогнозите на Auto Trader Insight, това предполага, че празнината в уменията – когато няма да има достатъчно техници, които да обслужват електрифицирания автомобилен парк – ще се появи през 2029 г.“, добави той. „Parc“ е термин, според SMMT, който представлява „общата наличност от автомобили по пътищата“.
Размерът на тази разлика в уменията, според прогнозата на IMI от януари 2023 г., ще скочи от 700 през 2029 г. на 13 100 през 2032 г.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
3 акции с висок растеж с потенциал за многократно нарастване до 2025 г.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.56% |
USDJPY | 154.81 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.45% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.89% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.03% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 353.20 | ▲0.88% |
S&P 500 | 5 985.62 | ▲0.36% |
Nasdaq 100 | 20 838.80 | ▲0.30% |
DAX 30 | 19 404.00 | ▲0.90% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 99 614.30 | ▲1.15% |
Ethereum | 3 280.75 | ▼2.37% |
Ripple | 1.42 | ▲14.35% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.26 | ▲1.65% |
Петрол - брент | 74.64 | ▲1.07% |
Злато | 2 707.40 | ▲1.44% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.60 | ▲0.05% |
Germany Bund 10 Year | 134.60 | ▲0.62% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |