Снимка: iStock
Две много мощни сили правят инфраструктурните акции много привлекателни на този етап. Едната е тенденцията за преструктуриране, която се отнася до американските компании, които строят повече фабрики в САЩ, а другата е Двупартийният Закон за инфраструктурата, приет през ноември 2021 г., но едва сега започва да оказва голямо влияние върху компаниите. Като се има предвид сближаването на тези два мощни катализатора, това е чудесно време за дългосрочните инвеститори да намерят и дръпнат спусъка на най-добрите инфраструктурни акции, които да купят, отбелязва Investor Place.
Много компании, включително производители на компютърни чипове, производители на автомобили, производители на батерии и фирми в областта на възобновяемата енергия, изграждат заводи в САЩ. Тези заводи, както посочи Джим Лебентал от CNBC, ще стимулират инфраструктурните компании, докато заводите са се изграждат и след като започнат да произвеждат продукти.
Например производителите на стомана и строително оборудване ще се възползват от изграждането на тези заводи. В същото време транспортните компании и железопътните оператори ще транспортират готовата продукция на заводите, след като заводите произведат продукти.
Междувременно, благодарение на двупартийния закон за инфраструктурата, федералните и щатските правителства наливат десетки милиарди долари в много видове инфраструктура, включително електричество, развитие на водата, широколентов интернет и, разбира се, магистрали и мостове.
Manitowoc (MTW)
Manitowoc, производител на кранове, представи впечатляващи резултати за четвъртото тримесечие и изглеждаше като образец на инфраструктурния бум.
Приходите на компанията за четвъртото тримесечие са нараснали с 25% на годишна база до 621.5 милиона долара, което е с 56 милиона долара над средната оценка на анализаторите. Междувременно нейната EBITDA, с изключение на някои елементи, се покачи с 50.6% на годишна база до 51.5 милиона долара.
И финансовите резултати на MTW са на път да станат още по-добри в дългосрочен план. Изпълнителният директор на компанията Аарон Рейвънскрофт заяви: „Има много признаци, че ренесансът на крановете е на хоризонта“. Сред положителните катализатори за крановете са силните инфраструктурни разходи в САЩ, повторното отваряне на Китай и по-високите цени на суровините, каза той.
Освен това Саудитска Арабия има собствен план за инфраструктурни разходи на стойност 1 трилион долара, включващ „4000 световни търговски центъра, които се простират на 170 километра през пустинята през морето и в планините“, отбеляза Рейвънскрофт. И накрая, Европа „в крайна сметка ще се възстанови“ от сегашното си забавяне, причинено от руско-украинската война, заяви главният изпълнителен директор.
Също така си струва да се отбележи, че Manitowoc е добре позиционирана, за да се възползва от тенденцията на Америка, тъй като хиляди кранове ще бъдат необходими за изграждането на десетките развиващи се фабрики.
General Electric (GE)
Предприятията на GE, ориентирани към електроенергия, сега известни като Vernova, ще получат голям тласък от Закона за двупартийната инфраструктура и закона за борба с изменението на климата на демократите. По-конкретно, мрежовият бизнес на Vernova ще бъде подпомогнат от 10.5 милиарда долара, които Министерството на енергетиката планира да похарчи за подобряване на електрическата мрежа на нацията, докато бизнесът с възобновяеми енергийни източници на звеното, който включва динамична производствена операция за вятърни турбини, ще бъде вдигнат от данъчни кредити за възобновяема енергия, които започват тази година в резултат на закона срещу изменението на климата.
В светлината на тези мощни, положителни катализатори, едва ли ще се изненадате, че наскоро GE обяви, че очаква загубата на Vernova да спадне между 200 милиона долара до 600 милиона долара тази година от 1 милиард долара през 2022 година. Освен това GE прогнозира, че звеното ще бъде печелившо през 2024 г., докато нейният марж на печалба ще се покачи до около 5% през следващата година, спрямо -3.5% през 2022 г.
Междувременно инвеститорите, които купуват GE акции, също ще получат експозиция към Aerospace – отдела на компанията, който генерира впечатляващи финансови резултати и е в добра позиция да продължи да расте много бързо в продължение на много години. По-конкретно, компанията очаква нейният комерсиален бизнес с реактивни двигатели да расте с впечатляващ общ годишен темп на растеж от около 13% между 2022 г. и 2025 г. Също така трябва да се отбележи, че GE очаква около 89% от нейните приходи от Aerospace тази година да идват от предоставяне на услуги за самолети, спрямо около 70% миналата година. Това е важно, тъй като обслужването на двигатели на самолети обикновено носи много по-високи маржове на печалба, отколкото продажбата им.
Въпреки неотдавнашното покачване на GE акциите, акциите се търгуват при ниско съотношение цена/оперативен паричен поток от едва 16 пъти.
Veolia Environment (VEOEY)
Тъй като много региони на земното кълбо, включително югозападната част на Америка, страдат от ужасни суши, обезсоляването е най-доброто и всеобхватно решение. Това е така, защото светът разполага с практически неограничени запаси от морска вода, докато няма други жизнеспособни начини за получаване на огромни количества прясна вода, освен обезсоляването.
Ето защо много правителства, включително тези на Калифорния и Израел, вече са прегърнали обезсоляването в широк мащаб, докато Аризона върви напред със собствена огромна инсталация за обезсоляване на 5.5 милиарда долара.
Базираната във Франция Veolia съобщава, че обезсолява водата на над 2300 места по целия свят, което я прави най-големият оператор в света на инсталации за обезсоляване.
През декември Американската агенция за опазване на околната среда съобщи: „Двупартийният закон за инфраструктурата предоставя повече от 50 милиарда долара на EPA за подобряване на инфраструктурата за питейна вода, отпадъчни води и дъждовни води в нашата нация“.
Предвид някои от (прекалените) опасения относно обезсоляването, не е сигурно дали някое от тези средства ще бъде използвано за обезсоляване или ще попадне в банковите сметки на Veolia. Но във всеки случай Veolia ще бъде от голяма полза от предстоящия бум на обезсоляването.
Компанията вече публикува много силни финансови резултати, тъй като нейната горна линия, с изключение на валутните колебания, скочи с близо 50% през 2022 г. Като изключим валутните колебания и придобиванията, нейните продажби скочиха с 16%. Междувременно нейната EBITDA е скочила със 7.2%, с изключване на валутните промени и придобивания, до 6.2 милиарда евро.
Martin Marietta (MLM)
Martin Marietta доставя суровини като „продукти от натрошен камък, пясък и чакъл“, заедно с готов бетон и асфалт за изграждане на пътища, мостове и фабрики. Освен това, MLM осигурява вид вар, който се използва за производството на стомана.
Предвид тези точки, компанията е в добра позиция да се възползва от огромните суми пари, които правителството на Америка харчи за пътища, мостове, летища и железопътни линии. И, разбира се, MLM ще получи голям тласък от изграждането на много нови фабрики в САЩ.
Също така трябва да се отбележи, че експозицията на MLM към стоманодобивната индустрия го оставя в добра позиция да се възползва от повишеното търсене на автомобили и самолети в САЩ и много други страни.
„Навлизайки в 2023 г., видимостта на търсенето на продукти в краткосрочен план е подкрепена от стабилно изоставане от клиенти, водено от ускоряване на инвестициите в публична инфраструктура и обявени широкомащабни енергийни и домашни производствени проекти“, каза главният изпълнителен директор на MLM Уорд Най в прессъобщението за печалбите на компанията за четвъртото тримесечие .
Компанията очаква нейната EBITDA да нарасне от 1.8 милиарда долара до 1.9 милиарда долара през 2023 г. посока 1.6 милиарда долара тази година. През 2024 г. компанията очаква да се възползва от подмладяването на жилищния пазар.
CSX (CSX)
Един от най-големите оператори на товарни железопътни превози, CSX, е готов да се възползва от увеличеното търсене на суровини, дължащо се както на Закона за инфраструктурата, така и на тенденцията на „оншоринг“.
Други възможни двигатели за CSX акциите, според инвестиционната банка Evercore ISI, са нарастващото търсене на автомобили и по-високите цени на въглищата. Освен това банката прогнозира, че компанията ще се възползва от силното търсене на всички предложения, които транспортира, заедно с подобряването на веригите за доставки.
Възхвалявайки CSX като „най-ефективната мрежова услуга от големите железници в САЩ“, фирмата прогнозира, че железопътният оператор ще може да върне по-голяма сума капитал на собствениците на CSX акции в бъдеще.
Evercore има целева цена от 33 долра и рейтинг „покупка“ на акциите.
От своя страна Barclays, британска банка, очаква железопътните оператори да се възползват от намалени акции на дребно, по-високи продажни цени, „по-нормални сезонни модели на превози“, по-силно търсене и „по-лесни сравнения“ през втората половина на годината.
Фирмата поддържа рейтинг „с наднормено тегло“ за CSX.
CSX акциите имат непретенциозно съотношение цена/печалба 16 пъти.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
GS обвинява "слабата ликвидност" за големите пазарни движения
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 997.30 | ▼1.01% |
Ethereum | 3 428.23 | ▲2.92% |
Ripple | 1.50 | ▲1.87% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |