Снимка: iStock
General Motors губи позиции в Китай, най-големият пазар за продажби от повече от десетилетие и един от двата основни двигателя за печалби за автомобилния производител от Детройт, пише CNBC.
Пазарният дял на компанията в страната, включително нейните съвместни предприятия, се срина от приблизително 15% през 2015 г. до 9,8% през миналата година - за първи път падна под 10% от 2004 г. Печалбите й от операциите също са намалели с близо 70 % от пика си през 2014 г.
Пандемията от коронавирус, която произхожда от Китай, е виновна за всичко това, но само отчасти. Спадовете започнаха години преди световната здравна криза и стават все по-сложни на фона на нарастващото икономическо и политическо напрежение между САЩ и Китай. Налице е също нарастваща конкуренция от подкрепяните от правителството местни производители на автомобили, подхранвани от национализма и смяната на поколенията във възприятията на потребителите по отношение на автомобилната индустрия и електрическите превозни средства.
Вземете например Уил Съндин, 34-годишен учител по природни науки, който каза пред CNBC, че никога не си е представял да купи превозно средство с китайска марка, когато се премести в страната през 2011 г. Съвсем наскоро Съндин си закупи електрическо превозно средство Nio ET7 като ежедневен шофьор в Чанша, столицата на китайската провинция Хунан.
„Исках нещо голямо и удобно, но исках и нещо, което е малко бързо. Харесва ми как изглежда.“, каза той.
Съндин, който работи като рецензент на автомобили в YouTube, познава добре китайската автомобилна индустрия. Той закупи своя Nio вместо модели от конкурентни китайски автомобилни производители Xpeng, Li Auto и IM Motors. Той каза, че способността на автомобила да сменя батерията с нова, вместо да презарежда, „го поставя пред конкурентите доста бързо“.
Американски марки като Cadillac и Buick на GM, които първоначално водят растежа на автомобилния производител в Китай не са в неговия списък.
„Cadillac има добър имидж в Китай, но е скъп“, каза Съндин, който преди това е притежавал Ford Focus от 2012 г. „Мисля, че проблемът, пред който са изправени, е, че имат конкуренция, нова конкуренция, много нова конкуренция, от различни посоки, която не са очаквали.“
Тази конкуренция все повече се превръща в проблем за GM, който призна, че има проблеми с китайския си бизнес. Компанията обаче не предложи много гаранции как да обърне тенденцията, освен обещанието за нови електромобили и ново бизнес звено, наречено The Durant Guild, което ще внася скъпи превозни средства с високи маржове от САЩ в Китай.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите и стоковите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.08 | ▼0.17% |
USDJPY | 152.53 | ▼0.41% |
GBPUSD | 1.30 | ▼0.21% |
USDCHF | 0.87 | ▼0.03% |
USDCAD | 1.39 | ▲0.14% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 931.70 | ▼0.03% |
S&P 500 | 6 009.14 | ▲0.04% |
Nasdaq 100 | 21 237.10 | ▲0.06% |
DAX 30 | 19 429.40 | ▼0.42% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 75 995.30 | ▲0.11% |
Ethereum | 2 910.73 | ▲0.50% |
Ripple | 0.55 | ▼1.30% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.24 | ▼0.81% |
Петрол - брент | 74.98 | ▼0.79% |
Злато | 2 691.02 | ▼0.58% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 568.88 | ▼0.38% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.40 | ▲0.19% |
Germany Bund 10 Year | 131.78 | ▲0.22% |
UK Long Gilt Future | 93.82 | ▲0.11% |