Снимка: iStock
В Югоизточна Азия и Китай електронната търговия е готова да расте значително в бъдеще и тя трябва да продължи да се разширява в тези региони в обозримо бъдеще. В доклад от декември 2022 г. McKinsey, много уважавана консултантска фирма, пише, че електронната търговия в повечето части на Югоизточна Азия е достигнала положителна повратна точка. По-конкретно, използването на платформи за електронна търговия от потребителите в региона нарасна от 2016 до 2021 г., пише Investor Place. След пандемията растежът на електронната търговия в региона се забавя, но фирмата твърди, че „пазарите на [електронна търговия] в Югоизточна Азия биха могли да поддържат стабилен […] годишен растеж между 15 и 25 процента през следващите пет години“. В резултат на това намирането на акции за електронна търговия в Югоизточна Азия за закупуване изглежда като отлична стратегия за дългосрочните инвеститори.
Междувременно в Китай се очаква стимулиращите мерки на правителството да започнат значително, като се отразят положително на икономиката и потребителските разходи през втората половина на тази година, което прави акциите на силните китайски компании за електронна търговия привлекателни в този момент.
Тези три силни акции за електронна търговия имат значителна експозиция към пазара за електронна търговия в Югоизточна Азия или китайския пазар за електронна търговия.
Coupang (CPNG)
Coupang е базирана в източноазиатската държава Южна Корея и все още генерира по-голямата част от приходите си от тази страна. Въпреки това, Coupang, през последните години, се разшири до източноазиатската страна Тайван, и секторът на електронната търговия в тази страна е на път да расте много бързо напред.
Според една оценка секторът на електронната търговия в Тайван ще расте със сложен годишен темп от близо 10% през следващите пет години. Освен това се очаква електронната търговия да представлява 11.6% от общите продажби на търговците на дребно в Тайван през 2026 г., спрямо 9.5% през 2022 г.
Междувременно общите резултати на Coupang за четвъртото тримесечие бяха много силни, тъй като брутните й печалби скочиха с 59% на годишна база, а брутният й марж скочи с осем процентни пункта на годишна база до впечатляващите 24%. В крайна сметка нетните приходи на компанията се покачиха с 507 милиона долара на годишна база до 102 милиона долара, а свободният й паричен поток достигна впечатляващите 462 милиона долара.
12-месечното съотношение цена/продажби на компанията за електронна търговия е много ниско и атрактивно – 1.2 пъти.
Sea Ltd. (SE)
Базираната в Сингапур Sea Ltd. притежава платформа за електронна търговия Shopee в Югоизточна Азия. Не е изненадващо, предвид много положителните тенденции в електронната търговия в региона, Shopee постигна силни финансови резултати за Sea през последното тримесечие. По-конкретно, брутната стойност на стоките на звеното се повиши със 7% на годишна база, докато неговата EBITDA, с изключение на определени позиции, достигна 258 милиона долара. Общата брутна печалба на Sea скочи с 33% на годишна база.
В допълнение към увеличаването на бруто стойността на стоката, Shopee рязко намали разходите си и монетизира повече от платформата си.
Компанията очаква Shopee да бъде стимулирана в дългосрочен план от икономическия растеж на пазарите си в Югоизточна Азия, както и от засиленото навлизане на електронната търговия на тези пазари.
В отговор на резултатите от 4-то тримесечие на компанията, Bank of America увеличи ценовата си цел на SE акциите на 92 долара от 68 долара. Банката очаква компанията да продължи да бъде печеливша занапред и смята коментарите на Sea за себе си за оптимистични. Въпреки това, след като SE акциите се повишиха рязко в резултат на показателите, банката запази „неутрален“ рейтинг на акциите.
JD.com (JD)
JD.com, голям китайски играч в електронната търговия, се стреми „да се насочи към градовете от второ ниво на Китай – „градове, които са по-малко населени от най-големите общини в страната“. Освен това компанията инвестира сериозно в логистичната си мрежа, намалявайки разходите си и позволявайки й да печели приходи от други фирми, които й плащат, за да използва мрежата.
Тези инициативи дадоха плодове за JD, тъй като свободният й паричен поток през 2022 г. достигна впечатляващите 35.6 милиарда китайски юана, или 5.2 милиарда долара, спрямо 26.2 милиарда китайски юана през 2021 г.
Японската банка Mizuho очаква растежът на приходите на JD да се ускори до двуцифрени процентни нива през втората половина на годината. Компанията намали ценовата си цел на JD акциите до 80 долара от 85 долара, но запази рейтинга „покупка“ на акциите.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Кои акции най-много ще се възползват от повторното отваряне на Китай?
Развиващите се пазари с признаци на устойчивост на банковите проблеми
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▼0.06% |
USDJPY | 157.02 | ▼0.66% |
GBPUSD | 1.22 | ▲0.10% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.07% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 902.10 | ▲0.25% |
S&P 500 | 5 900.90 | ▲0.25% |
Nasdaq 100 | 20 998.70 | ▲0.25% |
DAX 30 | 20 580.00 | ▲0.96% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 748.80 | ▲0.24% |
Ethereum | 3 200.75 | ▼0.73% |
Ripple | 2.76 | ▲3.35% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 76.52 | ▼0.36% |
Петрол - брент | 78.94 | ▼1.66% |
Злато | 2 687.60 | ▲0.46% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.62 | ▼0.26% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 107.47 | ▲0.14% |
Germany Bund 10 Year | 130.67 | ▲0.23% |
UK Long Gilt Future | 90.12 | ▲1.24% |