Снимка: iStock
Nio Inc. е "много уверен" в постигането на целта си за удвояване на продажбите до 250 000 електрически превозни средства тази година, каза главният финансов директор Стивън Фенг, което накара акциите на китайския автомобилен производител да се повишат в Хонконг.
„Много сме уверени, че ще постигнем целта си за продажби през 2023 г.“, каза Фенг в интервю за Bloomberg Television в сряда. Това ще бъде постигнато с нови модели, разширяване на мрежата за зареждане и смяна на батерии на компанията и отключване на технологии за автономно шофиране, каза той.
Акциите на Nio скочиха с цели 8,6% в ранната търговия в Хонконг, повишавайки напредъка си през последните два дни до около 18%.
Постигането на целта за продажби от четвърт милион ще бъде крайъгълен камък за Nio, който достави 122 486 автомобила през 2022 г. Въпреки че това беше с 34% повече от година по-рано, първоначалната цел на компанията беше пропусната, тъй като продажбите бяха възпрепятствани от вече премахнатите ограничения на Covid в Китай.
Сега обаче, компанията е изправена пред засилваща се конкуренция в Китай, където избухна ценова война, тъй като местни производители на електромобили като BYD Co. и големи международни марки като Volkswagen AG и Ford Motor Co. се стремят да увеличат продажбите си.
Намаляването на цените показва, че в страната има твърде много производители на автомобили, каза Фенг. Отстъпката беше предизвикана от Tesla Inc., която първо понижи цените през октомври, а след това намали още по-дълбоко през януари. Китайските производители на автомобили като Nio и Xpeng Inc. последваха примера, както и големи международни марки като Volkswagen AG и Ford Motor Co.
„Очакваме индустрията да премине през дълбока консолидация“, каза Фенг. „Почти консенсус е, че Китай сега има твърде много производители на автомобили, но ние нямаме план да купуваме никого.“
Китайската асоциация на производителите на автомобили в сряда призова производителите на автомобили и местните власти да прекратят ценовата война, заявявайки, че това не е дългосрочно решение и автомобилният пазар трябва да се върне към нормалния ред възможно най-скоро.
По-рано този месец Nio отчете загуба от 5,8 милиарда юана (843 милиона долара) за четвъртото тримесечие, по-голяма от очакваната, тъй като разходите за маркетинг и промоция се покачиха. Автомобилният производител отчете и годишна нетна загуба от 14,4 милиарда юана при приходи от 49,3 милиарда юана. Брутните печалби през четвъртото тримесечие спаднаха до 3,9% от 13,3% през предходните три месеца поради смяна на производствената платформа и прекъсвания на Covid.
Фенг каза, че компанията е „уверена“ за излизане на печалба на ниво група през следващата година. „Силният ръст на приходите заедно със затегнатите разходи са ключът към подобрената рентабилност“, каза той.
Въпреки печалбите от тази седмица, акциите на Nio в Хонконг и САЩ се сринаха с повече от 50% през последните 12 месеца. С почти двойна стойност на Ford Motor Co., когато пазарната й стойност достигна връх от почти 100 милиарда долара в началото на 2021 г., Nio сега се оценява на по-малко от една трета от американската автомобилна компания.
Още по темата:
Най-добрите EV акции, които да притежавате за следващото десетилетие
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 806.10 | ▼0.19% |
Ethereum | 3 480.14 | ▲4.47% |
Ripple | 1.57 | ▲6.90% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |