Снимка: iStock
Toyota Motor Corp заяви, че глобалните продажби са достигнали рекорд за месец февруари, след като се е възстановил от недостига на части, предизвикан от пандемията.
Компанията добави, че световното производство също се е увеличило за втори пореден месец. Toyota продължи да отбелязва, че недостигът на части продължава да бъде проблем.
Японският автомобилен производител Toyota съобщи в четвъртък, 9 февруари 2023 г., че нетната му печалба за третото тримесечие е спаднала с осем процента, но остави прогнозите си за цялата година непроменени.
Най-продаваният автомобилен производител в света, който промени състава си от висши изпълнителни директори наскоро, отчете нетна печалба от 727,9 милиарда йени (5,6 милиарда долара), което е спад от 791,7 милиарда йени година по-рано.
Най-големият автомобилен производител в Япония обаче каза в изявление, че недостигът на части продължава да бъде проблем. По време на пандемията той се справи по-добре от повечето производители на автомобили в управлението на веригите за доставки, но дори и така в крайна сметка намали многократно месечните производствени цели миналата година.
През миналия месец глобалните му продажби скочиха с 10,3% до 773 271 автомобила, водени от невероятния ръст от 53,2% на вътрешните продажби. Това се сравнява с особено слабия февруари миналата година, когато продажбите рязко намаляха поради липса на полупроводници.
Toyota каза, че световното производство на автомобили с марка Toyota е нараснало с 2% до 755 839, малко над целта от 750 000. Увеличението идва след скок от 8,8% през януари.
Вътрешното производство продължи да показва силно възстановяване, покачвайки се с 11,2% през февруари след скок от 30,1% през януари.
Промяна в курса на компанията
Компанията каза в изявление, че „възнамерява да въведе промени в изпълнителната си структура от 1 април 2023 г., както и промени в своя Борд на директорите, влизащи в сила от датата на 119-то редовно общо събрание на акционерите“.
Тойода, внукът на основателя Киичиро Тойода, става новият председател, а Сато новият главен изпълнителен директор, уточнява компанията.
Тойода пое юздите на Toyota през 2009 г. Въпреки че той се смята за главния виновник за това, че позволи на японската група да доминира в световната автомобилна индустрия в продължение на десетилетие, сега изглеждаше нещо като бариера за промяна, тъй като преднината на конкурентите в електрическите превозни средства продължава да расте.
Сега зависи от Сато да пусне Toyota в преследване на Tesla, която току-що обяви рекордни тримесечни резултати. Ако задачата изглежда херкулесова, Сато ще се възползва от резултатите на работна група, създадена миналата година, за да обмисли промяна на стратегията към електрическите превозни средства. Заключенията се очакваха в началото на годината.
Създаването на работната група, според експертите, е признанието на Toyota, че потребителите приемат електрически превозни средства с по-бързи темпове, отколкото се смяташе.
Toyota също така може да е разбрала, че Tesla, например, е видяла повече спестявания в своите фабрики, отколкото тя.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▼0.27% |
USDJPY | 156.29 | ▲0.62% |
GBPUSD | 1.22 | ▼0.53% |
USDCHF | 0.92 | ▲0.47% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.63% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 707.00 | ▲0.80% |
S&P 500 | 6 033.38 | ▲1.00% |
Nasdaq 100 | 21 587.30 | ▲1.68% |
DAX 30 | 21 016.80 | ▲1.20% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 103 887.00 | ▼0.22% |
Ethereum | 3 312.16 | ▼4.67% |
Ripple | 3.17 | ▼3.62% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.36 | ▼0.80% |
Петрол - брент | 79.52 | ▼0.53% |
Злато | 2 702.70 | ▼0.43% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.62 | ▲0.15% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.42 | ▼0.09% |
Germany Bund 10 Year | 131.78 | ▲0.16% |
UK Long Gilt Future | 91.56 | ▲0.27% |