Снимка: iStock
Търговията на дребно е по-трудна от всякога. Успехът изисква мащаб, внимание към детайла и лоялност към марката сред клиентите, които винаги могат да се обърнат към Walmart (WMT), Costco Wholesale (COST) или Amazon (AMZN) за една и съща стока. Тъй като дори големите търговци на дребно се разпадат и индустрията се консолидира около няколко лидери, остават няколко в „златната сред“ между огромния размер и колапса, пише InvestorPlace.
Общото между тях е, че ясно познават клиентите си от и до, знаят как да ги обслужват и постоянно търсят нови начини за това. Тяхното послание е последователно, базирано не на цената, а на възприеманата стойност за избраната от тях ниша.
Това означава, че те могат да доставят постоянна възвръщаемост на инвеститорите във времето. Всички компании в тази галерия имат средно капиталови печалби от над 20% годишно за последните пет години. Всички доминират в своите ниши. Може да изглеждат скъпи от гледна точка на ценови печалби, но се изплащат в дългосрочен план. Някои дори предлагат дивиденти.
Всички тези магазини преминаха през различни неща по време на пандемията, но излязоха по-силни от всякога. Placer.AI, който измерва трафика на търговците на дребно, вижда положителни тенденции за всички тези търговци на дребно и това е достатъчно добро за мен. Те са изброени по реда на техните петгодишни доходи и лидерът може да ви изненада. Ето този списък с най-добрите акции на дребно за закупуване.
Dick’s Sporting (DKS)
Dick’s Sporting Goods се превърна в доминиращия търговец на дребно на спортни стоки, до голяма степен благодарение на стоките за хобита и връзките със спортната индустрия. Компанията е основана през 1948 г. около риболова и започва да придобива други вериги в началото на този век под ръководството на сина на основателя. Компанията е базирана извън Питсбърг, но има права за именуване на футболен стадион в Колорадо.
Нов акцент върху марковото облекло за спортни екипи е отразено в скорошна сделка с NCAA и Warner Brothers Discovery (WBD), което прави Dick’s „официалният партньор за търговия на дребно със спортни стоки на NCAA“.
Dick’s беше подпомогната и от навлизането в електронната търговия, колапса на конкуренти като Sports Authority и Modell’s и регионални вериги като Eastern Mountain и Olympia. Търси растеж от концепция, наречена „Дом на спорта“, поемайки бившите водещи молове с функции като стени за скално катерене и клетки за вата. Анализът на трафика показва добри основания за оптимизъм.
През последните пет години DKS акциите са нараснали с почти 300%. Нейното коледно тримесечие разби очакванията и издаде положителни насоки за фискалната 2024 г. Дори получавате дивидент с почти 1.8%. Въпреки това някои анализатори смятат акциите за изгодни. Това е благодарение на съотношението цена/печалба, което все още е само 12.5 пъти.
Lululemon Athletica (LULU)
Lululemon Athletica доказа, че е заела златната среда за уелнес, като надмина прогнозите за печалбата си за четвъртото тримесечие на 28 март. За тримесечието, приключващо на 29 януари, компанията за спортно развлечение спечели 120 милиона долара, 94 цента на акция, при приходи от 2.77 милиарда долара. Нетният доход беше по-нисък от 2021 г., но имаше причина за това. Приходите бяха с 30% по-високи.
Компанията също така увеличи насоките си за приходите за фискалната 2024 г. Това е, върху което се фокусираха инвеститорите, като изпратиха акциите си нагоре с 16% за една нощ до пазарна капитализация от над 43 милиарда долара. През последните пет години сега е нараснал с близо 300%.
Lululemon е основана във Ванкувър, Канада, през 1998 г. от Чип Уилсън. Преди десетилетие, в резултат на това, което сега изглежда глупав скандал за панталони за йога, които костваха работата на Уилсън, можеше Under Armour (UAA, UA) да купи Lululemon, тогава малък производител на облекло за йога.
Днес LULU може да купи UAA повече от 10 пъти. Lululemon успява със силен фокус върху целевия си пазар и бизнес модел, който максимизира маржовете чрез доставка на производство от Азия и продажба на дребно. Там, където беше Under Armour за жени, сега е Nike (NKE) за жени.
Компанията е по-малко за йога, отколкото за здравословен начин на живот, което й позволява да се разшири в мъжкото облекло и да се разрасне в международен мащаб. Прави грешки. Нейният Mirror, Peloton (PTON) за йога, придобит за 500 милиона долара по време на пандемията през 2020 г., създаде такса от 442 милиона долара срещу печалбите през последното тримесечие, която анализаторите (с няколко изключения) едва забелязаха. Критиците също казват, че е прибягнала до повече отстъпки от нормалното, за да увеличи приходите и да скрие катастрофата с Mirror. Но го скри добре.
Five Below (FIVE)
Въпреки че Five Below се оценява като технологична акция от 2021 г., с 42 пъти по-висока печалба, Five Below продължава да се противопоставя на гравитацията. Акциите са се увеличили с 23% през последната година и 175% през последните пет. Приходите почти са се удвоили само от 2020 г. За последното тримесечие, приключващо през януари, компанията отчете нетен доход от 171 милиона долара, 3.07 долара на акция и нетни продажби от 1.12 милиарда долара.
Five Below е основана във Филаделфия преди 20 години от ръководители на Zany Brainy, звено на FAO Schwarz. Специализира се в продукти, привлекателни за млади жени, повечето от които са на цена от долара 5 и по-малко. Сега има над 1300 магазина, като отваря 200 нови само тази година и смята, че може да има 2500 в САЩ. Повечето са в крайградски търговски центрове и обикновено са с площ от 8000 квадратни фута.
Инфлацията стимулира иновациите с нов магазин, наречен Five Beyond, със стоки на по-високи цени. Това трябва да увеличи продажбите в същия магазин, които са се увеличили само с 13% през последното тримесечие. Нейните насоки за приходи от 723 милиона долара през това тримесечие бяха под прогнозите и понижиха акциите след печалбата.
Ulta Beauty (ULTA)
Ulta Beauty е доминиращата верига за красота в САЩ. Основана е през 1990 г. от изпълнителен директор на аптека и става публична през 2007 г. Сега в нея работят над 37 000 души.
През последните пет години акциите на Ulta са се повишили със 152%. Повечето от печалбите идват от началото на коронавирусната пандемия, като осъществяват контакт лице в лице в Zoom. С отварянето на страната тенденцията се ускори и хората оправиха лицата си, за да се върнат на работа. Пешеходният трафик вече е доста по-напред от нивата от 2019 г.
Повечето магазини на Ulta са в крайградски търговски центрове, предлагащи салони, пунктове за пробване и стоки. Концентрацията е най-голяма по бреговете, но можете да ги намерите и на места като Гардън Сити, Канзас. Магазините канят клиентите да дойдат за един ден и да изградят външния си вид, след което да ги превърнат в редовни онлайн купувачи, за да го поддържат.
За фискалната 2023 г. продажбите на Ulta са нараснали с 18%, а нетният доход е нараснал с 26%. Продажбите надхвърлиха 10 милиарда долара за първи път. Последното й тримесечие беше солиден удар както по отношение на приходите, така и на печалбите, с нетен доход от близо 341 милиона долара, 6.68 долара на акция с пълна намалена стойност и сравними продажби с ръст от 15.6%. Това я направи фаворит сред анализаторите. Текущата пазарна капитализация е 26.3 милиарда долара, около 2.6 пъти продажбите. Главният изпълнителен директор Дейв Кимбъл вижда, че компанията разширява дефиницията за красота в уелнес и грижа за себе си. Ulta създаде и собствен инвестиционен фонд за стартиращи фирми.
Като се има предвид неговия опит, съотношението цена/печалба от 21.6 не е екстремно. Въпреки че мнозина не са склонни да плащат високо за акции, които изпадат в рецесия, е малко вероятно да станат много по-евтини.
Kroger (KR)
Kroger сега е основният конкурент на Walmart в общите хранителни стоки. Докато магазини като Aldi, Trader Joe’s, Lidl и Costco предлагат ограничен избор, Kroger и свързаните с нея вериги изпълват целия списък за пазаруване, често с множество марки. Ако сливането й с Albertson's (ACI) бъде одобрено, тя също ще има националния отпечатък на Walmart и половината от пазарния й дял.
През последните пет години акциите на Kroger се удвоиха, но са доста над рекордния си връх от 61 долара за акция, постигнат миналия април. При сегашната си цена пазарната й капитализация е 35 милиарда долара. През 2022 г. имаше продажби от 148 милиарда долара. Ниската пазарна капитализация се дължи на малките маржове, само 1.5% от приходите го правят чист доход. (Walmart превръща 1.9% от приходите в нетен доход.) Миналата година имаше 4.3 милиарда долара оперативен паричен поток.
Въпреки че Kroger е основната марка магазини на веригата, повечето регионални вериги вече са нейна собственост. Ralphs е на Kroger. Dillons е на Kroger. Marianos и King Soopers, Harris Teeter и Fred Meyer също са на Kroger. Kroger стартира една национална кампания за всички свои магазини, използвайки анимирани герои, наречени „Krojis“.
Децентрализацията има предимства. Може да поддържа заплатите ниски. Съобщава се, че Kroger е „напуснала“ пазара на Raleigh през 2018 г., но всъщност е затворила профсъюзните магазини на Kroger в полза на несъюзния Harris Teeters. Ако Kroger успее да се възползва от националния си отпечатък след завършването на сливането на Albertson, акциите може да се повишат.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.52% |
USDJPY | 154.81 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.44% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.04% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 190.80 | ▲0.52% |
S&P 500 | 5 975.08 | ▲0.18% |
Nasdaq 100 | 20 765.80 | ▼0.06% |
DAX 30 | 19 353.20 | ▲0.64% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 181.40 | ▼0.31% |
Ethereum | 3 312.19 | ▼1.44% |
Ripple | 1.46 | ▲17.14% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.78 | ▲0.96% |
Петрол - брент | 74.18 | ▲0.43% |
Злато | 2 695.80 | ▲1.01% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 548.25 | ▼0.02% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.56 | 0.00% |
Germany Bund 10 Year | 134.41 | ▲0.47% |
UK Long Gilt Future | 94.32 | ▲0.26% |