Снимка: iStock
Доставките на Airbus са намалели с 11% на индустриална база до 127 самолета през първото тримесечие, подчертавайки натиска върху глобалните вериги за доставки и проправяйки пътя за 12-седмичен спринт за стабилизиране на траекторията до средата на годината, казаха източници от индустрията, цитирани от Reuters.
Доставките са намалели с 11% от 142 физически доставки за същия период на миналата година, или с 9% в сравнение с коригираните преди година общо на брой от 140. Миналата година Airbus върна две доставки, за да отрази западните санкции срещу Русия.
Airbus достави 11 широкофюзелажни самолета, включително 5 модела A350 през първото тримесечие на 2023 г., 10 малки самолета A220 и 106 от най-продаваните си самолети от семейството A320neo, казаха още източниците.
Airbus отказа коментар преди пускането им на 11 април, когато конкурентната Boeing (BA) също трябва да докладва за доставките.
След като започна годината с една трета спад на доставките през януари, Airbus намали кумулативния дефицит на годишна база до 11% през март от 16% през предходния месец.
Но надеждите за постигане на доставки от високите нива от 130 през първото тримесечие бяха ударени от продължаващите проблеми в промишлеността и веригата за доставки, които наскоро се разпространиха до първокласни широкофюзелажни кабини, казаха източниците, говорещи при условие за анонимност, съобщава Reuters.
Тримесечният спад беше воден от модела A350 за дълги разстояния, до 5 самолета от некоригираните общо 16 година по-рано.
Краен срок в средата на годината
Доставките задават тона за печалбите и паричните потоци, тъй като авиокомпаниите и лизингодателите плащат по-голямата част от цената при доставката.
Главният изпълнителен директор на Airbus Гийом Фори предприе стъпки за засилване на средносрочните цели за производство и задълбочаване на достъпа до ключов пазар, като обяви нова поточна линия в Китай миналия четвъртък, на 6 април.
Компанията също така засили системата „наблюдателна кула“, насочена към наблюдение на по-ниските нива на веригата за доставки.
Но недостигът през първото тримесечие държи Airbus под натиск да ускори доставките през настоящото тримесечие или поне да си възвърне достатъчно видимост, за да потвърди или преразгледа годишната цел от 720 доставки до средата на годината.
Компанията беше принудена да намали целта си за доставка миналата година, преди в крайна сметка да се откаже от нея, тъй като проблемите с доставките заляха и нейните прогнозите.
Източници твърдят, че Фори, който обяви решението за 2023 г. след миналогодишните понижения, е решен да избегне летенето на сляпо през втората половина, което означава, че представянето на полугодието може да бъде решаващо за целите на доставките и оперативното планиране.
Въпреки това Airbus и Boeing увеличават производството, за да посрещнат нарастващото глобално търсене. Фори заяви в Китай миналия четвъртък, че новата линия ще остави ценен нов капацитет за „скок“.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Евронекст: Плановете на ЕС за търговия с акции рискуват да навредят на малките инвеститори
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 880.10 | ▼0.12% |
Ethereum | 3 487.75 | ▲4.70% |
Ripple | 1.56 | ▲5.94% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |