Снимка: iStock
Тази седмица Toyota започна да приема поръчки за първия си електрически седан в Китай и обяви още два модела, които ще дойдат на местния пазар през следващата година, пише CNBC.
Трите автомобила са част от гамата bZ на японския автомобилен гигант, или „отвъд нулата“ от акумулаторни електрически автомобили. Toyota, най-големият производител на автомобили в света по продадени превозни средства, е сравнително предпазлива компания относно инвестирането в изцяло електрически автомобили.
Електрическият седан bZ3, обявен през октомври, получи 5000 поръчки в неделя след началото на продажбите този ден, според съвместното предприятие на Toyota с китайския държавен автомобилен производител FAW. Доставките трябва да започнат тази година, според официална публикация на акаунт в WeChat.
Батерията на BZ3 идва от BYD, а пробегът с едно зареждане е над 500 километра (310 мили). Цените започват от 169 800 юана (24 643 долара). Това е по-малко от предишната начална цена от 189 800 юана, обявена през декември. За сравнение, седанът Han на BYD започва от 209 800 юана. Цената на Model 3 на Tesla започва от 229 900 юана в Китай.
Цените за пуснатия по-рано електрически bZ4x SUV на Toyota започват от 199 800 юана. Въпреки това колата все още не е продадена в големи количества, докато Rav4 на Toyota беше шестият най-продаван SUV в Китай миналата година, според Китайската асоциация за леки автомобили.
На тазгодишното автомобилно изложение в Шанхай във вторник Toyota проведе глобалния дебют на „bZ Sport Crossover Concept“ и „bZ FlexSpace Concept“. Компанията каза, че и двете коли ще бъдат пуснати в Китай през следващата година.
Концептуалният седан за спортен автомобил bZ е разработен съвместно от Toyota, BYD и китайската държавна FAW. В продължение на години, до края на 2021 г., чуждестранните производители на автомобили в Китай не можеха да притежават пълната собственост върху производството на автомобили и трябваше да работят с местни партньори. Концептуалният SUV bZ “FlexSpace” е плод на сътрудничество между Toyota и държавната GAC.
Toyota все още разработва водорода като източник на енергия. Компанията обяви на автомобилното изложение, че през следващата година първата й фабрика, посветена на водородни горивни системи извън Япония, ще започне производство в Пекин.
Продажбите на задвижвани с батерии и хибридни пътнически автомобили се увеличиха през последните няколко години в Китай, подкрепени от правителствените политики, които искат да стимулират навлизането на тази категория превозни средства с нова енергия.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 580.50 | ▼1.43% |
Ethereum | 3 412.72 | ▲2.45% |
Ripple | 1.48 | ▲0.53% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |