Снимка: iStock
McDonald's (MCD) отчете резултати за първото тримесечие във вторник, които надминаха очакванията, тъй като продажбите бяха стимулирани от по-високите цени и повече клиентски трафик.
Компанията съобщава, че продажбите в ресторантите отворени поне от година, са се увеличили с 12,6% както в САЩ, така и в чужбина, надминавайки прогнозите като цяло, тъй като приходите и печалбата на акция също надминаха прогнозите.
Анализаторите на Уолстрийт очакваха продажбите да се повишат със 7,5% в САЩ и с 8,2% в световен мащаб.
Акциите на McDonald's от началото на годината са нараснали с близо 11% срещу ръст от 7% за S&P 500.
Ето ключовите цифри от отчета на McDonald's за първото тримесечие в сравнение с оценките на Street, според данни на Bloomberg:
Приходи: 5,9 милиарда долара срещу очаквани 5,58 милиарда долара
Коригирана печалба на акция: $2,63 срещу очаквани $2,31
Продажби ръст на годишна база: +12,6% срещу 8,2% очаквани
Продажби в САЩ: +12,6% срещу +7,5% очаквани
Продажби на международни управлявани пазари: +12,6% спрямо +9,3%
Лицензирани пазари за международно развитие: +12,6% спрямо +10,2%
Компанията отчете разходи от 180 милиона долара, или 18 цента на акция, свързани с нейния план за преструктуриране.
„Нашите силни резултати за първото тримесечие показват, че стратегията ни Accelerating the Arches работи, тъй като сравнимите продажби в магазините са нараснали с 12,6% чрез здравословен баланс на стратегически увеличения на цените на менюто и положителен ръст на трафика“, каза изпълнителният директор на McDonald's Крис Кемпчински в съобщение.
В САЩ продажбите бяха увеличени от по-високите цени на менютата и положителния ръст на броя на гостите, каза компанията. Маркетинговите кампании, включващи основни елементи от менюто като Cardi B & Offset Meal, в допълнение към продължаващия ръст на дигиталните продукти и доставката, доведоха до ръст на продажбите с 12,6% през първото тримесечие.
Продажбите в ресторантите на международните пазари на McDonald's също са нараснали с 12,6% през тримесечието.
Този доклад идва и след като McDonald's обяви своята програма за ускоряване на Arches 2.0 през януари, актуализация на стратегията му за растеж.
С това компанията добави второ D към своята M-C-D стратегия (увеличаване на маркетинга, ангажиране с основните продукти на веригата като бургери, пиле и кафе и доставка, шофиране и дигитално). Второто D означава развитие на ресторантите.
В отделен доклад General Motors (GM) отчете силни печалби за първото тримесечие във вторник сутринта, продължавайки силната си серия от тримесечни отчети, докато най-големият производител на автомобили в САЩ се подготвя за голяма година на пускане на електрически превозни средства.
За тримесечието GM отчете приходи от най-висока линия от $40,0 милиарда, надхвърляйки прогнозите за $39,23 милиарда. Коригираната печалба на акция на GM възлиза на 2,21 долара, надвишавайки прогнозите от 1,72 долара, с нетни приходи от 2,4 милиарда долара.
GM също повиши насоките си за цялата 2023 г., като компанията вижда печалба, коригирана с EBIT, от $11,0 милиарда до $13,0 милиарда, в сравнение с предишна перспектива от $10,5 милиарда до $12,5 милиарда. GM вижда коригирания EPS за финансовата година в диапазона от $6,35-$7,35 спрямо предишни прогнози от $6,00-$7,00.
GM също така прогнозира коригиран свободен паричен поток за автомобилите от $5,5 милиарда до $7,5 милиарда, в сравнение с предишната си перспектива от $5,0 милиарда до $7,0 милиарда.
„Първото тримесечие (резултатите) изпревари нашите проекти“, каза финансовият директор на GM Пол Джейкъбсън в интервю за кръгла маса с доклади, когато обсъждаше защо GM повиши насоките си за цялата година.
По-рано този месец компанията разкри, че доставките в САЩ за първото тримесечие са се увеличили с 18% до 603 208 автомобила, като автомобилният производител е увеличил своя пазарен дял в САЩ с приблизително 1,3%, най-големият от всички компании в индустрията, каза GM.
GM също отчете рекордни доставки на електрически превозни средства от 20 670, въпреки че повечето от тях са за Chevrolet Bolt EV и EUV — GM достави само два пикапа Hummer EV и 968 Cadillac LYRIQ EV.
GM актуализира своите планове за внедряване на EV за 2023 г., отбелязвайки, че доставките на Silverado EV трябва да започнат в края на второто тримесечие до приблизително 340 клиенти на автопарка, като производството ще се увеличи през второто тримесечие. GM също каза, че Chevy Blazer EV е на път да пусне на пазара това лято, а Chevy Equinox EV трябва да бъде пуснат на пазара тази есен. GM по-рано каза, че Equinox EV ще започне от около $30 000.
Също така на фронта на EV, GM обяви днес, че той и партньорът Samsung SDI планират да инвестират повече от 3 милиарда долара в завод за батерии, който ще бъде четвъртият завод на GM в САЩ „Клетките, които ще изградим заедно, ще ни помогнат да увеличим капацитета си за EV в Северна Америка доста над 1 милион единици годишно“, каза главният изпълнителен директор на GM Мери Бара в изявление.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.14 | ▼0.03% |
USDJPY | 142.61 | ▲0.23% |
GBPUSD | 1.34 | ▼0.12% |
USDCHF | 0.82 | ▲0.11% |
USDCAD | 1.38 | ▼0.03% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 40 635.50 | ▼0.04% |
S&P 500 | 5 570.38 | ▼0.02% |
Nasdaq 100 | 19 567.60 | ▲0.04% |
DAX 30 | 22 629.10 | ▼0.16% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 933.10 | ▲0.69% |
Ethereum | 1 806.41 | ▲0.42% |
Ripple | 2.25 | ▲0.47% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 59.74 | ▼0.86% |
Петрол - брент | 62.68 | ▼0.52% |
Злато | 3 306.64 | ▼0.31% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 524.12 | ▲3.61% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 112.14 | ▼0.10% |
Germany Bund 10 Year | 131.37 | ▼0.03% |
UK Long Gilt Future | 93.36 | ▲0.34% |