Снимка: iStock
Докато други производители на автомобили се противопоставиха, Ford (F) хвърля заровете за нещо, което може да бъде много рискован залог: да се изправите лице в лице с Tesla (TSLA) и да намали цените.
Драматичните намаления на цените на Tesla на нейните популярни електрически превозни средства Model Y и Model 3 обърнаха все още зараждащия се пазар на електромобили. Въпреки че Tesla достави рекорден брой коли през първото тримесечие, нейните маржове спаднаха, тъй като главният изпълнителен директор Илон Мъск реши да търгува с печалбите за увеличен пазарен дял и да натисне конкурентите.
Конкуренти като GM (GM) и Volvo (VLVLY) решиха да не намаляват цените с техните настоящи и съществуващи EV модели - поне в момента. Форд? В допълнение към намаляването на цените на масово продавания електромобили, Mustang Mach-E, през януари, автомобилният производител удвои с допълнителни намаления на цените, обявени във вторник, точно преди публикуването на печалбите му.
Ford намали стандартната гама на базовия модел Select RWD с $3 000 до $42 995, наред с други големи намаления на цените, включително намаляване на стандартната гама Premium RWD с $4 000 до $46 995.
Намаляването на цените идва, когато Ford се подготвя за предстоящата EV битка – в същото време, докато прехвърля бизнеса си от печеливши превозни средства, задвижвани с газ, към несигурно EV бъдеще.
В своя отчет за приходите за първото тримесечие, публикуван във вторник вечерта (след съобщението на компанията, че се „преосновава“, което означава, че сега ще разкрие оперативните си резултати в традиционните си бензинови, електрически и търговски звена), Ford разкри, че нейното подразделение Model EV е загубило $722 милиона на база EBIT през тримесечието.
И това беше преди вчерашното намаление на цените.
„До 2025 г. сега очакваме да има 45 EV модела, които да се предлагат в САЩ в сегмента на малките и средни комунални услуги. Това ще бъде много наситен пазар на двуредови електромобили“, каза изпълнителният директор на Ford Джим Фарли по време на разговора за печалбите снощи. „На този фон, за да осигурим печеливш растеж, знаем, че трябва да имаме свежо, завладяващо предложение с правилната структура на разходите, нещо, което продължаваме да подобряваме с Mustang Mach-E. Също така установихме, че клиентите са много лоялни към пълните EV задвижвания, след като влязат, но не са лоялни към марката при първата си покупка.“
Убедителните предложения с правилната цена - и осигуряването на лоялност към марката - са ключът към успеха на Ford, според Фарли. И компанията е готова да плати големи първоначални разходи за това.
Ford прогнозира, по време на разговора за печалбите, че тази стратегия ще доведе до печалба. Той повтори, че електромобилите от първо поколение ще се доближат до статута на рентабилност (което означава, че фиксираните разходи са покрити, но не е реализирана печалба) до края на тази година и EBIT рентабилността до края на 2024 г. Сегментът на Ford Model e е насочен към 8% EBIT марж до края на 2026 г.
Реакцията на Уолстрийт на последните прогнози на Ford за тримесечието и перспективите беше смесена.
Анализаторът на Wells Fargo Колин Лангън написа в бележка до клиентите, че Ford повтаря насоките си за печалба, със средна точка от 10,0 милиарда долара EBIT, всъщност представлява стъпка надолу спрямо темпото си през първото тримесечие от миналата година и би достигнала печалба от около 500 милиона долара. Лангън прогнозира около 2,2 милиарда долара печалба преди лихви и данъци на тримесечие за останалата част от годината, което предполага „темпо на излизане от ~$8,8 милиарда за годината и виждаме повече недостатъци от ценообразуването и по-високите разходи за труд на UAW.“ Лангън има оценка за поднормено тегло на акциите.
От друга страна, Джон Мърфи от BofA Securities беше впечатлен от тримесечието и повтори своята оценка Купува за акциите. Мърфи каза, че резултатите са по-добри от прогнозите, водени от „благоприятната комбинация при Ford Blue (модел, задвижван с бензин) и благоприятното ценообразуване при Ford Pro“, като числата на Ford Model идват по-добре от прогнозите на банката. Въпреки че Мърфи отбеляза, че Ford повтори своята перспектива за печалбата за цялата година, това предполага известен натиск в края на тази година поради „макро несигурността и облекчаването на ценообразуването“.
Ford повтаря, но не увеличава, перспективите си и това може да натежи върху акциите след резултатите за печалбата, отчасти защото конкурентът GM през април повиши перспективите си за печалба.
Независимо от това, Ford продължава по пътя си към трансформиране на своя бизнес – и хвърля заровете за намаляване на цените, докато води битката си с Tesla за доминиране на EV. Разтърсването на Ford Mustang Mach-E срещу Tesla Model Y (в момента започва от $47 240 в базовата комплектация AWD) ще бъде сблъсъкът, който трябва да гледате. Популярността на неговия традиционен бизнес с газови двигатели може в крайна сметка да му помогне да стигне до Tesla, докато войните за цените на електромобилите продължават.
Мърфи от BofA каза: „Ford агресивно препозиционира своя бизнес модел, като използва комбинираната сила на бизнеса си Ford Blue и Ford Pro, за да финансира своя по-бързо развиващ се бизнес Model заедно с жизненоважна свързана технология.“
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 029.60 | ▼0.98% |
Ethereum | 3 417.47 | ▲2.59% |
Ripple | 1.48 | ▲0.47% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |