Снимка: iStock
Германският гигант Volkswagen отчете спад в печалбата си за първото тримесечие, заявявайки, че по-слабите продажби в Китай потвърждават необходимостта автомобилният производител да намали изоставането от своите конкуренти на бързо развиващия се пазар на електрически превозни средства в страната, пише CNBC.
Volkswagen обяви, че оперативната печалба е спаднала с 31% до 5,7 милиарда евро (6,3 милиарда долара) през първите три месеца на 2023 г., което е спад от 8,3 милиарда евро през същия период на миналата година.
Най-големият производител на автомобили в Европа заяви, че оперативната печалба преди ефектите от оценката от стоковото хеджиране обаче се е увеличила с 35% до 7,1 милиарда евро.
Приходите от продажби за първото тримесечие са нараснали с 22% до 76 милиарда евро, съобщиха от Volkswagen, главно благодарение на възстановяването на обемите на продажбите в Европа и Северна Америка.
„Наистина имахме наистина окуражаващ старт през 2023 г., като приходите и основната оперативна печалба се подобриха значително. Както си спомняте, когато публикувахме целите си за 2023 г., те бяха доста амбициозни, получихме тази обратна връзка, но въз основа на това много солидно първо тримесечие и въз основа на натрупани поръчки от 1,8 милиона автомобила в Европа, ние сме напълно уверени, че ще успеем постигане на всички наши финансови цели за 2023 г.“, каза главният финансов директор на Volkswagen Арно Антлиц.
Volkswagen каза, че доставките в Китай са се понижили с 14,5% през първите три месеца на 2023 г., но остава уверен, че продажбите ще се възстановят през остатъка от годината, цитирайки разширена гама модели и специфична за Китай технология.
Попитан за спадащите продажби през първото тримесечие в Китай, Volkswagen Антлиц отговори: „Имахме бавен старт в Китай.“ Той добави, че е важно да се прави разлика между китайския пазар на двигатели с вътрешно горене, където Volkswagen отдавна е лидер, и пазара на акумулаторни електрически превозни средства (BEV) в страната, където иска да настигне съперници, включително китайския EV гигант BYD.
„Току-що се върнах от Шанхай, прекарах там три дни, разглеждайки автомобилите на състезателите, разговаряйки с екипите на място и е очевидно, че трябва да ускорим, особено от страна на BEV. Уверен съм, че ще играем важна роля в Китай и в бъдеще“, каза Антлиц.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 894.30 | ▼0.10% |
Ethereum | 3 480.01 | ▲4.47% |
Ripple | 1.57 | ▲6.45% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |