Снимка: iStock
Създаването на ниша на който и да е пазар не е лесно, но е особено трудно в една утвърдена индустрия. Имаше време, когато само нишови клиентски сегменти или ранни възприемащи технологии купуваха електрически превозни средства (EV), но скоро производителите на EV въвеждаха модели от нисък клас, които бяха достъпни за по-широка аудитория. Продажбите на електрически превозни средства скочиха рязко през 2021 г., надминавайки всички очаквания. 2022 г. беше различна история, индустрията пострада поради проблеми с веригата за доставки, но отново набира скорост. Има много възможности за растеж на пазарната ниша на електрическите превозни средства и можем да видим, че индустрията прави стабилни стъпки през втората половина на годината.
Автомобилната индустрия се препозиционира за прехода си към електромобили и някои от най-големите играчи в сектора правят впечатляващи ходове със своите по-малко известни модели. Тези пазарни лидери в EV нишите, много от които вече имат крепост в традиционната автомобилна индустрия, си проправят път през сектора на електрическите превозни средства. Нека да разгледаме трима от лидерите на пазарната ниша на електромобилите, които доминират на пазара.
Ferrari (RACE)
Мнозина обичаха Ferrari още преди да обяви плановете си да навлезе на пазара на електромобили. Няма нищо, което да не харесате в тази компания. Известна е с производството на някои от най-великите коли в света и стана публична преди няколко години. Ferrari вече е солиден бизнес и търсенето винаги изпреварва предлагането. Това е част от стила на живот от висок клас и въпреки нестабилния пазар през 2022 г. компанията постави нов рекорд по продажби. RACE акциите са нараснали с 36% от началото на годината. Въпреки това, не е твърде късно да се включите, защото това се очаква да е един от лидерите на пазарната ниша на EV, който тепърва ще се движи нагоре.
Компанията отчете звездни печалби през първото тримесечие и силното търсене избута списъка на чакащите за нови автомобили до 2025 г. Компанията възприема напълно електрически, както и хибридни модели спортни автомобили с планове те да съставляват 40% от общите й продажби до края на това десетилетие. Освен това компанията планира да пусне 15 нови модела до 2026 г.
Бъдещето на Ferrari изглежда светло, което е причината да попадне в днешния списък. Очаква се печалбата да нарасне с кумулативен годишен темп на растеж от 9% до 2030 г. Ferrari ще навлезе в EV сектора през 2025 г. и това е моментът, когато се очаква да покаже ускорен растеж. Компанията вече управлява автомобилната индустрия с двигатели с вътрешно горене и много скоро може да бъде лидер в електромобилите. RACE са едни от победителите в пазарната ниша за електромобили и ще продължи да се представя добре независимо от икономическата ситуация.
Ford (F)
На Ford не й беше лесно, въпреки че е добре известен автомобилен производител и е постигнла силен напредък в индустрията на EV. Това е солидна марка с много лоялни клиенти. Компанията произвежда пикап от серията F, който е най-продаваният автомобил в Съединените щати. Ford отчете тримесечни резултати, където отдели бизнеса с електромобили от останалата част от компанията. Докато компанията като цяло отчете тримесечен нетен доход от 1,8 милиарда долара, нейното EV подразделение показа загуба от 722 милиона долара. F акциите се търгуват доста под своя 52-седмичен връх от 16 долара. Акциите няма да се възстановят в скоро време и инвеститорите ще имат нужда от много търпение, за да ги видят скок.
Ford се стреми да увеличи производството на електромобили до 600 000 до края на тази година. Въпреки че това може да изглежда като амбициозна цел, ако компанията успее да я постигне, ще видим спад на загубите. Компанията е настроена да се възползва от Закона за намаляване на инфлацията и може да помогне на компанията и нейните партньори за батерии да натрупат около 7 милиарда долара данъчни кредити.
Ford планира да разшири глобалното си присъствие и ще използва китайските операции като експортен център за производство на достъпни електромобили и търговски превозни средства за Мексико, Австралия и Южна Америка. Компанията е продала 69 595 камиона от серията F през април, в сравнение с 51 517 преди година. Дори ако компанията продължава да вижда нарастваща конкуренция, тя може да разчита на своя пикап от серията F, за да продължи да генерира приходи.
Въпреки че F акциите може да не достигнат толкова високо, колкото конкуренти им, те са едни от най-добрите акции на пазарната ниша за EV, защото имат потенциала да растат с времето.
BYD (BYDDY)
BYD е китайски производител на електрически автомобили, който усеща присъствието си в индустрията. Компанията вече е доставил повече коли от Tesla (TSLA) и продължава да отчита рекордни количества доставки. Това показва, че има нарастващо търсене на нейните автомобили и търсенето не се ограничава само до Китай. BYD е един от най-добрите пазарни лидери за електромобили днес.
Подкрепена от Уорън Бъфет, няма спиране на растежа на BYD, тъй като оперира на най-големия автомобилен пазар в света. Докато много производители на електромобили се фокусират върху намирането на опора в Китай, BYD забелязва нарастване на броя на продадените превозни средства извън Китай. Компанията все още е в етап на растеж и има потенциала да продължи да отчита рекордни количества доставки.
Компанията видя, че продажбите на електромобили с плъгин достигнаха 209 467 единици, което е ръст от 82% спрямо предходната година за техните електромобили с пълна батерия и ръст от 199% за техните плъгин хибридни модели. Вече определяна като следващата Tesla, BYD скоро ще отвори производствено звено във Виетнам, което ще помогне за увеличаване на продажбите.
За първото тримесечие компанията отчете печалба от 597 милиона долара, което е ръст от 400% на годишна база. Компанията е в много силна позиция. Тя има ценово предимство пред Tesla и миналия месец те представиха два нови електромобила. BYDDY акциите са нараснали с 18% от началото на годината. Акциите са показали над 300% ръст през последните пет години.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Дебютният SUV на Fisker със забавяне на доставките поради софтуерни проблеми
3 обещаващи космически акции, които да закупите, преди да скочат
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.04% |
USDJPY | 157.15 | ▼0.02% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.01% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.04% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 319.50 | ▼0.02% |
S&P 500 | 6 033.88 | ▼0.04% |
Nasdaq 100 | 21 737.00 | ▼0.01% |
DAX 30 | 20 077.30 | ▲0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 109.80 | ▼0.65% |
Ethereum | 3 389.53 | ▼0.81% |
Ripple | 2.24 | ▼0.96% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.49 | ▲0.06% |
Петрол - брент | 72.57 | ▼0.14% |
Злато | 2 616.97 | ▲0.06% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.38 | ▼0.48% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.58 | ▲0.03% |
Germany Bund 10 Year | 133.68 | ▼0.27% |
UK Long Gilt Future | 92.50 | ▼0.49% |