Снимка: iStock
Американската комапния Amazon.com предлага на клиентите в САЩ $10, за да вземат покупката си, вместо да я доставят до домашен адрес, тъй като гигантът за електронна търговия се присъединява към други търговци на дребно в надпреварата за намаляване разходите за доставка до дома и връщане на фона на слабо потребителско търсене.
Amazon каза, че промоцията не е мярка за намаляване на разходите и че се отнася за клиенти, които никога не са използвали Amazon Pickup или не са използвали тази услуга през последните 12 месеца.
„Предлагаме на клиентите различни начини да получат пакетите си, включително опции за доставка и вземане. Промоцията Amazon Pickup за $10 не е нова“, се казва в изявление на компанията. Amazon не каза от колко време се използват тази или подобни промоции за вземане.
През последните няколко дни Amazon изпрати имейл до неразкрит брой свои купувачи, предлагайки им $10, за да вземат поръчка от $25 или повече от фирмени пунктове за вземане на места като Whole Foods, Amazon Fresh или Kohl's stores.
Увеличаването на използването на местата за вземане на Amazon би помогнало на компанията да заобиколи скъпоструващите пакети за доставка до жилище и е „огромна възможност за Amazon да намали цената на доставката“, според консултанта Дейн Макиуба.
Това също така помага на потребителите да се обучат да връщат стоки директно на компанията, каза той.
Amazon отделно започна да начислява на някои клиенти такса от $1, ако върнат пакети чрез магазин на United Parcel Service (UPS.N), когато има място за вземане/връщане на Amazon по-близо до адреса им за доставка, промяна, съобщена за първи път от новинарския сайт The Information.
Транспортните компании UPS и FedEx (FDX.N) насърчават клиентите да използват така наречените точки за достъп, особено в селските райони, където доставката до отдалечени адреси може да бъде непосилна.
Amazon работи години наред, за да обучи потребителите да очакват бързи доставки и връщания без такси. Докато компанията затяга колана си след период на експлозивен растеж, тя предприе многобройни стъпки за намаляване на разходите, свързани с доставката в цялата компания.
В края на миналата година Amazon повиши цената на годишния си абонамент за Prime, който включва безплатна доставка, с $20 до $139. Тя също така повиши минималните прагове за поръчки за безплатна доставка на хранителни стоки, насърчи клиентите да доставят всичките си пакети в определен ден от седмицата и разшири по-бързата доставка на колети в същия ден с такса за поръчки под $25.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.69% |
USDJPY | 156.42 | ▼0.76% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.63% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.63% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.16% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 313.00 | ▲1.27% |
S&P 500 | 5 998.12 | ▲1.08% |
Nasdaq 100 | 21 556.90 | ▲0.86% |
DAX 30 | 20 051.90 | ▼0.49% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 384.00 | ▼1.90% |
Ethereum | 3 285.10 | ▼1.56% |
Ripple | 2.21 | ▼1.15% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.56 | ▲0.53% |
Петрол - брент | 72.62 | ▲0.50% |
Злато | 2 623.56 | ▲1.19% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 533.12 | ▲0.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.98 | ▲0.26% |
Germany Bund 10 Year | 134.04 | ▲0.09% |
UK Long Gilt Future | 92.95 | ▲0.79% |