Снимка: iStock
Акциите на китайския производител на електрически превозни средства Li Auto Inc. се повишиха повече от два пъти спрямо миналогодишното дъно и се очакват още печалби, въпреки че забавящата се икономика и ценовата война пречат на неговите конкуренти, пише "Блумбърг".
Базираният в Пекин автомобилен производител неочаквано отчете печалби за последните две тримесечия, като произведе редовна гама от нови модели и запази разходите. Анализаторите остават оптимистични: Citigroup Inc. прогнозира, че акциите на компанията ще се повишат с още 88% до края на годината, докато Morgan Stanley повиши ценовата си прогноза с повече от 40% този месец.
Li Auto изпревари конкурентите си, като представи нов модел на всяко тримесечие от средата на миналата година, много по-бързо темпо от конкуренти като XPeng Inc. и Nio Inc. Обновената продуктова гама помогна за скока на приходите с 96% през последното тримесечие, докато доставките скочиха до рекордните 52 584.
„Приемът на поръчки е много по-силен, отколкото пазарът очакваше, благодарение отчасти на интензивното пускане на модели“, каза Джоана Чен, анализатор в "Блумбърг" в Хонконг. „Обемът на продажбите на Li Auto ще продължи да побеждава XPeng и Nio тази година, тъй като последните все още са във фаза на смяна на продукта.“
Акциите на Li Auto, регистрирани в Хонг Конг, затвориха на ниво от 112 HK$ във вторник, като се повишиха от миналогодишното дъно от 53,55 HK$, определено на 31 октомври. 109% ръст за акциите на Li Auto за периода контрастират с 23% ръст на Xpeng и 19% загуба за Nio.
Ценовата война се разгаря в китайската EV индустрия, тъй като разходите за батерии спадат от върховете от миналата година. Tesla Inc. и BYD Co. обявиха планове за намаляване на цените на превозните средства, ефективно свивайки маржовете на индустрията, въпреки че анализаторите виждат Li Auto в идеална позиция да устои на засилващата се конкуренция.
"Ценовите войни са главно в сегмента на масовия пазар около продажна цена от 100 000 юана (14 140 долара) до 150 000 юана, но Li Auto продава автомобили далеч над този диапазон“, каза Винсент Сън, анализатор в Morningstar Asia Ltd. Сингапур. „Ако погледнете отвсякъде, всъщност няма твърде много модели за избор сред премиум SUV със среден до голям размер.“
За разлика от конкурентите си, Li Auto се фокусира върху проектирането и производството на електрически автомобили с удължен пробег, превозни средства, които използват бензинови двигатели, за да увеличат възможното разстояние за техните електрически двигатели. Освен това се очаква компанията да представи първия си чисто електрически автомобил по-късно тази година, за да допълни съществуващата гама от хибридни автомобили.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 743.10 | ▼1.26% |
Ethereum | 3 410.16 | ▲2.37% |
Ripple | 1.48 | ▲0.79% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |