Снимка: iStock
Китайският производител на електрически автомобили Nio, заяви в понеделник, че ще намали цените за всичките си модели и ще прекрати безплатните услуги за смяна на батерии за нови купувачи, тъй като китайският производител на електрически превозни средства е изправен пред нарастващ натиск заради загубите на печалби и слабите си продажби.
Nio ще намали цените с 30 000 юана (4 200 долара) за всички модели, включително своите обновени спортни автомобили ES6 и ES8 от 12 юни, според изявление на компанията. Това се равнява на отстъпки, вариращи от 6% до 9% за автомобили Nio.
Компанията също така вече няма да предоставя безплатни услуги за смяна на батерии на купувачи, които правят депозити в понеделник и след това, се казва в съобщението.
Повече от 40 автомобилни марки, работещи в Китай, включително BYD и Volkswagen, се присъединиха към ценовата война, започната от Tesla тази година в битка за пазарен дял, тъй като търсенето на автомобили спада, като вълните се разпространяват в по-широката автомобилна индустрия на страната.
„Корекциите бяха обсъждани вътрешно от доста време и ние взехме съвети и предложения от някои потребители“, каза главният изпълнителен директор на Nio Уилям Ли в приложението за социални медии на компанията, имайки предвид намаленията на цените и новата политика за смяна на батерии.
„Това е най-добрият момент да го публикуваме... но не можем да направим всички щастливи“, каза той.
Nio е предлагал услугите за размяна безплатно поне четири пъти всеки месец на съществуващи собственици. Той е сред само шепата производители на електромобили, които залагат на смяната на батерии като основна опция за захранване на електрическите автомобили, докато главният съперник Tesla отхвърли смяната на батерии като „изпълнена с проблеми и неподходяща за широкомащабна употреба“.
Nio каза през февруари, че ще ускори разширяването на своята мрежа за смяна на батерии с план за изграждане на 1000 станции за смяна в Китай тази година, за да доведе общия брой на такива места до 2300 до края на годината.
Инвестициите на губещата компания в станции за смяна на батерии обаче бяха поставени под съмнение от инвеститорите, че забавят нейната рентабилност. Нетната загуба достигна 4,7 милиарда юана през първото тримесечие, в сравнение с 1,8 милиарда юана през същия период на миналата година.
Продажбите на Nio спаднаха през април и май, тъй като ценовата война в Китай се засили и общото търсене отслабна. Със своите чисто електрически автомобили на цена над 300 000 юана Nio достави 43 854 автомобила през първите пет месеца на годината.
За сравнение, продажбите на Tesla в Китай са повече от пет пъти по-високи от тези на Nio за същия период, докато BYD е продал 923 343 автомобила, благодарение на предложенията си както на чисто електрически, така и на плъгин хибриди за по-малко от 300 000 юана.
Акциите на Nio в Хонконг поскъпнаха с близо 5% в понеделник. Акциите се сринаха с близо 20% досега тази година.
Още по темата:
Три EV акции, с които да електрифицирате дългосрочната си възвръщаемост
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 518.20 | ▼1.49% |
Ethereum | 3 409.70 | ▲2.36% |
Ripple | 1.47 | ▼0.19% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |