Снимка: iStock
Китайският производител на електрически автомобили Nio, заяви в понеделник, че ще намали цените за всичките си модели и ще прекрати безплатните услуги за смяна на батерии за нови купувачи, тъй като китайският производител на електрически превозни средства е изправен пред нарастващ натиск заради загубите на печалби и слабите си продажби.
Nio ще намали цените с 30 000 юана (4 200 долара) за всички модели, включително своите обновени спортни автомобили ES6 и ES8 от 12 юни, според изявление на компанията. Това се равнява на отстъпки, вариращи от 6% до 9% за автомобили Nio.
Компанията също така вече няма да предоставя безплатни услуги за смяна на батерии на купувачи, които правят депозити в понеделник и след това, се казва в съобщението.
Повече от 40 автомобилни марки, работещи в Китай, включително BYD и Volkswagen, се присъединиха към ценовата война, започната от Tesla тази година в битка за пазарен дял, тъй като търсенето на автомобили спада, като вълните се разпространяват в по-широката автомобилна индустрия на страната.
„Корекциите бяха обсъждани вътрешно от доста време и ние взехме съвети и предложения от някои потребители“, каза главният изпълнителен директор на Nio Уилям Ли в приложението за социални медии на компанията, имайки предвид намаленията на цените и новата политика за смяна на батерии.
„Това е най-добрият момент да го публикуваме... но не можем да направим всички щастливи“, каза той.
Nio е предлагал услугите за размяна безплатно поне четири пъти всеки месец на съществуващи собственици. Той е сред само шепата производители на електромобили, които залагат на смяната на батерии като основна опция за захранване на електрическите автомобили, докато главният съперник Tesla отхвърли смяната на батерии като „изпълнена с проблеми и неподходяща за широкомащабна употреба“.
Nio каза през февруари, че ще ускори разширяването на своята мрежа за смяна на батерии с план за изграждане на 1000 станции за смяна в Китай тази година, за да доведе общия брой на такива места до 2300 до края на годината.
Инвестициите на губещата компания в станции за смяна на батерии обаче бяха поставени под съмнение от инвеститорите, че забавят нейната рентабилност. Нетната загуба достигна 4,7 милиарда юана през първото тримесечие, в сравнение с 1,8 милиарда юана през същия период на миналата година.
Продажбите на Nio спаднаха през април и май, тъй като ценовата война в Китай се засили и общото търсене отслабна. Със своите чисто електрически автомобили на цена над 300 000 юана Nio достави 43 854 автомобила през първите пет месеца на годината.
За сравнение, продажбите на Tesla в Китай са повече от пет пъти по-високи от тези на Nio за същия период, докато BYD е продал 923 343 автомобила, благодарение на предложенията си както на чисто електрически, така и на плъгин хибриди за по-малко от 300 000 юана.
Акциите на Nio в Хонконг поскъпнаха с близо 5% в понеделник. Акциите се сринаха с близо 20% досега тази година.
Още по темата:
Три EV акции, с които да електрифицирате дългосрочната си възвръщаемост
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.04% |
USDJPY | 157.86 | ▲0.06% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.33% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.35% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 315.50 | ▼0.90% |
S&P 500 | 6 016.66 | ▼1.29% |
Nasdaq 100 | 21 643.10 | ▼1.64% |
DAX 30 | 20 114.00 | ▲0.19% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 207.90 | ▼1.54% |
Ethereum | 3 342.69 | ▲0.34% |
Ripple | 2.17 | ▲0.64% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.58 | ▲1.31% |
Петрол - брент | 73.78 | ▲1.25% |
Злато | 2 618.50 | ▼0.54% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.08 | ▲1.14% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.48 | ▼0.15% |
Germany Bund 10 Year | 132.89 | ▼0.59% |
UK Long Gilt Future | 91.70 | ▼0.46% |