Снимка: iStock
Батериите играят решаваща роля в бъдещето на електрическите превозни средства (EV). Анализаторите и ръководителите на индустрията единодушно са съгласни, че основната пречка, възпрепятстваща широкото приемане на EV, е технологията на батериите. По-конкретно, ограниченият пробег и дългите времена за зареждане възпират потенциалните купувачи. Следователно акциите на батерии за пенсиониране се очертаха като жизнеспособни инвестиционни опции, пише InvestorPlace.
Освен това батериите представляват най-скъпият отделен компонент в електрическите превозни средства. Намаляването на цените на батериите би намалило значително общата цена на електромобилите, поставяйки ги на по-конкурентно ниво с традиционните превозни средства, задвижвани с бензин.
Понастоящем електрическите превозни средства могат да имат два пъти по-висока цена от сравним автомобил, задвижван с газ. Поради тези фактори, почти всеки производител на автомобили и стартиращ EV е ангажиран в надпревара за разработване на усъвършенствани батерии, които се справят с настоящите ограничения и тласкат технологията по-нататък в масовия поток. Открийте как да се пенсионирате богати с фокус върху запасите от батерии.
Tesla (TSLA)
Tesla не само e лидер в производството и продажбите на електрически превозни средства, но и глобален лидер, когато става въпрос за производство на батерии, които захранват нейните електромобили.
Компанията току-що отпразнува производството на своята 10-милионна батерия в завода си в Остин, Тексас. Този крайъгълен камък предизвиква завист в автомобилния свят и е една от основните причини, поради които Tesla успя да остане начело в надпреварата за електрически превозни средства. Това я прави една от акциите на батерии за пенсиониране, които трябва да се вземат предвид.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск многократно е казвал, че разработването на батерии, които предлагат по-дълъг пробег и по-кратко време за зареждане, е от ключово значение за масовото приемане на електрически превозни средства. Той също така каза, че създаването на по-евтини батерии е от съществено значение за намаляване на цената на електромобилите и превръщането им в по-приятни за потребителите. За тази цел Tesla току-що обяви планове за разработване на по-евтини батерии на основата на желязо за своите полутежки електрически камиони, което може да доведе до намалени цени на повече превозни средства на Tesla в бъдеще.
Quantumscape (QS)
Акциите на Quantumscape имаха тежка година през 2022 г., като цената на акциите почти падна на територията на пени акциите. Въпреки това нещата се оправят за компанията, която разработва твърдотелни литиеви батерии за електрически автомобили, които много анализатори виждат като Светия Граал за бъдещето на автомобилната индустрия.
Досега през 2023 г. акциите на QS са се повишили с 41%. Докато голяма част от миналогодишния спад беше заличен, акциите остават с 16% по-ниски от тези, на които се търгуваха преди 12 месеца, и са около половината от 52-седмичния си връх. Това означава, че това е страхотен запас от батерии за пенсиониране, който да добавите към портфолиото си.
Акциите на QS се възстановяват благодарение на нарастващата увереност, че компанията и нейната технология за батерии за електрически превозни средства се движат в правилната посока. Quantumscape наскоро получи голям тласък на доверието, когато японският автомобилен гигант Toyota (NYSE:TM) заяви, че планира да използва твърдотелни батерии за захранване на моделите си електрически превозни средства. Quantumscape, който смята германската автомобилна фабрика Volkswagen (ETR:VOW3) за инвеститори, изпрати първия си прототип през декември 2022 г.
General Motors (GM)
Американският автомобилен гигант General Motors (NYSE:GM) наскоро обяви, че си партнира със Samsung за изграждането на чисто нов завод на стойност 3 милиарда долара в Индиана, който ще заработи през 2026 г. и ще произвежда батерии, които компанията да използва в своите електрически превозни средства. Това е само последният от поредицата заводи за батерии, които GM работи, за да пусне онлайн, за да задвижи своите EV амбиции. Автомобилният производител от Детройт вече има пет завода за батерии в Индиана и строи други в Охайо, Мичиган и Тенеси.
Заводите за батерии са част от всеобхватния стремеж на General Motors половината от шестте милиона превозни средства, които продава годишно, да бъдат напълно електрически до 2030 г. Ако всичко върви по план, GM казва, че продажбите на електрически автомобили трябва да му помогнат да удвои годишните си приходи до $280 милиарда до началото на следващото десетилетие. Батериите са от съществено значение за плановете на изпълнителния директор на General Motors Мери Бара да позиционира компанията като сила, която да съперничи на пазарния лидер Tesla в областта на електрическите превозни средства.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Абу Даби придоби дял от 7% в Nio
3 акции с малка капитализация, които не можете да пренебрегнете сега
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.07% |
USDJPY | 157.89 | ▲0.10% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.45% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.43% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 343.80 | ▼0.84% |
S&P 500 | 6 026.20 | ▼1.13% |
Nasdaq 100 | 21 698.10 | ▼1.39% |
DAX 30 | 20 109.50 | ▲0.17% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 228.50 | ▲0.07% |
Ethereum | 3 333.46 | ▲0.15% |
Ripple | 2.16 | ▲0.90% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.24 | ▲0.80% |
Петрол - брент | 73.42 | ▲0.75% |
Злато | 2 622.01 | ▼0.39% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.08 | ▲1.14% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.38 | ▼0.24% |
Germany Bund 10 Year | 132.81 | ▼0.66% |
UK Long Gilt Future | 91.70 | ▼0.46% |