Снимка: iStock
Китайският „убиец на Tesla“ се препъва, докато войната за цените на електромобилите взема жертви. NIO е сред китайските стартиращи компании, които изгарят повече пари, за да се конкурират на най-големия пазар на електрически превозни средства в света
Стартиращата компания за електрически автомобили NIO се съпротивляваше на намаляването на цените до по-рано този месец, когато намали цените на стикерите за всички модели, налични в Китай, с $4200.
Стартъп за електрически автомобили NIO загуби 5,49% от нивото си в петък. Червеният сочещ надолу триъгълник беше наречен „убиецът на Tesla“ в Китай, когато през 2017 г. представи спортен автомобил, който предлага елегантен дизайн, панел с голям екран и функции за гласово управление – всичко това на половината от цената на Model X.
Един от най-хвалените стартъпи за електромобили в Китай, NIO сега е символ на предизвикателствата, пред които са изправени много автомобилни производители на фона на ожесточена ценова война на най-големия пазар на електрически превозни средства в света. Продажбите му спаднаха през последните месеци, което накара производителя на автомобили да намали цените, да намали инвестициите и да се ангажира да изразходва повече пари.
Главният изпълнителен директор Уилям Ли каза този месец, че листнатият на Нюйоркската фондова борса NIO трябва да управлява разумно ликвидните рискове, тъй като слабите продажби през последните две тримесечия натежаха върху оперативния му паричен поток.
Подкрепено от правителството предприятие в Абу Даби ще инвестира около 740 милиона долара в NIO, съобщи компанията миналата седмица. Ли каза, че очаква продажбите да започнат да се възстановяват през юни, тъй като наскоро пусна обновен SUV.
NIO намаляваше цените по-бавно от другите производители на автомобили и последните му действия показват колко дълбоко конкуренцията вреди на печалбите на автомобилните производители, както и вълнува веригите за доставки.
Някои стартиращи фирми бяха отстранени или убити, след като изгориха пари на претъпкания пазар в Китай, където експлозивният растеж на продажбите на електромобили се забави тази година на фона на слабото потребление и края на националните субсидии за купувачите.
Задлъжнялата WM Motor по-рано тази година спря по-голямата част от производството си, уволни служители и затвори магазини, след като остана без пари. Компанията е подкрепена от Tencent Holdings и HongShan, която преди беше Sequoia Capital China. Letin Auto, известна със своя електрически хечбек за $4000, подаде молба за банкрут през май, след като не успя да получи нови средства.
XPeng, друга популярна стартираща компания за електромобили в Китай, регистрирана в САЩ, отчете спад в продажбите от септември, въпреки че предлага повече от 10% отстъпки за няколко модела превозни средства от януари и пуска нов модел с по-усъвършенствани възможности за самостоятелно управление. XPeng е доставил почти 40% по-малко автомобили досега тази година, отколкото през същия период на миналата година.
Компанията не разполага с много време, за да се обърне, тъй като нетните ѝ пари намаляват, докато съперниците настигат технологията ѝ, според изследователска бележка на анализатори от CMB International, която понижи рейтинга на акциите на компанията през май.
Някога любимци на инвеститорите, търсещи следващата Tesla, компаниите за електромобили в световен мащаб се борят с по-строга ликвидност, оперативни проблеми и засилена конкуренция. Американските компании, включително Rivian Automotive и Lucid Group, са сред тези, които са изправени пред по-трудни времена, тъй като техните парични резерви намаляват.
Ръстът на продажбите на електрически и хибридни превозни средства в Китай се понижи през последните тримесечия от трицифрените проценти, които обикновено се наблюдават през 2021 г. и по-голямата част от 2022 г. Продажбите са нараснали с 41% през първите пет месеца на тази година в сравнение с година по-рано, според Китайската Асоциация на леките автомобили.
„Не всеки може да оцелее на пазара“, каза Джоел Инг, автомобилен анализатор в Nomura. Стартиращите компании са по-уязвими от старите производители на автомобили, които обикновено имат бизнеса с двигатели с вътрешно горене като дойни крави, добави той.
Пекин финализира пакет от мерки за стимулиране, за да съживи закъсалата икономика и потребление на страната, съобщи The Wall Street Journal. Министерството на финансите на Китай миналата седмица удължи освобождаването от данъци за покупки на електромобили и хибриди до края на 2025 г.
Още по темата:
Nio понижава цените на всичките си електромобили с 4 200 долара
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.18% |
USDJPY | 149.62 | ▼1.06% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.34% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.26% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.10% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 053.10 | ▲0.25% |
S&P 500 | 6 051.41 | ▲0.36% |
Nasdaq 100 | 20 990.90 | ▲0.50% |
DAX 30 | 19 691.00 | ▲1.11% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 453.00 | ▲1.86% |
Ethereum | 3 581.43 | ▲0.04% |
Ripple | 1.73 | ▲12.21% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.14 | ▼1.02% |
Петрол - брент | 72.03 | ▼0.89% |
Злато | 2 651.08 | ▲0.50% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.78 | ▲0.46% |
Germany Bund 10 Year | 136.52 | ▲0.39% |
UK Long Gilt Future | 95.94 | ▲0.31% |