Снимка: iStock
Облачните изчисления са повече от просто използване на нечий друг компютър. Възможността големите екипи да си сътрудничат, създават и публикуват заедно безпроблемно преобърна работните процеси на бизнеса по начин, който малко технологии са правили досега. Нито една съвременна голяма компания не може дори да съществува без облачни възможности, а най-големите компании купуват все повече облачно пространство за все по-големи идеи, пише InvestorPlace. По-долу са трите най-добри акции за облачни изчисления за закупуване.
През последното десетилетие „облачните царе“ доминираха пазара. Те донесоха със себе си базиран на облак корпоративен софтуер за всеки повод. Сега обаче по-малки, по-пъргави облачни компании пробиват със специално подбрани облаци, които да отговарят на нуждите на техните клиенти. Може да се окаже, че най-добрите облачни акции с висок потенциал сега са малките, за които не се говори толкова много. Ако ги игнорирате, може да пропуснете най-големите печалби.
Няколко недооценени облачни компании сега създават облаци, които са насочени към един пазар или сектор. Тези продукти се стремят да изместят облаците на облачните царе и могат значително да фрагментират пазара на облаци, тъй като заемат пазарен дял.
Важно е да се признае, че не всеки облак е еднакъв и единият или другият може да предложи ясно предимство, което ще натежи много при вземането на решения от клиентите. Все още има нарастващо търсене на облачни услуги, съобразени с нуждите на клиента, вместо универсален подход. Така че, следете тези облачни акции с голям потенциал нагоре.
Oracle (ORCL)
Oracle все още е малък играч на облачния пазар, но има място за растеж. Като основен доставчик на облачни услуги за корпоративни клиенти, Oracle не бива да се отхвърля сред по-големите си конкуренти. Като облачна акция, тя има висок потенциал и все още може да се окаже по-пъргава в дългосрочен план.
Близо две трети от приходите на Oracle идват от облачни услуги, което показва нарастващото им значение за компанията. За клиенти от ЕС Oracle наскоро представи EU Sovereign Cloud. Този облак ще бъде разположен в центрове за данни в ЕС и ще бъде обслужван от жители на ЕС. Данните дори ще бъдат изолирани от облаци извън ЕС. Oracle се надява да гарантира, че неговият суверенен облак може да спазва всички регулации на ЕС за данни и да вземе пазарен дял от своите конкуренти, които ги парадират. Тъй като някои от неговите конкуренти наскоро се сблъскаха със законите на ЕС, това може да се окаже много добър залог.
Последният годишен отчет на Oracle показва нарастване на приходите с 18% и 22% на база постоянна валута до 50 милиарда долара. Нетният доход се е увеличил с близо 27% до 8,5 милиарда долара.
Приходите от облак на Oracle нарастват с впечатляващи темпове, с около 50% през фискалната 2023 г., и фокусът на компанията върху пазара на ЕС може да стимулира допълнителен растеж. Държавите искат да контролират данните на своите граждани и са готови да използват закони и разпоредби, за да го направят. Облачните компании, които могат да спазват тези закони, като същевременно осигуряват висока възвръщаемост, ще имат огромен потенциал за растеж в бъдеще. И това прави Oracle една от най-добрите акции за облачни изчисления за закупуване.
Salesforce (CRM)
Salesforce е мощна компания в индустрията за облачни изчисления, предлагаща цялостно решение за бизнеса, за да управляват ефективно своите операции. Неговият изчерпателен пакет от базирани на облак услуги захранва взаимоотношенията с клиентите, управлението на процеси и всичко между тях.
Борсовият тикер CRM означава управление на взаимоотношенията с клиентите и не е само за показ. CRM платформата на Salesforce е в основата на неговия бизнес модел. Нейният облак позволява на бизнеса да проследява всеки аспект от своите операции, от покупки и управление на инвентара до изпълнение на поръчки, обработка на плащания и удовлетвореност на клиентите. Централизирането на тези функции в един облак е ключът към успеха на Salesforce.
Salesforce също върви напред с ново предложение, наречено AI Cloud. Той ще използва машинно обучение и предсказуем анализ, за да предостави прозрения и да автоматизира задачите. Ако ИИ приложенията наистина са следващата еволюция в технологиите, AI Cloud на Salesforce може да бъде огромен хит.
Годишният отчет на Salesforce за фискалната 2023 г. показва ръст на приходите, но не и на печалбите. Приходите се увеличиха с 18% и 22% на база постоянна валута до 31,4 милиарда долара, докато нетният доход намаля от 1,4 милиарда долара до 208 милиона долара. Salesforce се нуждае от по-печеливш начин да печели пари и AI Cloud може да бъде отговорът.
Salesforce е една от по-старите компании за центрове за данни и облачни приложения в бизнеса. С повече от две десетилетия в бизнеса със софтуер като услуга (SaaS), тя има повече опит от почти всяка SaaS компания там. Но не почива на миналите си победи. Вместо това се движи напред към авангардни облачни услуги.
Adobe (ADBE)
Adobe се намира в пресечната точка на технологията и креативността. Нейният пакет от облачни продукти остава златен стандарт за творци във всяка индустрия. А Creative Cloud на Adobe осигурява безпроблемно изживяване, като интегрира всички свои основни софтуерни приложения в една екосистема. По този начин Adobe тихомълком си създаде име като една от най-добрите облачни акции с висок потенциал.
Облакът на Adobe позволява на потребителите да проектират, редактират и споделят. Това беше божи дар за големите арт екипи и революционизира начина, по който се правят творчески проекти. Не само това, Adobe разширява границите в технологията на изкуството (или „арт-технология). Тя добави генериращ ИИ, наречен Firefly, към Adobe Photoshop. Между облака и изкуствения интелект, Adobe е може би най-доминиращата творческа компания, която можете да купите.
Ключът към финансовата сила на Adobe е нейният модел на приходи. Около 90% от приходите идват от софтуерни услуги, базирани на абонамент. Това дава на Adobe предвидими, повтарящи се приходи. И тези приходи растат.
За Q1 Adobe отчете 9% годишно увеличение на приходите до 4,7 милиарда долара. Нетният доход беше приблизително равен спрямо предходната година от 1,2 милиарда долара, но Adobe увеличи разходите за научноизследователска и развойна дейност с 18% до 827 милиона долара. Ако тези разходи за научноизследователска и развойна дейност могат да доведат до повече нови предложения като Firefly, Adobe ще продължи да доминира в артистичния облак за години напред.
Изводът е, че Adobe е основният източник на софтуер за всички художествени проекти на корпоративно ниво. И това го прави облачна акция с голям потенциал нагоре.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Анализатор: Акциите на Apple могат да поскъпнат с още 30%
Нова мания при китайските технологични компании свързана с AI
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.17% |
USDJPY | 154.83 | ▲0.44% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.13% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.10% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.10% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 046.90 | ▲0.19% |
S&P 500 | 5 974.62 | ▲0.17% |
Nasdaq 100 | 20 818.80 | ▲0.21% |
DAX 30 | 19 275.50 | ▲0.23% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 99 460.60 | ▲1.00% |
Ethereum | 3 382.40 | ▲0.66% |
Ripple | 1.39 | ▲11.46% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.40 | ▲0.41% |
Петрол - брент | 74.04 | ▲0.24% |
Злато | 2 694.38 | ▲0.95% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 547.12 | ▼0.25% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.56 | ▲0.01% |
Germany Bund 10 Year | 133.78 | 0.00% |
UK Long Gilt Future | 94.10 | ▲0.36% |