Снимка: iStock
Пет години със сигурност е достатъчно време за нововъзникващите компании да преминат от надпреварата за господство до господство, като едни от най-добрите лидери в индустрията. Всъщност компаниите, изброени по-долу, биха могли да доминират в съответната си ниша в рамките на този петгодишен период от време. Според InvestorPlace, преминаването от позиция на силен конкурент към пазарен шампион трябва да дойде с повишаване на цените.
Volkswagen (VWAGY)
Volkswagen не получава същото количество внимание, което Tesla (TSLA), General Motors (GM) или Ford (F). Поне не още. В момента Tesla доминира в електрическото пространство на САЩ, следвана от General Motors и Ford. Въпреки това, Volkswagen скоро може да надмине Tesla, особено с обема на продажбите на електрически автомобили с батерии. Само този катализатор прави извънборсовите акции на Volkswagen доста интригуващи за инвеститорите. Инвеститорите може да не обърнат много внимание на VWAGY, но това може да се промени с глобалната популярност на Volkswagen и ангажимента към EV технологията.
Dollar General (DG)
Dollar General падна от скалата, когато публикува по-слаба от очакваната перспектива за годината и пропуснати печалби за тримесечието. Пазарните участници се натрупаха и Dollar General вече не беше златното момче от инфлационната ера, в което се превърна. Изведнъж беше в немилост. Кризата обаче скоро щеше да се превърне във възможност за акциите. Всъщност забелязах това след понижаване на рейтинга на DG акциите. Въпросът е, че Dollar General се очерта като доминираща сила в търговията на дребно с отстъпки.
Dollar General има някъде между 19 000 до 20 000 магазина и рутинно бие цените на своите конкуренти с 20% или повече. Потребителите, които се интересуват от цената пред опита, ще продължат да посещават и купуват ограничената селекция от продукти. По-слабите възстановявания на данъци засегнаха търговеца на дребно напоследък, но всеобхватните тенденции, включително ценово съзнателните потребители, остават. Това означава, че Dollar General трябва да стане един от водещите лидери в индустрията.
Kroger (KR)
Kroger вече е доминираща сила в индустрията за хранителни стоки. Тя остава на път да стане още по-голям, тъй като планира да се слее с Albertsons (ACI). Докато това сливане беше посрещнато с опозиция поради опасения от загуба на работни места, увеличение на цените и потенциално затваряне на магазини, видяхме регулаторен контрол на федерално ниво. В резултат на това Kroger и Albertsons се съгласиха да продадат 250 до 300 магазина, за да отговорят на антитръстовите опасения. Понастоящем сделката остава на път да продължи, но може да доведе до продажба на до 650 магазина. Сделката остава в режим на изчакване, но е все по-вероятно да премине проверка в средносрочен план, превръщайки Kroger в доминиращата сила в пространството.
MercadoLibre (MELI)
Не е честно да се каже, че акциите на MercadoLibre ще доминират в индустрията след 5 години, защото вече са там. Тя изгради доминираща позиция в латиноамериканската електронна търговия, която изглежда непоколебима в този момент. Почти всеки сигнал сочи, че MELI ще стане още по-силен през следващите години.
MercadoLibre често се нарича Амазонка на Латинска Америка. И двамата доминират в електронната търговия в своите географски райони, така че маркерът е подходящ до известна степен. Amazon обаче е дълбоко вкоренена в облачните изчисления с Amazon Web Services (AWS). Фокусът на MercadoLibre извън дигиталната търговия е справяне с тесните места във финтех, които измъчват Латинска Америка с онлайн плащанията на Mercado Pago.
MercadoLibre също се разраства. Компанията обяви плановете си да наеме 13 000 допълнителни работници преди няколко месеца. Приходите са се увеличили с 58,4% през последното тримесечие. Това я прави фирма с хиперрастеж. Обемът на плащанията нарасна с повече от 96%, повтаряйки идеята, че финтех е неразделна част от бъдещето на компанията.
Google (GOOG,GOOGL)
Подобно на MercadoLibre, Google вече е доминиращ. Всъщност тя е доминираща в няколко бизнеса, но най-интересното е търсенето. Много малко вероятно е някой конкурент да измести Google в тази сфера в скоро време.
Нека помислим кой би могъл да победи Google в собствената й игра. Наскоро Microsoft получи малко внимание в това отношение, тъй като изпревари Google, пускайки AI по-рано. Интегрирането на OpenAI в търсачката Bing на Microsoft беше реализирано с цел да се спечели пазарен дял в търсенето. Тук нямам конкретни, точни цифри, но изглежда не е проработило. Изглежда, че пазарният дял на Google в търсенето се е увеличил само между 2022 и 2023 г. В най-добрия случай нищо не се е променило.
Бившите служители на Google не можаха да го направят, тъй като Neeva.com наскоро затвори бизнеса си, който имаше за цел да узурпира господството в търсенето. Neeva се сблъска с непреодолими трудности при убеждаването на потребителите да сменят. Ние не търсим в интернет X, вместо това го търсим в Google. Трудно е да си представим как това ще се промени.
BYD (BYDDF)
BYD е другият конкурент, борещ се за бъдеща доминация на EV в битка с Tesla и VW. Ясно е, че има шанс да стане лидер през следващите 5 години с местния пазар в Китай, който е възприел електромобилите с бързи темпове и има силен апетит за продължаващ растеж.
Въпреки това Tesla все още печели в момента. Компанията продаде близо 423 000 електромобила през първото тримесечие, докато BYD успя да продаде приблизително 265 000 електромобила. Това, което е особено обещаващо въпреки цялостната разлика, е траекторията на растеж на BYD. Продажбите й са се увеличили с 85% на годишна база, докато растежът на Tesla изостава с 36%.
Оказва се трудно да се прецени точно кой производител ще пробие дори в рамките на една година. VW трябваше да се насочи скоро. Това не се е случило….все още. Може и никога да не се случи, но въпросът е, че Tesla, VW и BYD се борят за глобално господство на пазара на електромобили.
ON Semiconductor (ON)
ON Semiconductor е в разгара на метеоритен възход, който трябва само да продължи. През последните 30 месеца пазарната капитализация на автомобилния и промишлен производител на чипове се е утроила. Този невероятен растеж означава, че Onsemi сега е сред 100-те най-големи фирми, регистрирани на Nasdaq.
През този период приходите са нараснали три пъти по-бързо от приходите. Фирмата работи добре. Във всеки случай ON Semiconductor има шанс да се възползва от нововъзникващата възможност за автомобилни чипове с изкуствен интелект и възможностите за чипове в индустриалния сектор.
Компанията обслужва множество развиващи се пазари, обхващащи електрификация на превозни средства, устойчиви енергийни мрежи, IoT, 5G и облачна инфраструктура, за да назовем само няколко. Това, че Onsemi се разрасна толкова бързо през последните 2 години, трябва да сигнализира на инвеститорите за неговия продължаващ потенциал. Чиповете са неразделна част от цифровизацията на всичко и тази цифровизация няма да се забави. Това означава, че ON Semiconductor може да продължи да изгражда доминираща позиция напред.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Най-добрите и най-лошите акции от S&P 500 за първите шест месеца
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.17% |
USDJPY | 149.07 | ▼0.29% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.21% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.14% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.10% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 810.10 | ▼0.17% |
S&P 500 | 6 058.38 | ▼0.09% |
Nasdaq 100 | 21 229.30 | ▲0.07% |
DAX 30 | 20 040.50 | ▲0.39% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 020.70 | ▼0.88% |
Ethereum | 3 552.60 | ▼2.54% |
Ripple | 2.50 | ▼8.19% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.12 | ▲2.94% |
Петрол - брент | 73.80 | ▲2.61% |
Злато | 2 643.14 | ▲0.05% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 547.62 | ▲0.17% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.93 | ▼0.02% |
Germany Bund 10 Year | 136.86 | ▼0.18% |
UK Long Gilt Future | 96.04 | ▼0.08% |