Снимка: iStock
Тайландската Siam Motors си партнира с Nissan Motors през 1962 г. с фабрика, която пускаше по четири коли на ден, което доведе до печеливши, продължили десетилетия отношения с японски компании, които я превърнаха от дилър на автомобили в автомобилен пионер, пише "Ройтерс".
Но тайландската семейна група, която увеличи годишните си приходи до 7 милиарда долара на гърба на този успех, сега търси възможности другаде.
"Siam Motors преговаря с няколко китайски автомобилни производители за потенциални партньорства, особено за електрически превозни средства от висок клас. Електромобилите ще бъдат добър джоб на растеж. Има пазар, който расте за това и ние искаме да уловим растежа", каза вицепрезидентът Себастиен Дюпюи, като се позовава на дискусии, за които досега не е съобщавано.
Позицията на Siam Motors отразява бърза промяна в Тайланд, където китайски инвестиции на стойност 1,44 милиарда долара от 2020 г. насам - включително от BYD и Great Wall Motor - отвориха нов фронт на пазар, който японските производители на автомобили исторически доминираха.
По петите на кризата с продажбите в Китай, японските производители на автомобили сега са изправени пред битка за друг ключов азиатски пазар поради бавния подход към електромобилите, според регистрационни данни, представители на индустрията и анализатори.
Китайската вълна вече започва да прекроява автомобилната индустрия на Тайланд, тъй като производителите на електромобили от Китай привличат своите доставчици, а местните тайландски фирми - включително тези с дългогодишни връзки с японски компании, като Siam Motors - търсят нови партньорства.
Тайланд е най-големият производител и износител на автомобили в Югоизточна Азия и вторият по големина пазар за продажби след Индонезия. Японските производители на автомобили са толкова доминиращи, че в продължение на десетилетия го третираха почти като продължение на вътрешния си пазар.
Но Китай изпревари Япония като най-големия чуждестранен инвеститор в Тайланд миналата година, подсилен от инвестицията на BYD в нов завод, който трябва да стартира през 2024 г., на фона на съгласуваните усилия на тайландските власти да привлекат китайски производители на електромобили.
Преходът в Тайланд предлага тест за други икономики, тъй като китайските производители на автомобили увеличават износа и изграждат задгранични производствени центрове, отчасти в отговор на хиперконкурентния вътрешен пазар за електрически автомобили.
В Европа, например, където политиките за подкрепа на местното производство на електромобили все още се оформят, китайските производители на автомобили също правят голям тласък на пазар, където електромобилите вече представляват почти една пета от общите продажби.
Жителят на Банкок Пасит Чантароджоуонг кара Toyota Corolla десетилетие и половина, преди тази година да премине към Ora Good Cat на Great Wall. „Никога повече няма да се върна към кола с двигател с вътрешно горене“, каза 55-годишният учител, който също така работи на непълно работно време към услуги за превози.
От близо 850 000 нови коли, регистрирани в Тайланд миналата година, само около 1% са били електромобили, според правителствени данни. Но между януари и април тази година този дял е нараснал до над 6%.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 956.60 | ▼1.05% |
Ethereum | 3 431.67 | ▲3.02% |
Ripple | 1.49 | ▲1.64% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |