Снимка: iStock
Сътрудникът на Bloomberg Opinion Летисия Миранда наскоро обсъди как балонът на маратонките се е спукал и Nike (NKE) ще бъде силно засегната от това катаклизмично събитие. Това не е добра новина, ако обмисляте да инвестирате в акции на обувки като NKE.
Миранда заявява, че Nike е бил основен бенефициент на щедростта на потребителите, предоставена под формата на пари за стимулиране на пандемията. Сега, когато го няма и повишенията на лихвените проценти удрят джоба на хората, получаването на най-новия чифт Air Jordan не е толкова важно, пише InvestorPlace. Подобно на всеки бизнес, Nike изпитва известна слабост в своя бизнес модел и маратонките са лесен разход за намаляване с нарастването на лихвените проценти.
Хората ще държат портфейлите си затворени, докато нещо не излезе на улицата, което е неустоимо. Въпреки че потребителите могат да устоят на изкушението си да харчат в тази среда на по-високи лихвени проценти, винаги ще има марки, които са изключения от правилото.
В дългосрочен план не можете да броите Nike. Има обаче акции от обувки, които смазват пазара. Ето трите, които може да разгледате като алтернативи.
Lululemon (LULU)
Въпреки че Lululemon е нараснала с 36% през изминалата година, почти два пъти спрямо S&P 500, почти изглежда като провал за една от водещите марки в търговията на дребно. Въпреки това, тя значително надмина Nike, така че акционерите могат да празнуват тази победа.
Всъщност през последното десетилетие тя е надминал Nike пет пъти и индекса с повече от 3 пъти.
ДНК на Lululemon е свързана изцяло с качество, комфорт и стил. През ноември 2022 г. Lululemon получи наградата за стартиране на годината на Footwear News.
„Чувстваме се като дълго време, когато жените ще получат обувка, създадена за нас“, каза Колийн Куигли, лекоатлетка и посланик на Lululemon. „Като марка, която отдавна стимулира иновациите, приобщаването и достъпността, за мен е особено подходящо и лично много вълнуващо, че Lululemon навлиза в обувките с дамски маратонки“, Footwear News съобщава коментарите на Quigley.
Инвеститорите продължават да подценяват най-голямата история на успеха на канадското облекло. Със своя страхотен старт на линията си обувки, скоро може да се превърне и в най-голямата успешна история на обувките в Канада.
Deckers Brands (DECK)
Акциите на Deckers Brands са се увеличили повече от два пъти през последната година, което се дължи до голяма степен на марката маратонки Hoka. Това е голяма причина компанията да промени името си от Deckers Outdoor. Компанията се превърна в производител на обувки с два милиарда долара марки и расте. Нейната актуализирана марка отразява, че е много повече от UGG.
„Deckers може да изглеждат сензация за една нощ, но бяха необходими почти четири десетилетия, за да стигнат до мястото, където са днес, което е на върха на успеха на обувките. Постепенната промяна е в основата на нейния бизнес. Например към края на второто тримесечие имаше 30 отворени магазина за търговия на дребно в САЩ и другаде. Междувременно Crocs има 397 отворени магазина или павилиона по целия свят, 10 пъти повече от Deckers“, пише InvestorPlace през октомври 2011 г.
По това време акциите й се търгуваха за по-малко от 100 долара. Тя е генерирала 1,38 милиарда долара годишни продажби и оперативна печалба от 284,84 милиона долара. Днес цената на акциите й е над $530, а приходите й за 2022 г. са $3,63 милиарда, с оперативна печалба от $652,75 милиона. Това е комбиниран годишен ръст от 9,2% за приходите и 7,8% за оперативните приходи.
Това може да изглежда малко. Голяма част от растежа обаче дойде през последните три години.
През 2011 г. Hoka дори не беше част от компанията. Тя придоби бизнеса в края на 2012 г. за приблизително 8,8 милиона долара. По това време марката имаше приблизително 3 милиона долара продажби. През 2023 г. те са били 1,41 милиарда долара.
Трети милиарден бранд почти сигурно би изпратил цената на акциите си до четирицифрено ниво.
Skechers (SKX)
През годините Skechers имаше своите възходи и падения. Нейното дългосрочно представяне за акционерите обаче е неоспоримо. Инвестиция от $10 000 в SKX през 2008 г. струва $81 265. Това е с $33 030 по-добре от SPDR S&P 500 ETF Trust (SPY).
Разликата купува много Nike.
Разглеждайки резултатите за първото тримесечие на 2023 г., нейният бизнес директно към потребителите се справя много добре с ръст на приходите от 24,5%, до $707,3 милиона, с марж на брутната печалба от 66,0%. Това е със 100 базисни точки повече от преди година. Нейните DTC продажби представляват 35,3% от общия й бизнес, което е ръст от 410 базисни пункта спрямо първото тримесечие на 2022 г. Тя би трябвало да представлява половината от бизнеса след около година, ако поддържа това темпо.
Търгувайки при 1,07 пъти продажбите – NKE е 3,30 пъти продажбите – вие получавате растеж на разумна цена.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Инвестирайте като легенда: 3 акции, които Питър Линч би купил през 2023 г.
Трейдър залага с опции за 40 милиона долара, че ралито при Meta ще продължи
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 670.00 | ▼1.34% |
Ethereum | 3 400.80 | ▲2.09% |
Ripple | 1.44 | ▼2.38% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |