Снимка: iStock
General Motors Co. направи обратен завой за Chevy Bolt, обещавайки да върне сравнително достъпното електрическо превозно средство, което „уби“ преди няколко месеца. Това може да говори повече за дългосрочните маркетингови цели на GM за EV, отколкото за печалбите тук и сега.
Бъдещият Bolt ще бъде изграден върху по-нова EV платформа, която е шаблонът, който компанията се надява да използва за всичките си бъдещи електрически автомобили и която някои от нейните по-скъпи EV модели вече използват. GM пази други подробности за новия Bolt в тайна.
Главният изпълнителен директор Мери Бара каза, че поради споделянето на тази платформа GM се надява да пусне новия Bolt на пазара по-бързо, отколкото чисто нов EV, но тя не сподели времева линия.
Говорител на GM каза наскоро, че компанията „все още не предоставя подробности за времето“, но очаква да предостави актуализация тази година.
Старият Bolt, чието производство приключва тази година, стартира с моделната година 2017. Превозното средство се продава за около 30 000 долара, което отдавна се счита за най-добрата цена за електромобил.
GM също така планира да запази своя електрически SUV Chevy Equinox от 2024 г. на около 30 000 долара. Междувременно Tesla Inc. работи върху все още неразкрито превозно средство на стойност $30 000, което ще бъде изградено на платформа от следващо поколение.
Автомобилите като цяло станаха по-скъпи, тъй като станаха по-заредени с функции за забавление и безопасност. Много автомобилни производители са изхвърлили по-евтините компактни и субкомпактни седани от своите модели поради изключително тънките маржове на тези превозни средства – нещо, което е още по-вярно за електромобилите.
„Когато създавате електромобил под $30 000, е трудно да го направите печеливш“, каза Сам Фиорани, вицепрезидент на глобалното прогнозиране на превозни средства в AutoForecast Solutions, в интервю за MarketWatch.
„Но вие трябва да привлечете нови купувачи, а GM трябва да има продукт под $30 000, за да бъде уместен с тези купувачи и да ги задържи. Целта на превозното средство не е непременно да се правят пари, а да се спечелят клиенти“, каза той.
Фиорани каза, че очаква новият Bolt да се появи в дилърите най-рано през 2025 г. GM представя набор от нови електромобили през следващата година, включително ключови превозни средства като електрически SUV Chevy Blazer и електрически пикап Silverado.
„Те имат пълни ръце“, каза Фиорани. „Ако това е просто редизайн на сегашния модел с по-модерни батерии, те могат да го пуснат доста бързо“, но все пак ще отнеме време за преоборудване на фабриките и подреждане на доставчици.
Фиорани каза, че GM е на прав път, като запазва Bolt, особено с по-евтиния модел Tesla по петите. „Tesla е слонът в стаята на пазара на електромобили“, каза той. „Трябва да се насочите към където и да отиват.“
Преосмислянето на Bolt, за да бъде по-конкурентоспособен и запазването на името са добри ходове от GM, каза Фиорани. „Добра стратегия за GM е да използват това, което имат, и да го подобрят.“
Краят на линията за стария Bolt подчерта колко трудно е да се създаде по-евтин EV, който също да е печеливш.
„Липсата на наистина достъпни опции за EV вероятно е една от причините GM да иска да задържи Bolt наоколо“, каза Брайън Мууди, изпълнителен редактор на Autotrader.
Тъй като използва новата EV платформа на GM, „бих очаквал Bolt да се доближи до печеливш“, каза Муди. „За известно време Bolt беше единственият електрически автомобил на GM. Това е скъпо."
Той добави: „Не мисля, че GM гледат на Bolt за създаване на рекордни печалби. Камионите и SUV-овете с високи цени ще продължат да бъдат центърът за печалба за компанията за известно време.“
Бъдещата конкуренция „винаги е повод за безпокойство“, но Bolt, по силата на това, че е ранен достъпен EV, си спечели репутация и продължава да има добър имидж сред потребителите, каза той.
Има място за Bolt да нарасне по размер – оригиналният модел беше „доста малък“, каза Мууди – и цена, но колата трябва да остане в диапазона от $35 000, за да има смисъл.
„Също така бих очаквал новият Bolt да придобие повече усещане за „мини SUV“, тъй като SUV-овете са вид превозно средство, което купувачите от Северна Америка са доказали, че искат, без значение как се задвижва“, каза Муди.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.03% |
USDJPY | 150.13 | ▼0.72% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.01% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.14% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.04% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 982.00 | ▲0.07% |
S&P 500 | 6 033.22 | ▲0.06% |
Nasdaq 100 | 20 900.40 | ▲0.05% |
DAX 30 | 19 453.00 | ▼0.12% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 484.10 | ▲0.85% |
Ethereum | 3 577.77 | ▼0.07% |
Ripple | 1.63 | ▲5.74% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.54 | ▼0.44% |
Петрол - брент | 72.32 | ▼0.50% |
Злато | 2 660.30 | ▲0.82% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.94 | ▲0.25% |
Germany Bund 10 Year | 136.25 | ▲0.20% |
UK Long Gilt Future | 96.02 | ▲0.40% |