Снимка: iStock
Tesla получи специална заповед от федералните регулатори за автомобилна безопасност, изискваща от компанията да предостави обширни данни за своите системи за подпомагане на водача и за наблюдение на водача, както и някога секретна конфигурация за тях, известна като „режим Elon“, пише CNBC.
Обикновено, когато шофьор на Tesla използва системите за подпомагане на водача на компанията - които се предлагат на пазара като опции за автопилот, пълно самостоятелно управление или FSD Beta - визуален символ мига на сензорния екран на автомобила, за да подкани водача да задейства волана. Ако водачът остави волана без надзор твърде дълго, ситуацията ескалира до бипкане.
Ако водачът все още не поеме волана в този момент, автомобилът може да деактивира използването на своите разширени функции за подпомагане на водача за остатъка от шофирането или по-дълго.
Както CNBC съобщи по-рано, с активирана конфигурация „Elon mode“, Tesla може да позволи на водача да използва автопилота, FSD или FSD Beta системите на компанията без така нареченото „nag“.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата изпрати писмо и специална поръчка до Tesla на 26 юли, търсейки подробности за използването на това, което очевидно включва тази специална конфигурация, включително колко коли и шофьори Tesla е разрешила да я използват. Файлът беше добавен към уебсайта на агенцията във вторник.
В писмото и специалната заповед действащият главен съветник на агенцията Джон Доналдсън пише:
„NHTSA е загрижена за въздействието върху безопасността на последните промени в системата за наблюдение на водача на Tesla. Тази загриженост се основава на наличната информация, която предполага, че е възможно собствениците на превозни средства да променят конфигурациите за наблюдение на водача на автопилота, за да позволят на водача да управлява автомобила в автопилот за продължителни периоди, без автопилотът да подкани водача да приложи въртящ момент към волана."
На Tesla беше даден краен срок до 25 август, за да предостави цялата информация, поискана от агенцията, и отговори навреме, но те поискаха и отговорът им беше поверителен от NHTSA. Компанията не отговори веднага на искането на CNBC за коментар.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 640.20 | ▼0.36% |
Ethereum | 3 463.78 | ▲3.98% |
Ripple | 1.56 | ▲6.04% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |