Снимка: iStock
Къде ще отидат всички батерии на електрическите превозни средства (EV), когато умрат? За щастие, повечето няма да се окажат на депа. Вместо това, според CAR и Driver, те често се изпращат на фирми, които разбиват батериите в различните им материали. Това включва например проводници, пластмаси и верига. Клетките също са смазани, за да разделят използваните метали. Това включва например литий и никел.
Като се има предвид, че светът може да види близо 300 милиона EV по пътищата до 2030 г., в крайна сметка милиони батерии ще се нуждаят от рециклиране, отбелязва Investorplace. Само това би могло да създаде значителни възможности за тези седем акции за рециклиране на батерии.
Li-Cycle Holdings (Licy)
Li-Cycle Holdings е една от най-добрите литиево-йонни батерии (LIB) рециклиращи в Северна Америка. Той също така просто обяви началото на първата си основна линия за обработка в Германия, като втори ред се очаква по -късно тази година.
Според компанията „Всяка основна линия има капацитет да обработва до 10 000 тона литиево-йонни батерии годишно. С планиран допълнителни 10 000 тона спомагателен капацитет, се очаква съоръжението да има общ капацитет от 30 000 тона годишно, което прави Германия да говори най-големия говори в текущото портфолио на Li-Cycle и едно от най-големите съоръжения на континента на континента“.
В допълнение, Министерството на енергетиката на САЩ (DOE) обяви условен ангажимент към Li-Cycle за заем от 375 милиона долара на компанията. Всичко това в опит да помогне за финансирането на изграждането на своето съоръжение за възстановяване на ресурси LIB в Северна Америка, както е отбелязано от Energy.gov.
Umicore (UMICY)
Umicore има съоръжения за рециклиране на батерии в САЩ, Китай, Белгия и Германия.
Той осигурява катализатори за бензинови и дизелови приложения, покритие и филмови материали и услуги за рециклиране, които предоставят излагане на разрастващата се възможност за EV. В допълнение, вярвам, че е разумно да очакваме Umicore да инвестира сериозно в своите операции за рециклиране, движещи се напред.
Инвестицията на батерията може да измине дълъг път към подобряване на намаляващите маржове във фирмата. Очаквам Umicore да се облегне на възможността за батерията, като се има предвид растежа от този бизнес и плоската плоска като цяло.
RecycLiCo Battery Materials (AMYZF)
RecycLiCo Battery Materials се опитват да се утвърдят като играч в сектора за рециклиране на батерията. Компанията преди е била известна като American Manganese и променена посока в края на миналата година. Материалите за батерии Recyclico споделят търговията за 0,25 долара. Те са явно рискови.
Компанията възнамерява да вземе катоден скрап и да го превърне в черна маса. Оттук в крайна сметка той ще произвежда предшественици на батерията. Има голям потенциал в това. Ние обаче не знаем много друго за това отвъд това. Неговата демонстрационна инсталация започна да работи в края на 2022 г. Той също получи валидиране на продукти от компания за материали за батерии през април.
Ganfeng Lithium (Gneny)
Ganfeng Lithium е един от най-големите производители на литий в света и най-големият в Китай. Неговите операции обхващат в цяла Африка, Австралия, Аржентина, Ирландия и Мексико, като му придават огромна, диверсифицирана мрежа като цяло. Това е мрежа, която включва също рециклиране на батерии и проект за рециклиране, който се провежда в провинция Jiangxi. Компанията стратегира да се възползва от възможността от няколко години.
American Battery Technology(ABML)
American Battery Technology участва в рециклирането на литиево-йонни батерии и е въвеждала рециклиране на батерията със затворен контур, според сайта на компанията. Този процес позволява на компанията да отделя, възстановява и пречиства критичните материали от батериите в края на живота.
„Заводът за рециклиране на литиево-йонни батерии на ABTC се намира в индустриалния център Tahoe Reno (TRIC) в Невада. Заводът за рециклиране на 137 000 квадратни фута е проектиран да функционира с високи добиви и ниски емисии и ще има капацитет да обработва първоначална производствена скала от 20 000 mt материал за суровини на батерията годишно “, както се отбелязва и на сайта на компанията.
Apple (AAPL)
Apple също ще използва компоненти за рециклируема батерия. Наскоро обяви, че ще включва нова цел 2025 за използване на 100% рециклиран кобалт във всички ябълкови батерии. Също така, до 2025 г. магнитите, открити в устройствата на Apple, ще бъдат направени от рециклирани редки земни елементи. Плюс това, проектираните от Apple печатни платки ще използват 100% рециклирано калаено запояване и 100% рециклирано златно покритие, както отбелязва Apple.com.
В допълнение, „Apple значително разшири използването на 100 процента сертифициран рециклиран кобалт през последните три години, което прави възможно включването във всички проектирани от Apple батерии до 2025 г. През 2022 г. една четвърт от всички кобалти, открити в продуктите на Apple, идва от продуктите на Apple идва от продуктите на Apple, идва от продуктите на Apple, идва от продуктите на Apple, идва от продуктите на Apple, идва от продуктите на Apple, идват от продуктите на Apple, идва Рециклиран материал, спрямо 13 процента през предходната година“.
BYD (BYDDF)
BYD започва да превръща старите батерии в системи за съхранение на енергия в партньорство с Itochu през 2020 г., според Nikkei Asia. „Усилията идват, тъй като изхвърлените батерии на EV се прогнозират през следващите години в Китай, което представлява около половината от глобалните продажби на електрически превозни средства“, отбеляза компанията по това време. „BYD ще събира изразходвани батерии от дилъри в Китай, рисувайки от автобуси, таксита и други превозни средства, произведени от автомобилния производител, и ще ги достави на Shenzhen Startup PandPower за тестове за производителност. Itochu ще купи батериите, които преминават фазата на скрининг за използване в големи мощни единици за съхранение“.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Кр. Йорданов: Китай е основният риск за световната икономика
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 647.70 | ▼1.36% |
Ethereum | 3 413.49 | ▲2.47% |
Ripple | 1.48 | ▲0.54% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |